• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

خبر كوتاه

تهديد اينستاگرامي مسلمان
هافبك تيم فوتبال پرسپوليس به شايعه اعتصاب توسط بازيكنان واكنش نشان داد. محسن مسلمان در اينستاگرامش نوشت: «سلام خدمت همه هواداراي ارتش سرخ، خواستم بگم يه سريا خيلي حرف و حديث درست كردن راجب من و چند تا ديگه از بچه‌هاي تيم. نه اعتصابي بود، نه چيز ديگري. بودن تو پرسپوليس آرزو همه فوتباليست‌هاس. الان كه شرايط به اين خوبي تيم حكمفرماس چيزيو خراب نكنيد. به اين بچه‌ها ايمان داشته باشيد كه جز قهرماني تو ليگ فكري در سر ندارن حساب يه سري افرادم بمونه واسه آخر فصل كه خيلي گنده‌تر از دهنشون حرف زدن.»

تفتيان در جمع برترين‌هاي دوي ۶۰ متر دنيا قرار گرفت
حسن تفتيان، دونده سرعتي كشورمان پس از ثبت ركورد 6:56 ثانيه در ماده 60 متر مسابقات قهرماني داخل سالن آسيا كه در قطر برگزار شد، در رده سيزدهم رنكينگ 60 متر سايت فدراسيون جهاني قرار گرفت. نام تفتيان با فاصله چند صدم ثانيه‌اي در ليست و پس از بزرگاني همچون آسافا پاول از جاماييكا، كيم كالينز از سنت كينس و نويس، مايك رودگرز از امريكا، جوليان رئوس از آلمان، جيمز داسائولو از بريتانيا، تريوون برومل، جان تيترز و كريستين كولمن از امريكا ديده مي‌شود. جدال بزرگان 60 متر جهان با حضور حسن تفتيان و رضا قاسمي از كشورمان در مسابقات قهرماني داخل سالن جهان كه از 27 اسفند ماه تا 1 فرودين 1395 در كشور آمريكا برگزار خواهد شد، توأم خواهد بود.

ال‌كلاسيكوي برگشت، 14 فروردين
بر اساس اعلام سازمان ليگ فوتبال اسپانيا، در دور برگشت از مسابقات لاليگاي اسپانيا، در تاريخ 2 آوريل 2016 (14 فروردين 95) در دومين ال‌كلاسيكوي فصل جاري تيم‌هاي بارسلونا و رئال‌مادريد در ورزشگاه نيوكمپ به مصاف هم مي‌روند. بر همين اساس اين بازي در ساعت     20:30 به وقت اروپاي مركزي (23 به وقت تهران) برگزار خواهد شد. بارسلونا كه در حال حاضر ركورد 34 بازي بدون شكست را با خود يدك مي‌كشد، در ال‌كلاسيكوي اول فصل 4 بر صفر رئال را در سانتياگوبرنابئو در هم كوبيد. سفيدپوشان مادريدي كه با شكست در دربي مادريد اميدهاي‌شان براي قهرماني كمرنگ‌تر شد، در اين جدال سنتي اين‌بار با زين‌الدين زيدان به فكر انتقام شكست بازي رفت از آبي‌اناري‌ها هستند.

اختلاف  كي‌روش و كفاشيان بر سر محل تمرين تيم ملي
تيم ملي در نيمه دوم اسفندماه اردوي خود را در تهران برگزار مي‌كند اما تكليف زمين تمريني‌اش هنوز روشن نيست. بعضي از كاركنان كمپ به دستور فدراسيون در روزهاي اخير زمين شماره يك كمپ تيم ملي را بذرافشاني كرده‌اند تا زمين سبز شود و مهيا براي تمرين ايران. كي روش اما از اين شرايط راضي نيست و معتقد است در اين زمين نمي‌شود تمرين كرد. كي‌روش در آخرين بازديد خود از زمين كمپ به هيچ وجه از شرايط راضي نبوده و در نامه‌اي از مسوولان ورزشگاه آزادي خواسته تا اجازه تمرين تيم ملي را در اين زمين بدهند. با اين حال كفاشيان مي‌گويد تيم ملي بايد در زمين كمپ تمرين كند. اين موضوع تبديل به اختلاف نظر رييس و كارلوس كي‌روش شده است و هنوز دو طرف در اين زمينه به جمع‌بندي نرسيده‌اند.

برانكو حاضر به ادامه جدال لفظي با دايي نشد
سرمربي پرسپوليس، حاضر نشد جواب حرف‌هاي اخير دايي را بدهد و با تمجيد از او، پرونده اين ماجرا را بست. گفت‌وگوي علي دايي با برنامه نود، بعد از سال‌ها دوباره پرونده جام جهاني 2006 را باز كرد. جايي كه دايي ادعا مي‌كرد بازيكنان تيم ملي در چشم او نگاه مي‌كردند و پاس نمي‌دادند. تكذيب برانكو، با مصاحبه مجدد دايي همراه شد اما سرمربي پرسپوليس فعلا نمي‌خواهد به اين دعوا ادامه دهد. او به سي‌نود گفته نبايد اين ماجرا آنقدر براي رسانه‌ها جذاب باشد: «نمي‌دانم چرا اين فقط از دايي سوال مي‌شود. پرسپوليس پيشكسوتان بزرگ ديگري هم دارد. مثل بهروز رهبري‌فر، علي پروين و رضا شاهرودي. چرا فقط از دايي مي‌پرسيد. واقعا براي من سوال است كه چرا اين مساله اينقدر براي شما جذاب شده است. ايران بايد به علي دايي افتخار كند. علي دايي هم مربي باشخصيتي است و اگر اين طور نبود موفقيت‌هايي چون آقاي گلي با تيم ملي و همين طور قهرماني با سايپا را به دست نمي‌آورد.»

پرسپوليس فقط 10 درصد سكوها را به آذري‌ها مي‌دهد
سهم تماشاگران تراكتور از ورزشگاه آزادي، يكي از بحث‌هاي قديمي قبل از بازي اين تيم با پرسپوليس و استقلال است. حضور پرتعداد ترك‌زبان‌ها در تهران، باعث شده گاهي مثل بازي فصل گذشته با استقلال، تماشاگران تراكتورسازي در آزادي از تيم ميزبان هم بيشتر باشد. امسال، ماجرا متفاوت است و پرسپوليسي‌ها كه در بازي‌هاي اخيرشان حدود 80 هزار نفر را به ورزشگاه كشانده‌اند، حاضر نيستند بيش از 10 درصد ورزشگاه را به تيم مهمان بدهند. علي‌اكبر طاهري، سرپرست پرسپوليس، مي‌گويد هيچ مشكلي با تراكتوري‌ها ندارد اما اگر آنها نتوانند 10 درصد را هم پر كنند، پرسپوليسي‌ها تمام سكوها را اشغال خواهند كرد: «در خصوص اين موضوع در جلسه‌اي كه ديروز با مسوولان سازمان ليگ داشتيم، قرار بر اين شد 10 درصد ورزشگاه به هواداران تراكتورسازي اختصاص پيدا كند. اگر اين تعداد هوادار تبريزي به ورزشگاه آمدند كه ما مشكلي نداريم اما اگر نيامدند قطعا هواداران ما 10 درصد ورزشگاه را هم اشغال مي‌كنند.»

آغاز ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون فوتبال
افرادي كه قصد دارند در انتخابات رياست فدراسيون فو‌تبا‌ل شركت كنند از امروز مورخ يازدهم اسفند ماه تا پايان وقت اداري 22 اسفند ماه سال جاري فرصت دارند شخصا فرم‌هاي تكميل شده را به مجمع فدراسيون فو‌تبا‌ل تحويل دهند. علاوه بر اين نواب پيشنهادي نيز بايد شخصا جهت ثبت‌نا‌م به مجمع فدراسيون فو‌تبا‌ل مراجعه كنند. طبق قوانين اساسنامه فدراسيون فوتبال، نامزدهاي تصدي عنوان رياست بايد علاوه بر داشتن حداقل 10 سال سابقه مديريت (ارايه مدارك معتبر در ارتباط با سابقه مديريتي الزامي است) تابعيت ايراني داشته و در كشور زندگي كنند. همچنين نامزدها بايد در زمان ثبت‌نا‌م حداقل 35 سال و حداكثر 65 سال سن داشته و حداقل مدرك تحصيلي آنها كارشناسي يا معادل آن باشد. نكته قابل توجه اين است كه هر يك از نامزدهاي تصدي رياست فدراسيون فو‌تبا‌ل بايد توسط 10 نفر از اعضاي مجمع اين فدراسيون پيشنهاد شده باشند. كليه نامزدهاي هر يك از پست‌هاي انتخاباتي شخصا يا با معرفي نامه رسمي از تاريخ يازدهم تا 22 اسفند ماه سال جاري فرصت دارند جهت اخذ فرم داوطلب نامزدي به مجمع فدراسيون فو‌تبا‌ل مراجعه كرده و در نهايت شخصا فرم‌هاي تكميل شده را به همراه نسخ اصلي كليه مدارك (عمومي و اختصاصي) تا پايان وقت اداري 22 اسفند ماه به مجمع فدراسيون فو‌تبا‌ل ارايه دهند. با اين وجود امروز ثبت‌نا‌م نامزدهاي انتخاباتي فدراسيون فو‌تبا‌ل شروع مي‌شود اما كماكان هيچ يك از كانديداهاي احتمالي به صورت قطعي موضع خود را براي شركت يا عدم شركت در انتخابات فدراسيون فو‌تبا‌ل اعلام نكرده‌اند. اين‌بار گويا روند انتخابات با سكوت نامزدها همراه است؛ از علي كفاشيان گرفته تا اسدي و اسلاميان و ساير گزينه‌هايي كه اين روزها تنها نام آنها برده مي‌شود و هيچ يك به صورت رسمي موضع انتخاباتي خود را اعلام نكرده‌اند. طبق مصوبه مجمع عمومي فدراسيون فو‌تبا‌ل در تاريخ 23 دي ماه سال جاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون با حضور اعضاي مجمع در تاريخ يازدهم ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي‌شود، بنا‌بر‌اين از زمان ثبت‌نا‌م نامزدها تا برگزاري انتخابات فاصله زماني دو ماهه است تا سرنوشت سكاندار ساختمان فو‌تبا‌لي سئول در چهار سال‌ آينده مشخص شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون