• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

سرما تا پايان هفته ادامه دارد

موج سرما غرب و مركز كشور را درگير كرد

اعتماد| ديروز بارش برف و كولاك نه تنها در تهران كه در شش استان ديگر كشور هم اختلال‌هايي جدي را در تردد خودروها به وجود آورد. سرهنگ نادر رحماني رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك راهور ناجا با اشاره به بارش برف و كولاك شديد در محورهاي مراصلاتي كشور خبرازمسدود بودن محورهاي كرج - چالوس و آزادراه قزوين - رشت؛ همچنين محور زنجان - طارم و زنجان - قزوين تا اطلاع بعدي خبر داد. رحماني گفت: همچنين در استان‌هاي گلستان محور آزاد شهر - شاهرود، گيلان محور رشت - قزوين، اردبيل محور اسالم - خلخال، آستارا - اردبيل و آستارا - ديلمان، لرستان محورهاي خرم آباد - بروجرد و بروجرد - اراك، استان مازندران در ارتفاعات محورهاي هزار، فيروزكوه، كياسر و كندوان، آذربايجان شرقي محور سراب و اردبيل، آذربايجان غربي محور ماكو - خوي، اصفهان محور اصفهان - تهران و موته - تهران، چهار محال وبختياري محور كوهرنگ - مسجد سليمان، خراسان شمالي، خراسان رضوي محور قوچان-درگز، سمنان محور شاهرود بارش برف گزارش شده است. به گفته رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك راهور ناجا ديروزدر استان‌هاي گيلان، گلستان، قم، آذربايجان غربي محور سردشت پيرانشهر، خراسان رضوي محور قوچان - ساروج و سمنان محور سمنان - قم هم بارش باران گزارش شده بود.
امدادرساني به 20 محور برفگير كشور
علاوه بر اينها بارش برف و كولاك شديد باعث شد تا در برخي از محورهاي كشور خودورها زمينگير شوند و ماموران امدارساني وادار به انجام عمليات‌هايي براي نجات آنها شوند. سيدمصطفي مرتضوي، سخنگوي سازمان امداد‌و‌نجات هلال احمر در گفت‌وگو با ايسنا از امدادرساني در شش استان آذربايجان شرقي، اردبيل، چهارمحال، زنجان، قزوين و كردستان طي 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: طي شبانه‌روز گذشته به 13 محور متاثر از برف و كولاك امدادرساني شده است. به گفته وي، تا عصر ديروز توسط امدادگران به٩٣٠نفر امدادرساني صورت گرفته، دو تن از مصدومان به مراكز درماني منتقل شده‌اند و 32 نفر اسكان اضطراري يافته‌اند. مرتضوي همچنين با اشاره به فعاليت 20 تيم عملياتي شامل 74 امدادگر و نجاتگر در برف و كولاك، گفت: همچنين 198 خودرو از برف رهاسازي شده‌اند. علاوه بر اين در  بارش برف و كولاك چند راهدار نيز مصدوم شدند.  علي دشتي رييس اداره راه و شهرسازي اردبيل گفت: اين راهداران در اثر برخورد يك دستگاه خودروي عبوري، از ناحيه لگن و سر دچار جراحت شده و به بيمارستان فاطمي اردبيل انتقال يافتند. دشتي اظهار كرد: با وجود ادامه بارش‌ها، تمام راه‌هاي اصلي و فرعي در حوزه شهرستان اردبيل با تلاش راهداران باز بوده و تردد در آنها جريان دارد. به گزارش از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي اردبيل، بارش برف توام با كولاك شديد كه از عصر روز گذشته در بيشتر مسيرهاي مواصلاتي استان اردبيل آغاز شده تا عصر ديروز و لحظه تهيه اين گزارش همچنان ادامه دارد.
اما اين‌بارش‌ها تا كي ادامه دارد‌؟ احد وظيفه، مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن تاكيد بر ادامه بارش برف و باران در كشور از حركت اين سامانه بارشي به سمت شمال شرقي كشور و سواحل شرقي خزر خبر مي‌دهد. به گفته وي اين‌بارش‌ها همچنان درسواحل درياي خزر، شمال غرب، غرب، تهران، ارتفاعات البرز و با شدت كمتري در مركز طي ادامه خواهد داشت. وي با تاكيد براينكه اين‌بارش‌ها در برخي مناطق با وزش باد شديد، كولاك برف و در مناطق مستعد با بارش تگرگ همراه خواهد بود، گفت: به تدريج با حركت «شرق سوي» اين سامانه، ضمن كاهش ناپايداري و ابرناكي در مناطق ذكر شده، بارش برف و باران و وزش باد، در شمال شرق كشور و سواحل شرقي خزر تشديد مي‌شود. وظيفه همچنين اشاره‌اي هم به كاهش دما طي چند روز آينده خبر داد و گفت: ماندگاري هواي سرد در نيمه شمالي كشور تا آخر هفته جاري ادامه پيدا مي‌كند. به گفته مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، همچنين درياي خزر و خليج‌فارس روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بودوبراي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق كشور، وزش باد شديد، گاهي همراه با گردوخاك پيش‌بيني مي‌شود. اين سامانه، در نهايت روز چهارشنبه در شمال شرق باعث بارش پراكنده شده و به تدريج از كشور خارج مي‌شود ضمن آنكه اوج شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌هاي گلستان و خراسان رضوي است. همچنين مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي وضعيت هواي استان تهران را براي امروزكمي ابري، همراه با وزش باد و در شهرهاي شرقي نيمه ابري به همراه بارش پراكنده اعلام كرد و خبر از رسيدن دماي هوا در اين روز در سردترين ساعت به سه درجه زير صفر و در گرم‌ترين ساعت به شش درجه بالاي صفر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون