• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

بورس سبزپوش شد

درحالي كه سه‌شنبه بورس تهران قرمزپوش شده بود و در مدار نزولي قرار داشت اما اين شاخص بازار ديروز را با روندي صعودي آغاز كرد و در پايان معاملات شاخص كل اين بازار با افزايش 746 واحدي خود به ارتفاع 77 هزار و 888 واحدي رسيد. همچنين ساير شاخص‌ها روندي صعودي داشتند.
در جريان معاملات ديروز، نمادهاي «فارس»، «فولاد»، «رانفور»، «خودرو»، «وبملت»، «كچاد» و «مبين» بيشترين تاثير مثبت بر شاخص را گذاشتند و با رشد بازار در هنگام معاملات باز هم گروه‌هاي خودرو و بانكي‌ها ليدر‌هاي بازار بودند و بيشترين داد و ستد به آنها اختصاص داشت. بازار فرابورس نيز، با رشد 9 واحدي خود به 40/819 واحد رسيد. امروز نمادهاي پربيننده اين بازار نمادهاي «ذوب»، «دي»، «شتران»، «پترول»، «شاوان»، «توريل» و «حسينا» بوده‌‌اند كه در ميان آنها نماد‌هاي «پترول» و «ذوب» بيشترين تاثير منفي بر آي‌فكس را داشته‌اند.
همچنين ديروز با عرضه اوليه 145 ميليون سهم از 200 ميليون سهم قابل عرضه معادل 8 درصد، هر سهم اين شركت تازه وارد 1150 تومان كشف قيمت شد. با اين كشف قيمت به ارزش روز بيش از 166 ميليارد تومان، نسبت P/E آن 42/4 مرتبه و ارزش روز بازار سهام «بفجر» 8/2 هزار ميليارد تومان شد. براساس اين گزارش، قرار است 30 ميليون سهم ديگر اين شركت از طريق آنلاين فروخته شود و يك درصد از 8درصد هم به كاركنان واگذار شود. برخي كارشناسان بر اين عقيده‌اند كه ريسك و بازده در بورس هم‌اكنون در برابر كاهش نرخ سود بانكي و تورم واكنش مثبت نشان مي‌دهد. روز گذشته، احسان مرادي، يك كارشناس بازار سرمايه، به فارس گفت: هم‌اكنون معامله‌گران بازار سهام علاقه‌مند به خريد سهام شركت‌هاي بزرگ و مطرحي هستند كه حضور آنها در اجتماع بيشتر لمس مي‌شود. تابلوهاي تجاري شركت‌هاي خودروساز يا بانك‌ها در حالي در هر كوي و برزني به چشم مي‌خورد كه هم‌اكنون بيشترين حجم پول نيز در بازار سهام به سمت اين شركت‌ها جذب مي‌شود. در صورتي كه صنايع پربازده مختلفي از جمله پتروشيمي‌ها، بيمه و حمل‌و‌نقل در بازار وجود دارند كه پيش‌ از اين به دليل صدمه ديدن از بابت تحريم‌ها با رشد قيمت سهام مواجه نبوده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون