• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3480 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند

اردوگاه پناهجويان زير چرخ بولدوزرها

تخريب اردوگاه جنگل در فرانسه به درگيري ميان پناهجويان و نيروهاي امنيتي فرانسه منجر شده است. پليس فرانسه از روز دوشنبه با كمك بولدوزر در حال تخريب اردوگاه كاله معروف به جنگل است اما پناهجويان با آتش زدن چادرها و سنگربندي در برابر اين اقدام مقاومت مي‌كنند. پليس با گاز اشك‌آور و ماشين‌آب‌پاش به مصاف مهاجران رفته و با وجود اعتراض پناهجويان و سازمان‌هاي امدادي، سرپناه‌هاي موقت، سنگرها و چادرهايي كه مهاجران براي خود ساخته بودند را با بولدوزر
بر چيده است.
براساس آمارهاي رسمي، حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مهاجر در بخش جنوبي اردوگاه جنگل سكونت دارند و تخريب اين قسمت، به سرگرداني آنها منجر مي‌شود. نهادهاي پشتيبان ساكنان اين اردوگاه مي‌گويند دست‌كم ۳۴۰۰ نفر از جمله شمار زيادي زن و بچه در آن به سر مي‌برند. آنها مي‌خواهند براي همه كساني كه سرپناه خود را در اثر تخليه كاله از دست مي‌دهند، اقامتگاه جديدي فراهم شود اما فرانسه هيچ مكان جايگزيني براي سكونت اين گروه از پناهجويان معرفي نكرده است.
تصميم دولت فرانسه براي تخريب بخش جنوبي كاله هفته گذشته اعلام شد. دادگاهي در شهر ليل اين تصميم را ابتدا غيرحقوقي خواند اما سپس در راي خود تجديد نظر كرد. كاله از مدت‌ها قبل، محل زندگي مهاجران و پناهجوياني است كه درصدد بوده‌اند خود را از طريق «يورو تونل» به صورت غيرقانوني با كاميون يا قطار به بريتانيا برسانند. دوشنبه شب تخريب اردوگاه جنگل آغاز شد و در نخستين روز حدود ۱۰۰ سرپناه موقت ويران شده و دست‌كم ۱۲ چادر نيز به آتش كشيده شده‌اند. گفته مي‌شود مهاجران در واكنش به اقدامات پليس، خودشان چادرها و آلونك‌ها را آتش زده‌اند. پس از زد و خورد و كشمكش شامگاه دوشنبه، صبح سه‌شنبه اول مارس نيز دوباره ماموران پليس به اردوگاه هجوم بردند. بر اساس برآورد دولت فرانسه تخريب كامل اين اردوگاه تا آخر هفته جاري طول مي‌كشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون