• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

فرمانده ناجا خبر داد

بازداشت 10 تروريست در مرزهاي شرقي و غربي


فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به بازداشت حدود ۱۰ نفر از تروريست‌ها و اشرار در مرزهاي شرقي و غربي گفت: مشكل مالي و بودجه‌اي ناجا و مرزباني آن است كه پايه تخصيص‌هاي بودجه ضعيف است. به گزارش فارس، سردار حسين اشتري در حاشيه همايش معاونين و فرماندهان مرزباني استان‌هاي مرزي كه روز دوشنبه در ستاد فرماندهي مرزباني ناجا برگزار شد، گفت: امروز گزارشي از اقدامات و عملكرد مرزباني در سال جاري ارايه شد كه در آن خدمات خوبي در حوزه آموزشي، عمراني و تجهيزاتي صورت گرفته بود. ما در مرزها موضوع ساخت برجك‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌هاي ارتباطي و انسداد مرزها را داريم كه گام‌هايي در اين عرصه برداشته شده است. اما اين كفايت نمي‌كند و بايد با شتاب بيشتري اين مسير را ادامه داد تا شاهد بهبود وضعيت مرزي و افزايش كشفيات باشيم. فرمانده ناجا ادامه داد: ما نيازهاي خود را در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و دولت ارايه كرديم و اميدواريم با پشتيباني و انسداد مرزها از نظر فيزيكي و انساني در سال‌هاي آينده شاهد تقويت مرزها و انسداد كامل مرزي باشيم. سردار اشتري با اشاره به وجود هشت هزار و 755 كيلومتر مرز خشكي، دريايي و رودخانه‌اي گفت: اكنون تمام مرزها تحت نظر مراجع نظامي و انتظامي يعني ارتش، سپاه و نيروي انتظامي هستند. وي گفت: اكنون بخش‌هايي از مرز مسدود نشده است و يا تجهيزات كامل نيست ولي مرزباني و نيروهاي نظامي انتظامي در آن مناطق حضور دارند و امنيت برقرار است. ما در همسايگي خود با برخي كشورها مواجهيم كه مشكلات داخلي دارند و نمي‌توانند از مرزهاي خود حفاظت كنند كه عمده مشكلات ما با اين بخش از مرزهاست و در همين راستا مذاكراتي بين مرزباني كشورهاي دوطرف و مذاكرات منطقه‌اي داشته‌ايم و اميدواريم مشكلات مرزي كاهش يابد. وي در خصوص اختصاص و ارايه بودجه مصوب سال 94 به نيروي انتظامي گفت: از آنجا كه هنوز سال به پايان نرسيده است نمي‌توان گفت كه بودجه و اختصاص آن به ناجا و مرزباني محقق مي‌شود يا خير، اما به ما قول دادند كه در چند روز آينده بخش‌هايي از مطالبات ما پرداخت شود.
فرمانده نيروي انتظامي در خصوص بودجه نيروي انتظامي در سال 95 نيز گفت: مشكل اساسي ما اين است كه تخصيص‌هاي ناجا و به خصوص مرزباني از پايه ضعيف است كه اين موضوع را به مجلس، معاون اول رييس‌جمهور و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نيز اعلام كرديم. بايد اعتبار به طور كلي افزايش پيدا كند كه اگر اين درخواست ما محقق شود با حمايت ستاد كل نيروهاي مسلح بخشي از مشكلات ما مرتفع مي‌شود.  فرمانده ناجا درباره اقدامات نيروي انتظامي براي راهپيمايي 22 بهمن گفت: نيروي انتظامي آمادگي كامل براي برقراري هرچه باشكوه‌تر اين راهپيمايي را دارد و اميدواريم شاهد حضور پرشور مردم در اين راهپيمايي باشيم.
سردار اشتري درباره نفوذ تروريست‌ها به كشور نيز گفت: تحركاتي در ماه‌هاي گذشته از سوي گروه‌هاي ضد انقلاب و اشرار را شاهد بوديم كه در آنها مرزبانان در خارج از مرزها با آنان درگير شدند و اجازه ورود به آنها ندادند و توانستند حدود 10 نفر از آنها را در مرزهاي شرقي و غربي بازداشت كنند. وي درخصوص وضعيت صيادان بوشهري افزود: اطلاعات دقيقي در اين زمينه نداريم اما نيروي انتظامي مراجع امنيتي و اطلاعاتي و همچنين وزارت امور خارجه درحال پيگيري صحت اين موضوع هستند. فرمانده ناجا در پاسخ به سوالي در خصوص كشفيات ناجا نيز گفت: در مناطقي كه انسداد مرزي داريم كشفيات در محل ورود به مرز كشف مي‌شود و آنجا كه اقدامات كنترلي كمتر است اين كشفيات در پاسگاه‌هاي داخل كشور كشف و ضبط مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون