• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

جنگ رواني جديد جناح راست عليه جريان اصلاحات

فهرست‌سازي اصولگرايان براي القاي اختلاف در جبهه اصلاحات

احزاب| هر چه به روز برگزاري انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم و چهره كشور انتخاباتي‌تر مي‌شود هراس اصولگرايان نيز از يكپارچگي اصلاح‌طلبان و تشتت آراي خودشان بيشتر رخ مي‌نماياند. اصولگرايان كه به جاي تمركز بر وضعيت نابسامان اردوگاه خويش راه تخريب رقباي اصلاح‌طلب را در پيش گرفته‌اند يك روز تهمت تندروي و صداي پاي مجلس ششم را بزرگنمايي مي‌كنند و روز ديگر خيالپردازي‌هاي خود را به نام خبر و تحليل روي خروجي خبرگزاري‌هايي مي‌فرستند كه عموما با بودجه‌هاي عمومي و از بيت المال تزريق و اداره مي‌شوند.
آنها به جاي ارايه كارنامه 12 سال مجلس اصولگرا و 8 سال دولت همفكران‌شان اين روزها تمام تمركز خود را بر تخريب جرياني قرار داده‌اند كه با وجود رد صلاحيت‌ها نا اميد نشد و در صحنه ماند. در روزهايي كه شواهد نشان از اقبال گسترده به ليست اميد در تهران دارد اصولگرايان مي‌كوشند با ليست‌سازي اختلاف و چند دستگي در جريان اصلاحات را القا كنند. روز گذشته يكي از خبرگزاري‌ها كه طبق قانون انتخابات از فعاليت تبليغاتي در ايام انتخابات منع شده است خبر از 11 فهرست در جريان اصلاحات داد. اين در حالي است كه تمامي بزرگان اصلاحات با پيام‌هاي تصويري و مكتوب حاميان و بدنه اجتماعي خود را براي راي دادن به ليست واحد ترغيب و تشويق مي‌كنند.
اين در حالي است كه اصولگرايان خود از غده بدخيم اختلاف و چند دستگي رنج مي‌برند و با خواهش و قسم دادن از كانديداهاي بيرون مانده از ليست‌شان درخواست مي‌كنند تا انصراف دهند اما همچنان چهره‌هاي ارشد اصولگرا بي‌توجه به اين قسم‌ها و خواهش‌ها در صحنه مانده‌اند. آنها در كنار فهرست شوراي ائتلاف ليست «صداي ملت» را دارند كه چهره‌هاي اصولگرايي نظير مطهري، غفوري‌فرد، بيادي، خوش چهره، شيخ‌الاسلام، دشتي اردكاني و حسن سبحاني در آن حضور دارند.
جبهه پايداري نيز كه خود بيشترين سهم را در ليست 30 نفره اصولگرايان براي تهران در اختيار دارد به اين مقدار راضي نشده و در كنار اين فهرست كانديداهاي پايداري كه نتوانسته‌اند راهي ليست 30 نفره شوند خود مشغول فعاليت انتخاباتي هستند. مهدي كوچك زاده، سيد مهدي هاشمي و حسين طلا را مي‌توان در ميان اين چهره‌ها ديد.
آشفتگي اردوگاه اصولگرايان به اينجا ختم نمي‌شود و اين روزها خبرهايي از درون جبهه اصولگرايي به بيرون درز مي‌كند كه نشان مي‌دهد فرآيند انتخاب كانديداهاي آنان براي حضور در ليست ائتلافي نه بر اساس شايستگي بلكه بر اساس يك جلسه محفلي بوده است و كانديداها به صورت شركت سهامي براساس سهم جريان خود در آن حضور دارند.
اين وضعيت بحراني در اردوگاه اصولگرايان آنان را از تمركز بر وحدت جريان خود نا اميد كرده و استراتژي تخريب رقيب را در دستور كارشان قرار داده است.
اصلاح‌طلبان نيز كه در طول تمام اين سال‌ها از تخريب‌ها و تهمت‌هاي جريان رقيب در امان نبوده‌اند به خوبي راه مقابله با اين ترفندها را آموخته و بي‌توجه به فعاليت‌هاي تخريبي رقيب صرفا بر لزوم مشاركت حداكثري و راي به تمامي افراد حاضر در دو ليست «اميد» و «خبرگان مردم» براي هر دو مجلس شوراي اسلامي و خبرگان تاكيد مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون