• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

يكي از متهمان در تيراندازي پليس كشته شد

قتل ‌هاي سريالي مالخران عتيقه در ساختمان‌هاي نيمه‌كاره

 

اعتماد| باند هفت‌نفره غيرايراني فروش سكه‌هاي تقلبي، پس از قتل دو ايراني و سرقت ميليوني، در عمليات ويژه پليس پايتخت متلاشي شد. در اين عمليات يكي از متهمان مسلح به ضرب گلوله پليس كشته شد و شش نفر ديگر، از جمله سركرده باند، دستگير شدند.
شامگاه 27 آبان امسال وقوع يك فقره مرگ مشكوك در بيمارستان شهداي تجريش به كلانتري 101 اعلام شد. ماموران با حضور در محل با جسد مردي 45 ساله روبه‌رو شدند كه به دليل اصابت جسم تيز جان خود را از دست داده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او در معامله‌اي نافرجام با چند فروشنده سكه‌هاي عتيقه، مورد اصابت چاقو قرار گرفته و كشته شده است. همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات، يكي از دوستان مقتول گفت: «روز حادثه با دوستانم سعيد- مقتول- و صادق به ساختماني نيمه‌كاره رفتيم تا با چند نفر سكه‌هاي عتيقه معامله كنيم. من بيرون ساختمان ماندم تا كشيك بدهم اما چند دقيقه بعد صداي درگيري شنيدم. سريع خودم را رساندم اما با جسد سعيد روبه‌رو شدم. صادق هم زخمي شده بود. او در بيمارستان بستري است.» سرنخ‌هاي پليسي نشان مي‌داد كه مقتول از طريق يكي از كارگران سابق خود به نام اكبر با فروشنده‌هاي عتيقه آشنا شده و روز حادثه نيز اكبر، يكي از همان عتيقه‌فروش‌ها بوده است كه پس از وقوع جنايت متواري شده است.
تحقيقات براي شناسايي عاملان قتل ادامه داشت كه وقوع قتل مشابه ديگري، اين‌بار در ساختماني نيمه كاره در تهرانپارس، به كلانتري 102 اعلام شد. در اين حادثه نيز مردي 42 ساله براي خريد سكه‌هاي قديمي به ساختماني نيمه كاره رفته اما پس از درگيري با فروشنده‌ها به قتل رسيده بود. عاملان قتل نيز مبلغ 120 ميليون تومان پول او را به سرقت برده و متواري شده بودند. بررسي جزييات اين دو پرونده نشان مي‌داد كه متهمان، طعمه‌هاي خود را به بهانه معامله سكه‌هاي قديمي طلا به ساختمان‌هاي نيمه‌كاره كشانده، در فرصتي مناسب آنها را با سلاح سرد به قتل رسانده و پس از سرقت پول‌هاي نقدشان از محل متواري مي‌شوند.
سرانجام در ادامه تحقيقات فاش شد كه متهمان قصد دارند، نهم اسفند، در معامله‌اي مشابه دست به قتلي ديگر در پارك گل نبي تهران بزنند. به اين ترتيب تيمي از ماموران ويژه به محل اعزام و به محض ورود متهمان با موتوسيكلت، عمليات دستگيري شان را آغاز كردند. شش نفر از متهمان از جمله سركرده باند كه قصد فرار داشتند، در همان ابتداي عمليات به دام افتادند اما يكي ديگر از متهمان كه سلاح سرد داشت در عمليات تعقيب و گريز با اصابت گلوله پليس مجروح و پس انتقال به بيمارستان جان باخت.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان جزييات پرونده به كشف كيسه‌اي حاوي بيش از 450 عدد سكه تقلبي از متهمان اشاره كرد و از ادامه تحقيقات در پايگاه دهم خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون