• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

عدد نوشت

فروش مسكن مهر مازاد بدون پيش‌شرط

قائم مقام وزير راه و شهرسازي با اشاره به افتتاح ۱۵۰هزار واحد مسكن مهر در روزهاي آينده، گفت: كميته‌اي براي تعيين ضوابط اجرايي فروش حدود ۸۰هزار واحد مسكن مهر مازاد بدون پيش شرط تشكيل شده است. احمد اصغري مهرآبادي با اشاره به جزييات افتتاح واحدهاي مسكن مهر در كشور به مهر گفت: در دهه فجر امسال ۱۵۰ هزار واحد افتتاح مي‌شود و در ماه اخير هم ۴۰ هزار واحد به بهره‌برداري رسيده است. مهرآبادي با اشاره به مصوبه اخير دولت در مورد واگذاري واحدهاي بدون متقاضي مسكن مهر گفت: تعداد ۷۵ تا ۸۰ هزار واحد مسكن مهر بدون متقاضي هستند كه عمده اين واحدها در استان‌هاي خوزستان، اصفهان، البرز و گيلان‌اند.

امضاي قرارداد خط اعتباري با روسيه

محمد خزاعي، معاون وزير اقتصاد در ديدار مسوولان روس قراردادهاي خط اعتباري ۳۸ ميليارد دلاري را امضا مي‌كند و براي افزايش همكاري‌ها با اين كشور مذاكره مي‌كند. به گزارش وستينك كاوكازا مهدي سنايي، سفير ايران در روسيه خبر داد، محمد خزاعي، معاون وزير اقتصاد ايران ديداري با همتاي روسي خود در روسيه دارد. به گفته سفير ايران در روسيه اين ديدار براي امضاي يك‌سري اسناد و قرارداد خط اعتباري انجام مي‌گيرد. همچنين مذاكراتي براي همكاري بيشتر دو كشور انجام خواهد شد. سنايي گفته است: معاون وزير اقتصاد ايران مذاكراتي با وزير اقتصاد روسيه براي امضاي قراردادهاي خط اعتباري براي پروژه‌هاي مشترك خواهد داشت.

اختصاص اعتبار به خسارت‌ديدگان ميگو

رييس سازمان شيلات گفت: در 10 ماه ابتداي امسال 10 هزار تن محصولات شيلاتي به روسيه صادر شده و براي صادرات به بازار اروپا و كشورهاي مشترك‌المنافع آسياي ميانه برنامه‌ريزي مي‌كنيم. حسن صالحي، معاون وزير كشاورزي و رييس سازمان شيلات با اشاره به اينكه در كشور ما توليد ميگوي پرورشي با مشكل روبه‌رو شد، افزود: اين موضوع پيگيري شده است و براي جبران خسارت توليدكنندگان صد ميليارد تومان به خسارت ديدگان اختصاص يافت كه هنوز تعدادي از توليدكنندگان خسارت ديده در ميگو موفق به اخذ خسارت توليد نشده‌اند و بنابراين در كميسيون اقتصادي دولت براي اين دسته 80 ميليارد ديگر بودجه براي جبران خسارت در نظر گرفته شده است. صالحي با بيان اينكه توليد ميگوي پرورشي در كشور از حدود 20هزار تن در سال گذشته به 17 هزار و 200 تن كاهش يافته است، گفت: برنامه ما توليد 10 هزار تن بوده است.

افزايش توليد خودرو 10 ماهه

براساس اعلام وزارت صنعت، در ۱۰ ماهه اول امسال توليد انواع خودرو به ۷۸۲ هزار و ۶۲۲ دستگاه رسيد. در اين مدت خودروهاي سواري ۷۱۶ هزار و ۹۳۹ دستگاه توليد شده است. در ۱۰ ماهه اول امسال به تعداد ۵۶ هزار و ۳۵۳ دستگاه وانت، ۸ هزار و ۳۲۷ دستگاه كاميون، ۵۶۱ دستگاه اتوبوس و ۴۴۲ دستگاه ميني بوس توليد شده است. در دي ماه امسال نيز به تعداد ۹۹ هزار و ۷۷۶ دستگاه انواع خودرو و به تعداد ۹۰ هزار و ۷۳۸ دستگاه خودروي سواري توليد شده است. همچنين در دي ماه امسال، وانت به تعداد هشت‌هزار و ۳۱۷ دستگاه، كاميون به تعداد ۶۸۲ دستگاه، اتوبوس به تعداد ۱۸ دستگاه و ميني بوس به تعداد ۲۱ دستگاه توليد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون