• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

كاهش 16 هزار توماني قيمت سكه در سه روز

گروه اقتصادي| كاهش 16 هزار توماني قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي نسبت به روز شنبه با افت قيمت طلا در بازارهاي بين‌المللي همراه شد. قيمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات روز دوشنبه پس از انتشار گزارش جديد وزارت كار امريكا و تقويت ارزش دلار بار ديگر با كاهش روبه‌رو شده است.
بر همين اساس قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در مبادلات روز دوشنبه به 969 هزار تومان رسيد كه نسبت به روز يكشنبه پنج هزار و 500 و نسبت به روز شنبه 15 هزار و 500 تومان كاهش نشان مي‌دهد.
همچنين هرگرم طلاي 18 عيار بدون اجرت 98 هزار و 700 تومان معامله شد كه 500 تومان ارزان‌تر شده است. قيمت هر قطعه نيم سكه هم به 478 هزار تومان رسيد كه 10 هزار تومان كاهش را تجربه كرده است؛ همچنين ربع سكه هم دو هزار تومان ارزان شد و به قيمت 260 هزار تومان رسيد. در بازار ديروز سكه گرمي بدون تغيير نسبت به روز يكشنبه 173 هزار تومان خريد و فروش شد.
در سوي مقابل و در بازار ارز اما كه روزهاي آغازين هفته را با روندي كاهشي پشت سر گذاشته بود، روز دوشنبه، روز افزايش بود. هر دلار امريكا با افزايش 50 توماني به سه هزار و 560 تومان عرضه مي‌شد. هر يورو هم ديروز در صرافي‌ها با اندكي افزايش به سه هزار و 996 تومان رسيد و هر درهم امارات با 10 تومان افزايش 982 تومان معامله شد. هر اونس طلا روز دوشنبه در سطح هزار و 173 دلار ثابت شد.
شاخص ارزي از تاريخ 12 بهمن‌ماه در مسير كاهشي قرار گرفته و در پنج روز كاري 70 تومان از ارزش خود را از دست داده است. به گفته فعالان، احتمال تقويت دارايي‌هاي ارزي كشور موجب شده معامله‌گران كمتر انتظار افزايش قيمت را داشته باشند.
تغيير انتظارات بيشتر معامله‌گران را در حالت فروش قرار داده و موجب شده كه شاخص ارزي، سرازيري كاهشي را انتخاب كند. اين در حالي است كه گروهي ديگر از فعالان بازار كاهشي شدن قيمت را ناشي از تلاش نوسان‌گيران جهت خريد دلار در كف قيمت عنوان كرده‌اند. به اعتقاد اين دسته، ‌هنگامي كه دلار كشش افزايش قيمت را ندارد‌، نوسان‌گيران سعي مي‌كنند با كاهشي كردن بازار، از نوسان ايجاد شده استفاده و با خريد دلار در كف قيمت كسب سود كنند. زماني كه قيمت در جهت كاهشي قرار مي‌گيرد، ديگر گروه فعال بازار، خالي‌فروشان ارزي هستند. آنها هم در اين فضا سعي مي‌كنند با فروش صوري ارز كسب سود كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون