• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

خبركوتاه

نجات اسكي‌باز فرانسوي از مرگ در نزديكي ديزين
پيستورهاي دوره ديده امداد و نجات ديزين، جان يك اسكي‌باز فرانسوي را نجات دادند. اين اسكي‌باز ماجراجوي فرانسوي كه برخلاف مقررات در كوه‌هاي همجوار پيست اسكي ديزين ورزش مي‌كرد، به يك‌باره با فرود آمدن بهمن به دره سقوط كرد اما با حضور به موقع پيستورهاي امداد و نجات پيست بين‌المللي ديزين در كمتر از 15 دقيقه از دره خارج و از مرگ حتمي نجات داده شد. اسكي‌بازان اروپايي معمولا علاقه ويژه‌اي به اسكي كردن از پشت كوه‌هاي ديزين و رفتن به سمت كوه‌هاي دربندسر را دارند.

رايزني جواب نداد، سوئد ميزبان انتخابي هندبال شد
رقابت‌هاي انتخابي المپيك در سه تورنمنت همزمان و در فروردين ماه سال 1395 برگزار مي‌شود. فدراسيون هندبال ايران پيش از اين تلاش زيادي براي كسب ميزباني اين مسابقات انجام داد. حتي ابوالحسن مهدوي از رايزني براي ميزباني جلسه هيات رييسه فدراسيون جهاني در تهران و پرداخت كليه هزينه‌هاي مربوط به آن خبر داد تا در آنجا اين ميزباني را بپذيرد؛ اما فدراسيون جهاني هندبال سوئد را به عنوان ميزبان اين تورنمنت چهارجانبه معرفي كرد. بدين‌ترتيب تيم‌هاي ملي هندبال اسلووني، سوئد، ايران و اسپانيا بايد به ميزباني سوئد براي كسب دو سهميه المپيك تلاش كنند.

واكنش شيخ سلمان به حمايت قاره آفريقا
شيخ سلمان بن ابراهيم، رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا به حمايت كنفدراسيون فوتبال آفريقا از او در انتخابات رياست فيفا واكنش نشان داد و گفت: حمايت كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آفريقا باعث شده است اميدواري زيادي براي پيروز شدن در انتخابات رياست فيفا داشته باشم. اين تصميم باعث شد تا با اعتماد به نفس زيادي روزهاي پيش رو را پشت سر بگذارم و شانس زيادي براي پيروز شدن در انتخابات داشته باشم. بسيار خوشحالم كه دوستان آفريقايي، از من حمايت كردند و به خود مي‌بالم. در حال حاضر دو كنفدراسيون بزرگ آسيا و آفريقا از من حمايت كردند. مسووليت بزرگي به من واگذار شده است. مي‌خواهم با جديت برنامه انتخاباتي خود را دنبال كنم و در نهايت رياست فيفا را به دست آورم.

FIVB: حضور خانواده‌ها در تور جهاني واليبال منعي ندارد
مسوولان برگزاري بازي‌هاي واليبال ساحلي تور جهاني FIVB در ايران به مسوولان فدراسيون جهاني وعده دادند كه خانواده‌ها مي‌توانند تماشاگر اين بازي‌ها در جزيره كيش باشند. سايت Inside the games در گزارشي اختصاصي نوشت: اين يكي از شرايط اصلي دادن ميزباني به ايران بوده است. اين بازي‌ها در جزيره كيش كه 5/91 كيلومتر مربع مساحت دارد برگزار مي‌شود. زمان برگزاري اين بازي‌ها 14 تا 19 فوريه است. تاكنون مسوولان برگزاري اين بازي‌ها تعهدي در اين باره نداده‌ بودند. ريچارد بيكر، مدير روابط عمومي فدراسيون جهاني در اين باره گفت: ما از سوي مسوولان برگزاري تاييد گرفتيم كه همه طرفداران از هر سن و جنسيتي مي‌توانند مسابقه‌ها را از نزديك ببينند. بدين‌ترتيب حتي زنان و خانواده‌ها نيز مي‌توانند تماشاگر اين بازي‌ها باشند. FIVB  پيش از دادن ميزباني به ايران نتوانسته بود چنين تعهدي بگيرد اما اميدوار بود كه پس از دادن ميزباني به ايران بتواند در اين زمينه نظر اين كشور را تغيير دهد. FIVB اميدوار است كه تا زمان برگزاري بازي‌هاي المپيك ريو تحريم حضور زنان در ورزشگاه‌هاي ايران كاملا برداشته شود. بيكر در اين باره گفت: اين مساله بسيار مهم است. ما در حال مذاكره هستيم تا زنان بتوانند بازي‌هاي ليگ جهاني را از نزديك ببينند. پيش از اين FIVB متهم شده بود كه اقدام لازم براي برطرف كردن اين قانون را انجام نداده است. فابيو آزوادو، مديركل FIVB كه مسوول اصلي مذاكرات با ايران است اعلام كرد كه آنها نمي‌خواهند ايران را تحت فشار بگذارند و احساس مي‌كنند كه با اين روش بيشتر به نتيجه مي‌رسند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون