• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3137 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي

سردار نقدي:

اصلی‌ترین رسالت رسانه‌ها حفظ وحدت است

گروه سياسي/ دوازدهمين همايش بين‌المللي بسيج و رسانه در مشهد برگزار شد. در اين همايش دو روزه كه با حضور مديران رسانه‌يي كشور برگزار شد آنچه نقطه مشترك اظهارات حاضرين در آن را تشكيل مي‌داد، مجاهدت‌‌هاي بسيجياني بود كه هرچند هيچ رسانه‌يي ياراي منعكس كردن تمامي تلاش‌هاي آنان در عرصه‌هاي مختلف كشور را نداشته، اما رسانه‌ها كوشش شايسته‌يي را در جهت اين وظيفه مبذول داشته‌اند. همچنين در اين همايش مديران رسانه‌ها از نقش رسانه‌ها در ترويج روحيه بسيجي گفتند و برگزاري چنين همايشي را فرصت مناسبي براي مقابله با تهاجمات رسانه‌يي دشمنان خواندند.

حضرتي: بايد از تمام امكانات كشور در احياي فرهنگ بسيج استفاده كرد

مدير مسوول روزنامه اعتماد در حاشيه برگزاري اين همايش گفت: تفكر بسيجي همان تفكر ناب امام خميني(ره) و ادامه راه انقلاب اسلامي ايران است؛ طبيعي است كه رسانه‌ها نيز بايد با ترويج روحيه و تفكر بسيجي، در كنار اين نيروي مردمي قرار بگيرند. به گزارش خبرگزاري بسيج، الياس حضرتي گفت: در سال‌هاي اخير بسيج با يك خيز و جهش مناسب، جايگاه خود در رسانه را بهبود بخشيده است و در نهايت توانست ارتباط خود با رسانه‌ها را پررنگ‌تر بكند. وي با تاكيد بر اينكه ترويج تفكر بسيجي بايد يكي از اولويت‌هاي اصلي رسانه‌هاي داخلي باشد، اظهار داشت: تفكر بسيجي همان تفكر ناب امام خميني(ره) و ادامه راه انقلاب اسلامي ايران است. مديرمسوول روزنامه اعتماد با اشاره به نقش موثر رسانه در احياي فرهنگ بسيجي، افزود: اثرگذاري ورود بسيج به بخش‌هاي مختلف كشور موضوعي روشن است و بر همين اساس بايد از تمام امكانات كشور در زمينه انتقال روحيه بسيجي و احياي فرهنگ بسيج استفاده كرد. وي با اشاره به برگزاري همايش بين‌المللي بسيج و رسانه، اذعان داشت: اين همايش فرصت مناسبي براي گرد هم آمدن افراد صاحبنظر در عرصه رسانه است تا با يكديگر به مشورت بنشينند و با استفاده از روحيه و مديريت جهادي بسيج، راهكارهاي مقابله با تهاجمات رسانه‌يي دشمنان را شناسايي كنند. حضرتي در پايان گفت: امروز هدف هجمه رسانه‌يي دشمن، به انزوا كشيدن انقلاب اسلامي ايران است و ما وظيفه داريم تا با همدلي و كنارگذاشتن سلايق شخصي، سياست‌هاي جديدي براي مبارزه با هجمه رسانه‌يي استعمار تبيين كنيم.

ضرغامي: بسيج رسانه در تحقق اهداف انقلاب اسلامي بسيار تاثيرگذار است

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در اختتاميه همايش بسيج و رسانه گفت: بسيج رسانه در جمع‌آوري نيروهاي انقلابي و تحقق اهداف انقلاب اسلامي بسيار تاثيرگذار است. عزت‌الله ضرغامي اظهار كرد: در تمامي عرصه‌ها آنقدر پيشرفت كرده‌ايم كه تمامي معادلات عالم را تحت‌تاثير قرار داده‌ايم و اين به خاطر روحيه بسيجي مردم است. وي افزود: حضور بسيج مايه قوت قلب و نشانه و آيه‌يي براي پيدا كردن مسير است. رييس سابق رسانه ملي بيان كرد: بسيج كارهايي مي‌كند كه در رسانه مطرح نمي‌شود چون رسانه توانايي انعكاس فعاليت‌هاي گسترده بسيج را ندارد. ضرغامي اضافه كرد: در بسياري اوقات برنامه‌هايي كه منعكس مي‌شود درصد كوچكي از كار بزرگي كه توسط بسيج صورت مي‌گيرد نيز نيست و شجره طيبه واقعا مصداقش بسيج است كه امروز به بار نشسته و همه از محصول آن استفاده مي‌كنيم. وي با بيان اينكه بسيج و رسانه مفهومي را منتقل مي‌كند كه هم قالب و هم محتوا است، بيان كرد: آيت‌الله شهيد مطهري جمهوري اسلامي را دو كلمه خوانده‌اند كه كلمه اول آن قالب و كلمه دوم آن محتوا را معرفي مي‌كند. ضرغامي خاطرنشان كرد: بسيج رسانه و رسانه بسيجي دو مفهوم قالب و محتوا را منتقل مي‌كند و ما بايد زير سايه اين دو مفهوم بتوانيم خوب فعاليت كنيم. وي با تاكيد بر اينكه محتوا بر رسانه بايد بسيجي باشد، عنوان كرد: اگر رسانه‌يي بخواهد بسيجي شود، بايد شجاعت را كه يكي از ويژگي‌هاي فرد بسيجي است داشته باشد. رييس سابق رسانه ملي، بسيج را يك حركت جمعي عنوان كرد و بيان داشت: وقتي مردم گرد هم مي‌آيند مي‌توانند مشكلات را حل كنند و بسيج در واقع تبلور حضور گسترده مردم است.
 سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در اين همايش گفت: طبق آيات قرآن كريم اراده خداوند بر حاكميت مستضعفين قرار گرفته و وقتي امري مورد اراده خدا قرار گيرد چيزي جلودار آن نيست.سردار نقدي با بيان اينكه امام خميني قدرت توده هاي مردم را مكشوف كرد اظهارداشت: ملت ايران به رهبري امام بزرگوار با يك شيوه مبارزاتي خاص و متكي بر بيدارگري با كسب پيروزي هاي بزرگ، دشمنان را شكست داد.وي بعضى نظريات مخالفان انقلاب اسلامي را يادآور شده و افزود: برخي مطرح مي كردند كه با دست خالي نمي توان در مقابل دشمن ايستاد و بايد براي پيروزي به قدرت هاي بزرگ متكي شد و يا اينكه برخي ديگر بر مبارزه مسلحانه تاكيد داشتند اما امام راحل توانست با دست خالي، دشمنان را خلع سلاح كند. سردار نقدي اتحاد را رسالت اصلي رسانه ها براي مقابله با رسانه هاي غرب دانسته و ادامه داد: اين حفظ وحدت در بين كساني است كه به لزوم و توانايي مبارزه با ظلم اعتقاد دارند.وي بر تقويت اعتماد به نفس در ميان مردم تاكيد كرده و تصريح كرد: نبايد يك ناهنجاري كوچك كه در گوشه اي اتفاق مي افتد تيتر يك رسانه ها شود مانند اسيدپاشي در اصفهان كه بزرگنمايي رسانه‌يي آن باعث تكرار آن در جامعه شد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون