• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3463 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ بهمن

آماده‌باش براي ليست اصلاح‌طلبان

بزرگان اصلاحات، نشست‌هاي فشرده تدوين ليست‌نهايي كانديداهاي تهران را آغاز كردند

با اينكه از روند بررسي صلاحيت‌ها گلايه دارند اما با پايان بررسي نهايي شوراي نگهبان و اعلام اسامي كانديداهاي تاييد صلاحيت شده اصلاح‌طلبان بر سر حرف خود ماندند و از عصر روز گذشته به تدوين نهايي ليست انتخاباتي خود پرداختند. ساعت 15 روز گذشته بود كه اعضاي هيات رييسه شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان طبق وعده پيشين دور هم جمع شدند تا ليست 30 نفره تهران را تدوين كنند. اصلاح‌طلبان با وجود رد صلاحيت گسترده چهره‌هاي نام‌آشناي خود با فراخوان دريافت رزومه از كانديداهايي كه تمايل به حضور در ليست انتخاباتي اين جريان داشتند، توانستند چهره‌هاي كارآمد و موثري را شناسايي كنند كه هر كدام شايستگي نمايندگي مردم تهران را دارند. براساس بررسي‌ها حدود 300 رزومه در تهران به دست مديران اصلاح‌طلب رسيد كه پس از پالايش اوليه و انجام مصاحبه با كانديداها حدود 130 نفر باقي ماندند. با تكميل ارزشيابي و امتياز دهي به كانديداها از عصر روز گذشته بررسي شايستگي اين نفرات آغاز شد تا در نهايت ليست 30 نفره تهران ارايه شود. عصر ديروز نخستين جلسه بررسي و تدوين ليست انتخاباتي تهران با حضور چهره‌هايي نظير محمد رضا عارف، عبدالواحد موسوي لاري، الهه كولايي، حسين كمالي، حسين مرعشي، محسن رهامي و الهام فخاري برگزار شد.

در اين جلسه كه بيش از پنج ساعت به طول انجاميد تدوين بخشي از ليست نهايي تهران انجام شد. بر اساس اخباري كه در اختيار «اعتماد» قرار گرفته است، ليست نهايي تهران به صورت مرحله به مرحله تدوين مي‌شود و در نخستين گام از بين كانديداهايي كه بيشترين امتياز را كسب كرده‌اند تعدادي انتخاب مي‌شوند تا در پالايش‌هاي بعدي ليست 30 نفره تهران طي روزهاي آتي تدوين و به اطلاع مردم برسد.
اما اين پايان كار نيست. در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه هيچ اصلاح‌طلبي با تاييد صلاحيت شوراي نگهبان مواجه نشده و امكان رقابت در اين حوزه‌ها كه عمدتا تك نماينده هستند به هيچ عنوان وجود ندارد. با اين حال قانون انتخابات اجازه مي‌دهد كانديداها پس از احراز صلاحيت نهايي حوزه انتخابيه خود را تغيير دهند. آن طور كه احمد حكيمي‌پور، عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان اعلام كرد آنها مي‌خواهند با استفاده از اين فرصت قانوني كانديداهايي كه در ليست نهايي قرار نمي‌گيرند را به حوزه‌هاي فاقد كانديدا بفرستند تا امكان رقابت در همه حوزه‌ها فراهم شود.
اتخاذ تاكتيك‌هاي مختلف قانوني از سوي اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد آنها نمي‌خواهند در حفظ جمهوريت نظام كوتاهي كنند و راهي جز صندوق راي براي تحميل تغيير نمي‌شناسند. چهره‌هاي شاخص و بزرگان اصلاحات اين‌بار از ماه‌ها قبل اعلام كردند تحت هيچ شرايطي ميدان را خالي نمي‌كنند و رقيب هرچقدر هم كه از مواهب پيدا و پنهان سياسي برخوردار باشد باز هم نخواهد توانست بي‌رقيب راهي مجلس شود. به همين دليل هم اصلاح‌طلبان با وجود تمام بي‌مهري‌ها ضمن استفاده از حق قانوني اعتراض راه حضور در انتخابات را پيش گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون