• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3469 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ بهمن

غلامحسين كرباسچي:

راهي جز ايجاد مجلس همراه با دولت نداريم

اصلاحات برانداز نيست

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي گفت: اصلاحات يك انفجار ناگهاني نيست، بلكه اصلاحات يك تغيير تدريجي است كه نيازمند پيگيري مداوم و مقاومت است.
غلامحسين كرباسچي در گردهمايي اصلاح‌طلبان در تالار ابن‌سينا دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامي تصريح كرد: در طول اين سال‌ها انتخابات متعددي برگزار شده اما متاسفانه دو جريان به دنبال بي‌اثر نشان دادن انتخابات هستند؛ يك جريان در داخل و جرياني ديگر در خارج از كشور به بي‌اثر نشان دادن انتخابات دامن مي‌زنند. جريان خارجي مردم را از انتخابات دلسرد مي‌كند و چهره نظام را غيرمنطقي نشان مي‌دهند. در داخل هم بعضي جريانات به اين مساله دامن مي‌زنند و به اين‌گونه تبليغات كمك مي‌كنند. وي با بيان اينكه «جريان داخلي به انتخابات معتقد نيست و نظام را بي‌نياز از راي مردم مي‌داند»، گفت: استدلال اين گروه اين است كه چون نظام اسلامي است، منهاي راي مردم مشروعيت دارد. اين روش فكري در مقابل دستورات، رهنمودها و تاكيدات امام (ره) و مقام معظم رهبري است.
وي اظهار كرد: برخي سعي مي‌كنند با رفتار و القائات خود نشان دهند كه راي مردم تاثيري در سرنوشت كشور ندارد و يك عده با تحليل، نوشتن گزارش سعي مي‌كنند اهداف خودشان را پيش ببرند. با همه اينها ما نبايد دلسرد شويم و از راي دادن نااميد شويم؛ چراكه بنده اين‌گونه تحليل‌ها را ادامه همان تحليل‌هاي نخست مي‌دانم.
دبيركل حزب كارگزاران سازندگي با تاكيد بر لزوم شركت در انتخابات اظهار كرد: بايد توجه داشت كه اصلاحات يك انفجار ناگهاني نيست، اصلاحات انقلاب، كودتا و جريان برانداز نيست بلكه اصلاحات يك تغيير تدريجي است كه نيازمند پيگيري مداوم است. ما بايد بپذيريم اگر اصلاح‌طلب هستيم به دنبال يك مقاومت پيگير و مداوم باشيم، اگر همه نيروهاي ما را رد‌صلاحيت مي‌كنند و به ناحق هم اين عمل را مرتكب مي‌شوند باز هم بايد بايستيم و به دنبال انتخابات باشيم.
وي با اشاره به اينكه «جهت‌گيري ملت نشان مي‌دهد جريان اصلاحات اقبال اكثريت را به همراه دارد»، افزود: تفكر اصلاحات توانمندتر از تفكر اصولگرايي است. صرف نظر از اينكه چه كسي را انتخاب كنيم و افراد موثر هستند، جهت‌گيري هم مهم است.
وي اظهار كرد: اگر در انتخابات طيف اصولگرايي هم افراد معتدل را انتخاب كند، گرايش جامعه دوري از افراط را نشان مي‌دهد. انتخاب دكتر روحاني در سال ۹۲ انتخاب خوبي بود؛ چراكه ايشان سابقه كار و تلاش 30 ساله در اصلي‌ترين ارگان‌ها را داشتند اما مهم‌تر از شخص دكتر روحاني، گرايش مردم در سطح كلان است.
دبيركل حزب كارگزاران سازندگي ايران يادآور شد: نحوه گرايش مردم به جريان اعتدال تاثيرگذار بود. فكر نكنيد تنها شخص آقاي ظريف در مذاكرات و دكتر روحاني در اداره كشور توانمند بودند بلكه مجموعه نظام به اين جمع‌بندي رسيدند كه اجتماع مردم به اعتدال گرايش دارد. دوستان اصلاح‌طلب و مجموعه نظام بايد به اين امر توجه داشته باشند كه بيش از آنكه به اشخاص توجه كنند، توجه‌شان به گرايش مردم به اصلاحات و اعتدال و دوري از افراط باشد.  وي با اشاره به اينكه «نيروهاي معتدل و معقول در جامعه زياد داريم»، افزود: ما نيروي اصلاح‌طلب، معتدل و به دور از افراط كم نداريم؛ اكثريت مردم همراه با جريان اصلاحات هستند. اگر اين انتخابات به نتيجه برسد، يك گردش نخبگان در اين بين اتفاق مي‌افتد. از اين‌رو بنده درخواست دوستانه دارم كه نقش ما در اين دوره از انتخابات بسيار مهم است، اگر چهره‌ها معروف و شناخته شده باشند كه خود راي مي‌آورند و به ما احتياج ندارند، نقش ما زماني معلوم مي‌شود كه ما بايد نيروهاي كاركشته اما كمتر شناخته شده را به مردم معرفي كنيم.
كرباسچي افزود: مجلس زماني مي‌تواند قوي باشد كه اكثريت توانمند از يك تراز فكري باشند؛ چراكه كار مجلس يك كار گروهي است، ما نيازمند انسجام سياسي هستيم، اگر بتوانيم از طريق اين انسجام اكثريت خوبي رابه مجلس بفرستيم، اين امر يك پيام براي جامعه دارد، ما بايد يك جبهه اصلاحات درست كنيم كه با نگاه به منافع كشور در انتخابات نقشي اساسي داشته باشد.
دبيركل حزب كارگزاران سازندگي با بيان اينكه «بايد با پرهيز از افراط، خشونت و دوري از برخورد ناصواب اكثريت را بسيج كنيم»، افزود: خوشبختانه طبق گزارش ارايه شده انسجام خوبي بين جناح‌هاي اصلاح‌طلب و حاميان دولت در سطح استان صورت گرفته است. ما راهي جز ايجاد مجلس همراه با دولت نداريم، مجلسي كه براي دولت سنگ‌اندازي مي‌كند نمي‌تواند ما را به نتيجه برجام اميدوار كند.
وي با بيان اينكه «گرايش اصلاح‌طلبي و اعتدال سه برابر جريان مخالف است»، افزود: بهره گرفتن از نتايج برجام موكول به تشكيل مجلسي همراه با دولت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون