• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

تشكل‌ها

آغاز فروش ويژه از نيمه اسفند| رييس اتاق اصناف ايران از تامين كالاهاي پرمصرف مورد نياز مردم در ايام پاياني سال خبرداد و گفت: عرضه ميوه، خشكبار، پوشاك و كيف و كفش مورد نياز مردم در قالب فروش فوق‌العاده صورت مي‌گيرد. علي فاضلي با بيان اينكه امسال بنا داريم به جز چند نقطه محدود در برخي استان‌ها، نمايشگاه‌هاي بهاره را برگزار نكنيم، به مهر گفت: بر اين اساس فروش‌هاي فوق‌العاده جايگزين شده‌اند كه از اواسط اسفندماه اين فروش‌ها در شهر تهران انجام مي‌شود. رييس اتاق اصناف ايران افزود: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته ميان اتاق اصناف ايران و اتحاديه‌هاي صنفي، قرار بر اين است كه فروش‌هاي فوق‌العاده در مواد غذايي، كيف و كفش، خشكبار، پوشاك و ساير مايحتاج مورد نياز مردم برگزار شود.

برنج‌هاي آلوده در انتظار امحاست| رييس سازمان ملي استاندارد با اشاره به اهميت سلامت و ايمني مردم گفت: اين سازمان با توجه به ضوابط و مقررات قانوني، مستقل و غيرقابل نفوذ عمل مي‌كند. نيره پيروزبخت در گفت‌وگو با تسنيم در بندرعباس با اشاره به استقلال راي و غير قابل نفوذ بودن اين سازمان اظهار داشت: اين برنج‌ها سه الي چهار سال پيش وارد كشور شده است و سازمان ملي استاندارد نيز درگير اين مساله نبوده و درست در زمان بازرسي‌هايي كه در داخل كشور از سوي سازمان انجام گرفته گزارش‌هاي مردمي رسيده كه برنج‌هايي آلوده در انبار‌هايي در هرمزگان وجود دارد كه پس از كشف و انجام آزمايشات، از ترخيص آن جلوگيري به عمل آمده است.

صادرات، پياز را گران‌ كرد|يك مقام مسوول در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار، نرخ جديد انواع ميوه، سبزي و صيفي‌جات را در اين ميدان اعلام كرد و گفت: دليل افزايش قيمت پياز، صادرات زياد آن بوده است. هادي بختياري در گفت‌وگو با مهر، قيمت جديد انواع ميوه، سبزي و صيفي‌جات در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار را اعلام كرد و اظهار داشت: هر چه هوا رو به گرم شدن مي‌رود، با كاهش قيمت صيفي‌جات در بازار مواجه خواهيم بود، چرا كه برداشت و عرضه آنها به بازار زياد مي‌شود. وي با بيان اينكه در حال حاضر در نقاط مختلفي در كشور مانند شيراز، بندرعباس، چابهار و... برداشت محصولات صيفي انجام مي‌شود، گفت: اين برداشت در ماه‌هاي فروردين و ارديبهشت سال آينده ادامه دارد و بنابراين ما مشكلي در اين زمينه نداريم.

كشف كانتينر ۴۰ فوتي كالاي قاچاق |دبيركميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان از كشف دو محموله بزرگ كالاي قاچاق توسط نيروي انتظامي اين استان خبر داد. عزيزالله كناري با اعلام اين خبر افزود: در راستاي اجراي سياست ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و مصوبات كميسيون استان مبني برمبارزه هوشمندانه با قاچاق كالا و ارز و برخورد با سرباندها و محموله‌هاي بزرگ قاچاق، ماموران اداره كالاي قاچاق انتظامي استان با پيگيري خبري مبني بر انتقال يك محمول قاچاق با اسناد جعلي از گمرك شهيد رجايي، موفق به شناسايي و كشف يك محموله كانتينري 40 فوت كالاي قاچاق ترخيص شده از گمرك شهيد رجايي در ايست و بازرسي شهيد ميرزايي بندرعباس شدند. وي افزود: محموله يادشده به نام درپوش شيشه‌اي اظهار و از گمرك شهيد رجايي ترخيص شده بود. كناري ادامه داد: اين كانتينر شامل 681 كارتن 10 عددي ظروف سراميكي به ارزش حدود دو ميليارد تومان است كه در يك دستگاه كانتينر 40 فوت با پلمب گمركي در حال انتقال به تهران بود.

تداوم اخذ مابه‌التفاوت از واردات روغن|بنا به گفته فعالان صنعت روغن نباتي، دريافت مابه‌التفاوت از واردات روغن با وجود عدم تصويب در شوراي اقتصاد همچنان ادامه دارد. به گزارش مهر، اگرچه اخذمابه التفاوت از عوارض روغن خام هنوز به تصويب شوراي اقتصاد نرسيده است اما واردكنندگان روغن همچنان از سوي انجمن صنفي روغن نباتي مكلف به پرداخت اين مابه‌التفاوت هستند؛ مابه‌التفاوتي كه ميزان آن حتي از مصوبه ستاد تنظيم بازار كه بنا را بر اجرايي شدن در صورت تصويب شوراي اقتصاد گذاشته بود، بالاتر رفته است. براساس نامه‌هايي كه از سوي اين انجمن به واردكنندگان روغن نباتي ارايه شده است، واردكنندگان مكلف به پرداخت مابه‌التفاوت به نرخ ۷۰۰ تومان شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون