• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

خبر كوتاه

اسدي در انتخابات شركت نمي‌كند
امير عابديني مدعي شد كه عليرضا اسدي از حضور در انتخابات فدراسيون فوتبال منصرف شده است. اين عضو هيات رييسه سازمان ليگ گفت: «اسدي براي انتخابات نمي‌آيد. معتقدم كه اسدي به اين جمع‌بندي رسيده كه در پست دبيركلي باقي بماند تا انتخابات فدراسيون فوتبال را برگزار كند. اگر اسدي براي كانديداتوري فدراسيون فوتبال ثبت‌نام مي‌كرد بايد از سمت خود استعفا مي‌داد كه بر همين اساس اين امكان وجود داشت كه به جاي وي به عنوان سرپرست دبيركل فدراسيون كل انتخاب شود. اما با انصرافي كه اسدي به كفاشيان اعلام كرده است، ديگر ضرورتي براي انتخاب جايگزين وجود ندارد و خودش تا روز انتخابات دبيركل باقي خواهد ماند. اين موضوع را هم از آقاي اسدي و هم از آقاي كفاشيان و هم از دوستان آقاي اسدي شنيده‌ام كه ايشان انصراف داده و در انتخابات به عنوان كانديدا شركت نخواهد كرد.»

تهديد سپاهان به كناره‌گيري از ليگ‌قهرمانان آسيا
يكي از مسوولان باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با خبرگزاري «رويترز» اعلام كرد كه اگر كنفدراسيون فوتبال آسيا بخواهد بازي تيم‌هاي ايران و عربستان را در كشوري سوم و بي‌طرف برگزار كند، تيم‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا از اين رقابت‌ها كنار خواهد كشيد. رسول خوروش، سرپرست تيم فوتبال سپاهان اصفهان در گفت‌وگو با «رويترز» گفت: « اميدوارم كه راه‌حلي براي اين مشكل پيدا شود، ولي اگر آنها روي بازي در كشوري سوم (زميني بي‌طرف) تاكيد داشته باشند، ما از ليگ قهرمانان آسيا كنار مي‌كشيم.» در مسابقات اين فصل ليگ قهرمانان آسيا، تيم‌هاي تراكتورسازي تبريز، سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان نمايندگان كشورمان هستند و هر يك در گروه خود يك حريف عربستاني دارند.

داستان بيماري اولادي و لو دادن استيلي چه بود؟
مهرداد اولادي براي بازگشت به فوتبال، فقط چند ساعت زمان لازم داشت. زماني براي كنار رفتن حميد استيلي. سرمربي سابق ملوان در اين سال‌ها هيچ‌گاه رابطه خوبي با اولادي نداشت. تا جايي كه حتي شنيده چند بار جلوي قرارداد تيم‌ها با مهرداد را هم گرفته؛ به خصوص در قضيه پيوستن مهرداد اولادي به ملوان كه شاهكار استيلي بوده. شنيده شده در زماني كه دو سال قبل قرار بود اولادي به ملوان برود، استيلي با هيات‌مديره ملوان تماس گرفت تا مانع از قراردادن بستن طرفين شود. بحث اصلي استيلي مشكلات بيماري اولادي بود. استيلي در گفت‌وگو با رييس هيات‌مديره به بيماري خاصي از اولادي اشاره كرد. به همين منظور مديرعامل وقت باشگاه دستور به واكسيناسيون كل بازيكنان كرد. پس از اين اتفاق مشخص شد كه مهرداد با بيماري خاصي كه استيلي هشدار داده بود مواجه نشده. هر چند كه به كمك باشگاه ساير مشكلاتش حل شد. اينكه استيلي گفته بود براي نيمه ‌دوم به مهرداد اولادي نياز دارد كمي شبهه‌برانگيز بود. به خصوص پس از اتفاقات دو سال قبل در ملوان. اما مشخص شد كه اضافه شدن اولادي به ليست ملوان، نيازمند كنار رفتن استيلي بود.

انتقاد شديد روبرتو كارلوس از پنالتي مسي
به نظر روبرتو كارلوس اگر رئال مادريد مانند مسي پنالتي مي‌زد شديدا مورد انتقاد قرار مي‌گرفت. ليونل مسي در ديدار بارسا مقابل سلتاويگو ضربه پنالتي را به سوارس پاس داد تا او توپ را وارد دروازه كند. اين حركت او انتقادات زيادي را در پي داشت. روبرتو كارلوس اما يكي از افرادي است كه درباره اين موضوع اظهارنظر كرده است. او در گفت‌وگويي با كادناسر گفته: «اگر من اين پنالتي را در برنابئو مي‌زدم بي‌احترامي بود. بارسلونا فقط مهاجمان سه گانه‌اش است، اما رئال يك تيم است». كارلوس درباره احتمال پيوستن نيمار به رئال مادريد گفته: «بايد درباره او صبور باشيم. او در جايي كه هست خوشحال است و ما هم بازيكنان خوبي داريم». يكي از موضوعات مورد بحث اخير درخواست بارسلونا براي برگزاري ديدار فينال حذفي در برنابئو است. كارلوس در اين باره هم مي‌گويد: «فينال كوپا در برنابئو نخواهد بود. ورزشگاه‌هاي زيادي در اسپانيا هستند كه مي‌توانند ميزبان فينال كوپا باشند. چرا برنابئو؟ در سال 2004 بارسلونا نيوكمپ را به ما نداد تا فينال مقابل ساراگوسا را برگزار كنيم.»

جام جهاني ۴۰ تيمي شود، سهميه آسيا شش تيم مي‌شود
جلسه مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا با مقامات فدراسيون جهاني فوتبال فيفا فردا با حضور كشور‌هاي عضو AFC در كوالالامپور، پايتخت كشور مالزي برگزار مي‌شود. در اين جلسه حاضران در مورد مسائل مختلف فوتبال بحث و تبادل نظر خواهند كرد. مسوولان فيفا در اين جلسه باتوجه به اتفاقات اخير در اين سازمان خواستار باز‌سازي چهره خود نزد كشور‌هاي عضو آسيايي هستند. همچنين يكي از مهم‌ترين بحث‌هاي جلسه چهارشنبه افزايش تيم‌هاي حاضردر جام جهاني از 32 تيم به 40 تيم است كه در صورت تصويب آن سهميه قاره آسيا به شش تيم افزايش خواهد يافت. از ديگر مباحث اين جلسه بررسي اصلاح ساختار فيفا، شفاف‌سازي در هزينه‌ها، جلوگيري از مداخله‌هاي سياسي در فوتبال، مبارزه با تبعيض نژادي و مسائل قوميتي خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها