• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3473 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند

دفاع اصلاح‌طلبان از فهرست اميد


اصلاح‌طلباني كه به هر دليلي نخواستند يا نتوانستند در فرآيند ثبت‌نام شركت كنند يا مجوز حضور در رقابت را توسط شوراي نگهبان دريافت نكردند حالا مطابق با همان راهبردي كه در جريان اصلاحات بر آن تاكيد كرده‌اند تمام قد پشت «ليست اميد» ايستاده‌اند و در كارزار تبليغات انتخاباتي تلاش مي‌كنند با همين ابزارهاي اندك در اختيارشان واجدين شرايط را براي راي دادن به فهرست اميد ترغيب كنند. در عين حال آنها مي‌كوشند گوشه‌اي از آنچه مديريت اصولگرايي در مجلس و دولت براي كشور به ارمغان آورده را به مردم يادآوري كنند و در نهايت اين پرسش مشخص كه آيا مي‌خواهيم وضع موجود تداوم يابد؟ روز گذشته داريوش قنبري، نماينده اصلاح‌طلب مجلس هشتم كه به دليل رد صلاحيت امكان حضور در انتخابات را نيافت، گفت: اصلاح‌طلبان به مسائل اقتصادي نگاه اصولي دارند و ليست‌هاي خود را در شرايطي بستند كه نيروي چنداني براي آنها نمانده بود ضمن اينكه در اين ميان هم چهره‌هاي اقتصادي حضور دارند.  او در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به انتخابات مجلس در خصوص نقدهاي صورت گرفته در مورد فقدان اقتصاددان‌هاي برجسته در ليست اصلاح‌طلبان، عنوان كرد: اگر منظور اصولگرايان اقتصاددان‌هايي از جنس خودشان است كه ارزش پول ملي را كاهش داده و ركود اقتصادي را به كشور تحميل كردند و تورم را به ۴۰ درصد رساندند، ما افتخار مي‌كنيم كه از اين قبيل اقتصاددان‌ها در ليست اصلاح‌طلبان نداشته باشيم و اين را نقطه ضعف خود نمي‌دانيم.
مجالس اصولگرا، ساكتين فساد
علي تاجرنيا، ديگر نماينده اصلاح‌طلب مجلس ششم نيز ديروز منتقدانه عملكرد مجالس اصولگرا را مورد بررسي قرار داد و ضمن دفاع از مجلس ششم گفت: مجلس ششم مجلسي بود كه در برابر فساد سكوت نكرد اما مجالس بعدي با سكوت خود در برابر فساد موجب شكل‌گيري بزرگ‌ترين اختلاس‌ها و فساد‌ها در طول تاريخ شدند.  تاجرنيا در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به فضاي انتخاباتي گفت: انتخابات همانند ماراتني است كه جبهه اصولگرايان در آن زود‌تر از زمان موعد شروع به دويدن كردند و پس از گذشت نيمي از زمان و در انتهاي مسابقه، اصلاح‌طلبان امكان دويدن پيدا كرده‌اند و به نظر مي‌آيد شرايط عادلانه بودن آن رعايت نشده است. با وجود همه محدوديت‌ها و مشكلات، عقلانيت و تدبير اصلاح‌طلبان از سال ۹۲ استمرار خوبي يافته است و جريان اصلاحات توانست در اين انتخابات به ليست خوبي برسد. هرچند كه فضاي تبليغاتي به صورت سنگيني در اختيار اصولگرايان است، اما اصلاح‌طلبان به دليل نفوذ در قلوب و ذهن‌هاي مردم جايگاه بهتري دارند و اين اميد وجود دارد كه در انتخابات پيروز شوند. اكنون اين اميد وجود دارد كه اصلاح‌طلبان در تهران و شهرهاي بزرگ پيروز شوند و نتيجه شگفت‌انگيز رقم بخورد به عبارت ديگر در هر كرسي كه اصلاح‌طلبان امكان رقابت داشته باشند امكان پيروزي دارند.
تبديل تهديد به فرصت
حسن رسولي، عضو شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان كشور هم ديروز با حضور در همايش بزرگ اصلاح‌طلبان كاشمر گفت: در حال حاضر دامنه مجموعه اصلاح‌طلبان گسترده شده و امروز نه تنها بخشي از ساير هواداران دولت به ما پيوسته‌اند بلكه چهره‌هاي تعيين‌كننده‌اي از جريان اصولگرايي هم همراه جريان اصلاحات شده‌اند.  رسولي با تاكيد براينكه ما به‌دنبال «هم‌آهنگي هستيم نه من آهنگي»، گفت: صرف نظر از نتيجه انتخابات و ميزان موفقيت و عدم موفقيت احتمالي اصلاح‌طلبان، نفس اين بلوغ و تكامل يافتگي تشكيلاتي سرمايه بسيار هنگفتي است. صرف نظر از تهمت‌هايي كه در بسياري از تريبون‌ها به ما زده مي‌شود و به صورت يك طرفه هرآنچه لازم مي‌دانند عليه چهره‌هاي معتبر و ريشه‌دار اصلاح‌طلب مي‌گويند، اما ما همچنان خود و ديگران را براي حضور در صحنه تشويق مي‌كنيم. ما بنا داريم از حداقل امكانات حداكثر استفاده را ببريم و اگر تهديدي فراروي ما قرار گيرد سعي كنيم همانند سال 92 آن را به فرصت تبديل كنيم.
رفتار يكجانبه‌گرايانه صدا و سيما
فاضل‌ميبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب هم ديروز به نقد رفتار صدا و سيما در روزهاي اخير پرداخت و گفت: صداوسيما بايد در برنامه‌هاي خود اخلاق اسلامي، صداقت و انصاف را رعايت كرده و دست به تحريف تاريخ نزند و براي دلخوش كردن يك عده نبايد عليه هر قطب و جناحي كه قبول ندارد هرچه مي‌خواهد پخش كنند. متاسفانه صداوسيما در اين ايام عملكرد دو طرفه كه تمامي جناح‌هاي سياسي را پوشش بدهد نداشته و حتي در برنامه‌هاي خود از مجالس پيشين و سخنان امام خميني گزينشي عمل كرده است. ممكن است اين نوع عملكرد صداوسيما براي عده‌اي خوشايند و مطلوب باشد، ولي براي بسياري از مردم خوشايند نيست و بي‌اعتمادي اجتماعي را دامن مي‌زند. به عبارت ديگر زيبنده صداوسيما نيست كه موجب دلسردي، يأس و دودستگي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون