• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

خبر كوتاه

زمان آغاز ليگ شانزدهم مشخص شد؛ 6 مرداد 95
 در حالي كه ليگ پانزدهم به روزهاي حساس خود نزديك مي‌شود و رقابت در صدر و ته جدول فشرده است، زمان آغاز دوره بعدي ليگ برتر مشخص شد. مهدي تاج، رييس سازمان ليگ ديروز پس از پايان جلسه هيات رييسه اعلام كرد كه شانزدهمين دوره ليگ برتر در تاريخ 6 مرداد 1395 آغاز خواهد شد.

تركي مشكلي براي قضاوت در آسيا ندارد
داور بين‌المللي فوتبال كشورمان به ليست داوران اليت بازگشت. محسن تركي كه در دوره قبلي در تست‌هاي آمادگي جسماني AFC به دليل سرماخوردگي مردود شده بود، هفته گذشته بار ديگر در اين تست شركت كرد و با موفقيت آن را پشت سر گذاشت. به اين ترتيب تركي به ليست داوران اليت آسيا بازگشت و از اين پس مي‌تواند در مسابقات آسيايي قضاوت كند. تركي در مالزي در اين تست شركت كرد.

تصميم عجيب برانكو درباره سوشا
تمرين تيم فو‌تبا‌ل پر‌سپوليس پس از بازي با ذوب آهن برگزار شد و برانكو ايوانكوويچ در اتفاقي عجيب از سوشا مكاني به عنوان هافبك راست استفاده كرد. در ابتداي تمرين بازيكناني كه روز گذشته در ديدار با ذوب آهن به ميدان رفته بودند به مدت 30 دقيقه كار با وزنه انجام دادند و سپس ريكاوري كردند. در ادامه در ساعت 11:30 بازيكنان ذخيره در بازي با ذوب آهن كار تاكتيكي انجام دادند. سپس بازيكنان توپ‌هايي را از جناحين به روي دروازه ارسال مي‌كرد‌ند كه اين كار تاكتيكي با تذكرات برانكو به بازيكنان همراه بود. همچنين محسن بنگر و علي عليپور در تمرين گروهي حاضر نشدند و با پزشكان اين تيم به آب درماني و ريكاوري پرداختند. رضا خالقي‌فر نيز با اجازه پزشك تيم تمرين را ترك كرد. همچنين سوشا مكاني كه به دليل اتفاقات اخير از همراهي با پر‌سپوليس محروم است امروز در تمرينات پر‌سپوليس حضور داشت، ولي برانكو در تصميمي عجيب از او به عنوان مدافع و هافبك راست استفاده كرد كه خود اين بازيكن از عملكردش رضايت داشت. پس از تمرين، سوشا مكاني به جايگاه خبرنگاران آمد، ولي اعلام كرد كه قصد مصاحبه ندارد و فقط به دليل سردي هوا به اين جايگاه آمده است. برانكو هم در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه عملكرد ديروز شاگردانش هم جاي تعريف و هم جاي نقد كردن دارد.

ملوان، دبيركل فدراسيون فوتبال را تهديد كرد
باشگاه ملوان بندرانزلي با ارسال نامه‌اي به دبيركل فدراسيون فوتبال ايران نسبت به «اشتباهات سريالي و ادامه‌دار داوري‌ها عليه اين تيم» به‌شدت اعتراض كرد. مسعود رضاييان با ارسال نامه‌اي به عليرضا اسدي دبير فدراسيون فوتبال مراتب اعتراض شديد خود را نسبت به «ادامه‌دار بودن ناداوري‌ها عليه ملوان» ابراز كرد و نوشت در صورت ادامه‌دار بودن اين وضعيت ديگر سكوت نخواهد كرد. مديرعامل باشگاه ملوان در قسمتي از نامه اعتراضي باشگاه ملوان خطاب به دبيركل فدارسيون فوتبال تاكيد و درخواست كرد كه اگر اشتباهات پشت سر هم و مشكوك باز هم در ديدارهاي ملوان پيش بيايد، حق ضايع شده ملوان را از طريق مراجع بالاتر و نمايندگان محترم در مجلس شوراي اسلامي و حتي فراتر از آن با ارسال نامه به رياست محترم جمهور، پيگيري خواهد كرد.

فدراسيون ايران به «اينفانتينو» روي خوش نشان نداد
گزينه رياست فدراسيون جهاني فوتبال تمايل خود را براي سفر به كشورمان اعلام كرده كه البته با بي‌علاقگي مسوولان فدراسيون فوتبال مواجه شد. انتخابات فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) 7 اسفند در حالي در زوريخ سويس برگزار مي‌شود كه فدراسيون فوتبال ايران حمايت خود را از شيخ سلمان اعلام كرده است. علي كفاشيان تاكيد كرده كه راي ايران در اين انتخابات، رييس بحريني كنفدراسيون فوتبال آسياست و به ديگر گزينه‌ها توجهي نخواهد داشت. با اين حال اينفانتينو كه يكي از گزينه‌هاي رياست فيفاست تمايل خود را براي سفر به ايران و صحبت با مسوولان فدراسيون فوتبال كشورمان اعلام كرده است. دبيركل يوفا كه اصالتي ايتاليايي دارد اما متولد سوييس است، در نظر دارد به كشورمان سفر كند، اما با توجه به اينكه راي ايران، شيخ سلمان است اين موضوع مورد استقبال مقامات فدراسيون كشورمان قرار نگرفته است. قرار است تا امشب تكليف اين موضوع مشخص شود هر چند با توجه به عدم تمايل فدراسيون ايران احتمال وقوع اين اتفاق كم است و اگر شرايط به همين شكل پيش برود، اين سفر انجام نخواهد شد.

حمله «الرياضيه عربستان» اين بار به رسانه‌هاي ايراني
سايت سعودي كه اين روزها خبرهاي واهي و به دور از منطق زيادي منتشر مي‌كند، اين بار رسانه‌هاي ايراني را به شايعه‌پراكني و دروغ متهم كرد. چند روز پيش روزنامه الرياضيه عربستان در گفت‌وگويي كه با يك فعال حقوقي سعودي - انگليسي داشت، سخناني واهي و به دور از منطق را درباره ميزباني ايران از تيم‌هاي عربستاني منتشر كرد كه با واكنش رسانه‌هاي ايراني همراه شد. اين خبر كه در خبرگزاري‌هاي مطرح ايراني به ويژه ايسنا منتشر شد، باعث خشم سعودي‌ها شده است و اين بار باعث شده تا آنها به رسانه‌هاي ايراني توهين كنند. سايت الرياضيه عربستان در ادامه ياوه‌گويي‌هايش، اين بار رسانه‌هاي ايراني را به دروغگويي، شايعه پراكني و گمراه كردن افكار عمومي متهم و تاكيد كرد رسانه‌هاي ايراني تحت تاثير جهت‌گيري‌هاي سياسي هستند. سايت الرياضيه عربستان در ادامه خبرش، گفت‌وگويي را با ناصر حمدان، ناظر پيشين كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام داد و اين ناظر عماني تاكيد كرد تماشاگران ايراني به هنگام ميزباني از نمايندگان عربستان و ديگر كشورهاي عربي، شعارهاي نژادپرستانه‌اي را سر مي‌دهند اما چون ناظران از تجربه لازم برخوردار نيستند، چنين شعارهايي را حساس و غيرقانوني نمي‌دانند و به همين خاطر مجازاتي براي تيم‌هاي ايراني در نظر نمي‌گيرند. او گفت: بر اين باور هستم كه بعضي ناظران بازي‌ها كم تجربه هستند. آنها نمي‌دانند چنين شعارهايي تا چه اندازه خطرناك هستند و به همين خاطر در گزارش خود به چيزي اشاره نمي‌كنند و محروميتي هم براي باشگاه‌هاي ايراني در نظر گرفته نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون