• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3480 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۲ اسفند

خبر كوتاه

پيرلو قيد ايتاليا را زد: در امريكا مي‌مانم

آندرا پيرلو احتمال ماندن در امريكا را رد نكرده است و گفته كه از رستوران رفتن لذت مي‌برد. ملي‌پوش ايتاليايي كه تابستان گذشته از يووه جدا شد و به نيويورك اف سي پيوست، از زندگي در امريكا لذت مي‌برد و احتمال ماندن در اين كشور را رد نكرده است. او در گفت‌وگو با نيويورك تايمز گفته: «هميشه مي‌خواستم براي بازي كردن به اين كشور بيايم. اما هرگز فكر نمي‌كردم به اين زودي‌ها اين اتفاق بيفتد. احتمال ماندن در اينجا را رد نمي‌كنم. مي‌تواند برايم تجربه‌اي جذاب باشد. ديگر نمي‌توانم در ايتاليا باشم و فقط براي شام به رستوران‌ها بروم. در ايتاليا گاهي مي‌شد كه ما را تا ديروقت در رختكن نگه مي‌داشتند چون بيرون رفتن از ورزشگاه و به خانه رفتن براي‌مان امن نبود. گاهي به اتوبوس تيم‌مان حمله مي‌شد و گاهي هم لاستيك‌هاي ماشين‌هاي‌مان را پنچر مي‌كردند.»

نوري، سرمربي و بازيكن ملوان؟

پس از دو هفته مذاكره با مربياني مانند پورغلامي و احمدزاده حالا به نظر مي‌رسد كه اساسا انتخاب سرمربي جديد آن هم در شرايط حساس ملوان از دستور كار مسوولان اين تيم خارج شد. در روزهايي كه بحري به عنوان مربي اين تيم را تمرين مي‌دهد، رضاييان، مديرعامل اين تيم مي‌گويد: «مسائل مهم‌تري، از قبيل نحوه ادامه فعاليت باشگاه ملوان به دليل تامين منابع مالي در جلسه هيات‌مديره مطرح شد و انتخاب سرمربي گام دوم است.» اين در شرايطي است كه گفته مي‌شود با وجود اينكه بحري ملوان را تمرين مي‌دهد ولي عملا پژمان نوري در اين چند هفته سرمربي تيم محسوب مي‌شود و نحوه تمرينات و ديگر مسووليت‌هاي يك سرمربي را برعهده گرفته است. صحبت‌هاي رضاييان هم نشان مي‌دهد كه با توجه به ناكامي آنها درجذب پورغلامي و احمدزاده، انزلي‌چي‌ها تصميم گرفتند با همين شيوه ليگ را ادامه بدهند.

هزينه 100 ميليون پوندي مشيري در اورتون

فرهاد مشيري اين روزها يكي از سوژه‌هاي اصلي روزنامه‌هاي انگليسي محسوب مي‌شود. تاجر ايراني كه به تازگي نيمي از سهام باشگاه اورتون را خريده مي‌خواهد مبلغ قابل‌توجهي در اين باشگاه هزينه كند. به نوشته سايت ميرر انگليس، مشيري براي تمديد قرارداد بازيكنان سرشناس اورتون و گرفتن بازيكنان جديد، رقمي نزديك به 100 ميليون پوند هزينه خواهد كرد. البته او هيچ نگراني‌اي بابت اين رقم ندارد چرا كه بعد از فروش سهامش در آرسنال، 200 ميليون پوند به حسابش واريز شد.

درخواست 50 هزار دلاري شمسايي از استراليايي‌ها

يكي از شركت‌هاي استراليايي در‌راستاي تبليغات خود قصد دارد تا ستاره‌هاي فوتسال جهان را دور هم جمع كند. در همين راستا از بازيكناني چون فالكائو و كاستا دعوت كرده تا در اين تورنمنت حاضر شوند. اين شركت استراليايي دعوتنامه‌اي را هم براي وحيد شمسايي ارسال كرده و از او درخواست كرده تا در اين تورنمنت حاضر شود. آقاي گل فوتسال جهان در پاسخ به اين پيشنهاد اعلام كرده كه مبلغ 50 هزار دلار بايد براي يك هفته به او پرداخت شود و يك هفته اقامت در كنار يك همراه هم وجود داشته باشد. حالا قرار است كه اين شركت استراليايي به او پاسخ بدهد تا تكليف حضور يا عدم حضور شمسايي در اين تورنمنت مشخص شود.

AFC به نفع ايران راي مي‌دهد؟

«بازي‌هاي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا در ايران برگزار خواهدشد.» اين شايعه‌اي است كه هم روزنامه‌هاي عربي به آن پرداخته‌اند و هم از مجاري داخلي شنيده مي‌شود؛ شايعه‌اي كه خبر مي‌دهد كنفدراسيون فوتبال آسيا پس از تاريخ اعلام شده در 25 اسفند به نفع ايران راي خواهد داد. طبق شنيده‌ها روند بازگشت راي به نفع ايران در مذاكراتي تلفني و پيش از اينها مشخص شده بود. مذاكراتي كه در جريانش به ايران آموزش داده شد چطور نظر كميته برگزاري مسابقات را براي ميزباني مسابقات تغيير دهد. يك منبع نزديك به فدراسيون فوتبال كه نمي‌خواست نامش برده شود، در اين مورد توضيح داد: « ايران براي جلب اعتماد AFC لازم داشت كه بتواند در اين مسابقات از امارات و كشورهاي ديگر ميزباني كند و مستنداتش را ارايه كند. به همين دليل ساده پيشنهاد كردند كه بازي‌هاي ايران و عربستان به تعويق بيفتد كه ايران حسن نيت خود را ثابت كند.» اين صحبت‌ها در حالي مطرح مي‌شود كه ايران از مدل ميزباني‌اش تصاويري تهيه كرده و به صورت مستند در اختيار كميته مسابقات خواهد گذاشت. اما اين همه ماجرا نيست. شايعه اصلي از پيغام‌هاي مثبت از داخل كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر مي‌دهد: « ايران از كنفدراسيون فوتبال آسيا براي اين پيشنهاد مشورت گرفت. از چه كسي نمي‌دانم. اما به ايران مشورت داده شد كه چطور رفتار كنند ودر جلسه چه بگويند و چه كار كنند.»

جلسه IOC براي رسيدگي به مشكلات ريو
هيات‌مديره كميته‌ بين‌المللي المپيك (IOC) به مدت سه روز در لوزان جلسه‌اي براي رسيدگي به مشكلات و چالش‌هاي بازي‌هاي المپيك ريو برگزار مي‌كنند. مشكلات مختلفي در راه برگزاري بازي‌هاي المپيك ريو به وجود آمدند؛ از جمله: شيوع زيكا، آلودگي آب، تاخير در ساخت استاديوم‌ها، آماده نشدن مترو و بحران اقتصادي برزيل. در اين جلسه قرار است به اين مسائل رسيدگي مي‌شود. همچنين درباره ورزشكاران پناهنده و تست‌هاي دوپينگ نيز بحث‌هايي در اين جلسه صورت مي‌گيرد. شنبه آينده دقيقا پنج ماه تا افتتاحيه بازي‌هاي المپيك زمان خواهيم داشت. در اين جلسه رييس كميته‌ برگزاري ريو نيز گزارشي درباره كارها خواهد داد. گرگ ريدي، رييس وادا نيز گزارش درباره رسوايي‌هاي دوپينگ در روسيه و كنيا ارايه خواهد كرد. فدراسيون جهاني د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني در ماه نوامبر روسيه را از تمامي مسابقات د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني محروم كرد. روسيه تعهد داده است تا IAAF و وادا را با انجام اصلاحات راضي كند. احتمال دارد محروميت اين كشور برداشته شود تا د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني‌كاران روس بتوانند در المپيك شركت كنند. كنيا نيز تا پنجم آوريل وقت دارد تا به آنچه وادا خواسته است عمل كند؛ در غير اين صورت حكم عدم اطاعت براي كنيا صادر مي‌شود و ممكن است د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كنيا از المپيك محروم شود. بيش از 40 د‌و‌و‌ميد‌ا‌ني كار كنيايي از سال 2012 تاكنون دوپينگ كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون