• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

پيام جشن پيروزي حزب نداي ايرانيان با حضور موسوي لاري و صادق خرازي

آماده باش براي انتخابات 96 و شوراي شهر

موسوي‌لاري:بايد براي انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها حماسه ديگر بسازيم/ صادق‌ خرازي: اميدوارم در انتخابات شوراي شهر هم پيروز شويم

 در جامعه امروز ما عده‌اي به خودشان اجازه مي‌دهند كه با ايمان و اعتقادات مردم بازي كنند.  گويا مردم وثيقه و ملك آنها هستند. اگر اين طور فكر مي‌كنند اين انتخابات مشت محكمي بر دهان آنها بود. عده‌اي نا‌ن‌شان در اين است كه مردم در فقر و فساد باشند و خودشان از اين شرايط بهره ببرند.
 مردم تهران ليستي را انتخاب كردند كه به گفتمان آن اعتقاد داشتند. حتي افرادي كه در اين ليست حضور داشتند اما براي خود ليست جداگانه اعلام كرده بودند نتوانستند از اعضاي ليست خود را پيروز انتخابات كنند و فقط به واسطه حضور در ليست اصلاح‌طلبان بود كه وارد مجلس شده‌اند.
 در شرايطي كه رد صلاحيت‌هاي گسترده اتفاق افتاد و عده‌اي تلاش داشتند كه ما را از حضور در انتخابات دلسرد كنند، اما ما باز هم در انتخابات شركت كرديم. اين مهم را نبايد فراموش كرد كه در ۳۰۰ حوزه انتخابيه مجلس شوراي اسلامي، در ۱۰۰ حوزه اصلاح‌طلبان و اعتدال گرايان نتوانستند حتي يك نفر را هم انتخاب كنند.

 

حزب نداي ايرانيان به عنوان يكي از اعضاي حقوقي شوراي عالي سياستگذاري در فرآيند انتخابات 7 اسفند به سهم خود تلاش كرد تا انسجام و وحدت اصلاح‌طلبان در مرحله اول و آگاهي شهروندان و ترغيب آنان به راي ليستي تاثيرگذار باشد.
با اتمام مرحله اول و نمايان شدن كسب اكثريت تا اين مرحله همايش «نداي اميد» به مناسبت پيروزي فهرست «اميد» در انتخابات مجلس در شهر تهران، با حضور چهره‌هاي اصلاح‌طلب و به همت حزب نداي ايرانيان در مجتمع فرهنگي پيامبر اعظم برگزار شد.
در اين همايش عبدالواحد موسوي‌لاري، نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان و عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز، صادق خرازي رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان و مجيد فراهاني دبيركل اين حزب اصلاح‌طلب به سخنراني پرداختند. همچنين تعدادي از نمايندگان فهرست اميد در تهران ميهمانان ويژه اين مراسم بودند.
موسوي‌لاري، در اين همايش با بيان اينكه امروز اميد و اعتمادبه‌نفس در ميان جوانان ما تا حدودي جايگاه خودرا پيدا كرده است، گفت: آنچه در اسفند ۹۴ اتفاق افتاد، باعث شد اراده ملي در كشور نهادينه شود، چراكه با وجود مشكلات زيادي كه از سوي كنشگران سياسي وجود داشت، تشكل‌هاي مردم‌نهاد به مقوله انتخابات نظر داشتند و همگي روي اصل اجماع و الگو قرار دادن ۹۲ تاكيد داشتند.
وزير كشور دولت سيد محمد خاتمي، با اشاره به تجربه اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۸۴، اظهار داشت: زماني سال ۸۴ با وجود داشتن دو قوه مجريه و مقننه نتيجه را به حزب رقيب واگذار كرديم، تصميم گرفتيم با الگو قراردادن تجربه ۹۲ دوباره در سال ۹۴ حاضر شويم و بتوانيم به پيروزي دست پيدا كنيم.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به ردصلاحيت چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: مردم ما رد صلاحيت‌ها را قبول نكردند، بلكه تحمل كردند و به پاي صندوق‌هاي رأي آمدند و در انتخابات نشان دادند كه مي‌دانند دولت اصولگرا چه مشكلاتي براي كشور به وجود آورده است و فهميدند كه مشكلات ساختاري امروز نتيجه همان دوره است.
وي افزود: مردم مي‌دانند در چهار سال گذشته مجلس به جاي پيگيري مشكلات مردم و توجه به مسائل اقتصادي و فرصت‌هاي اقتصادي كه پيش آمد، به فكر حاشيه‌سازي و اختلاف‌افكني بودند؛ مردم مي‌دانند كه اثرات تصميم‌هاي خلق الساعه و حذف يك‌شبه نهادها و شوراها چه اثراتي در كشور گذاشت.
موسوي لاري با بيان اينكه مردم با وجود اطلاع از اين مشكلات از مجلس دهم انتظار معجزه ندارند، گفت: اما اين انتظار از سوي مردم بحق است كه اين مجلس با آرامش و اميد به آينده و فارغ از هياهو و تندروي‌ها به مشكل معيشتي مردم با همين كمبودها به وضعيت موجود بپردازد.

اولويت‌هاي مجلس دهم
عضو هيات رييسه شوراي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با اشاره به اولويت‌هاي مجلس دهم، متذكر شد: ما مجلس دولتي نمي‌خواهيم، بلكه مجلسي مي‌خواهيم كه حامي كلامي دولت باشد و به آن كمك كند و به وضعيت مشكلات اقتصادي كشور مخصوصا در حوزه بخش خصوصي رسيدگي كنند. يكي ديگر از وظايف منتخبان مجلس دهم بررسي وضعيت خصوصي‌سازي‌هاست كه واقعا اين بخش‌ها و صنايع دست چه كساني افتاده است و اصلا آيا آنها واقعي هستند يا خير؟
موسوي لاري همچنين افزود: ما بايد از فضاي پيش آمده پس از برجام بهترين استفاده را كنيم و با كمك دولت علاوه بر جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، بخش خصوصي خود را كه در هشت سال دولت قبل مورد فراموشي قرار گرفته است دوباره به چرخه اقتصاد كشور وارد كنيم.
وزير كشور دولت اصلاحات با اشاره به رأي مردم تهران گفت: در اين انتخابات براي نخستين بار مردم تهران كاملا ليستي و حزبي رأي دادند كه با توجه به بررسي ۶۰ نفر اول تهران مي‌توان اين موضوع را فهميد افراد شاخص و معدود كه خارج از ليست اصلاح‌طلبان و اصولگرايان در اين انتخابات شركت كردند اما نتوانستند حتي جزو ۶۰ نفر اول مردم تهران باشند. مردم تهران ليستي را انتخاب كردند كه به گفتمان آن اعتقاد داشتند. حتي افرادي كه در اين ليست حضور داشتند اما براي خود ليست جداگانه اعلام كرده بودند نتوانستند از اعضاي ليست خود را پيروز انتخابات كنند و فقط به واسطه حضور در ليست اصلاح‌طلبان بود كه وارد مجلس شده‌اند. مردم نتيجه حضور ۸ ساله اصولگرايان را درك كردند آن هم در كلان‌ترين و مهم‌ترين بخش‌هاي مديريت كشور. اينها جدا از اختلاس‌ها و فسادهايي است كه تا به امروز مطرح شده است.
وي خطاب به عليرضا محجوب كه در رديف اول نشسته بود، گفت: جناب محجوب يكي از پرسابقه‌ترين نمايندگان حوزه تهران است و ما از ايشان و افراد ديگر انتظارات زيادي داريم. اكنون نوبت شما منتخبين است كه شرايط را مهيا كنيد.
عضو مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: ما از هم‌اكنون بايد براي انتخابات آينده برنامه‌ريزي كنيم و در انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري بار ديگر حماسه ايجاد كنيم و گام سوم را در آن زمان‌برداريم.

اميدوار به پيروزي در شوراي شهر
سيد صادق خرازي، رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان نيز درهمايش نداي اميد با اشاره به اولويت‌هاي مجلس دهم گفت: يكي از مهم‌ترين رسالت‌هاي مجلس آينده احترام به حقوق انسان است. در جامعه امروز ما عده‌اي به خودشان اجازه مي‌دهند كه با ايمان و اعتقادات مردم بازي كنند. گويا مردم وثيقه و ملك آنها هستند. اگر اين طور فكر مي‌كنند اين انتخابات مشت محكمي بر دهان آنها بود.
خرازي همچنين با اشاره به نتيجه انتخابات گفت: راي مردم سيلي محكمي بود بر صورت كساني كه تصور مي‌كنند مي‌توانند در راي مردم تصرف داشته باشند. عده‌اي نا‌ن‌شان در اين است كه مردم در فقر و فساد باشند و خودشان از اين شرايط بهره ببرند. اين انتخابات پيامي براي ملت، دولت و حاكميت داشت كه اگر اصلاح‌طلبان با ايمان به صحنه بيايند مي‌توانند حماسه خلق كنند. اميدوارم اين پند را بگيرند كه مردم به نظام اعتقاد دارند اما اين مردم خواستار تحول هستند و براي دولت نيز اين پيغام را داشت كه امروز ما همه كار كرديم و اكنون نوبت شماست.
خرازي افزود: امروز دولت بايد به همين جوان‌ها متوسل شود. پيرسالاري، نظام ديوان سالاري را آزار مي‌دهد. اگر در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگي ابتكارات و افتخاراتي به وجود آمده نتيجه حضور جوانان بوده است. قطعا جوانان امروز از بسياري افرادي كه اكنون در دولت هستند بيشتر متوجه مي‌شوند. انتظاري كه از نمايندگان مجلس دهم مي‌رود اين است كه به فكر خودشان نباشند و به مردم فكر كنند. مردم امروز خيلي گرفتار هستند. كشوري با اين همه پتانسيل نبايد مردمش اينچنين در فقر دست و پا بزند.
خرازي افزود: اين انتخابات را بايد به رهبر انقلاب و به سيد اصلاحات كه با پيامش و تشويق مردم به انتخابات شور به وجود آورد و به شيخ و اسطوره سياست آقاي هاشمي‌رفسنجاني تبريك گفت. ما وظيفه خودمان مي‌دانيم كه مطالبه بحق كساني كه صلاحيت‌شان تاييد نشده را پيگير باشيم. اين حق ما است و ما پاسخ مي‌خواهيم و آن را دنبال مي‌كنيم. ما بايد بپذيريم كه اصولگرايان هم جزو همين كشور هستند. طيفي كه كف راي آن يك ميليون است را نمي‌توان حذف كرد بلكه بايد با گفتمان جلوي آنها پيروز شد و اصلاحات نيازمند گفتمان جديد است. مطمئنا روز‌ها و ماه‌هاي آينده اتفاقي رخ خواهد داد كه ما بتوانيم دوباره از سيد و سالارمان بهره ببريم. به اميد روزي كه انتخابات شوراهاي شهر را در سراسر كشور بتوانيم مانند اسفند ۹۴ با پيروزي به سر ببريم.

دلسرد نشديم
مجيد فراهاني، دبيركل حزب نداي ايرانيان هم با اشاره به شرايط بحراني منطقه و درگيري‌هاي اخير گفت: در حالي كه مردم ما نگران آن هستند كه آتش اين درگيري‌ها دامنگير كشور شود، مشكلات اقتصادي، تحريم‌ها و سوء مديريت‌هاي دولت احمدي‌نژاد گريبانگير كشور شده است.
مجيد فراهاني افزود: امروزمجلسي تشكيل شده است كه همراه با دولت است. البته اين مجلس نبايد خنثي باشد و بنابر فرمايشات رهبر انقلاب مجلس بايد به عنوان نهاد فرا دولتي نظارت كلان بر دولت و حسابرسي از قوه مجريه داشته باشد. مجلس نهم كاري جز چوب لاي چرخ گذاشتن دولت نداشت و استيضاح و سوال‌هاي بي‌مورد و سنگ اندازي در راه دولت جزو اولويت‌هاي آن بود و اميدواريم اين مجلس به دولت كمك كند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: در شرايطي كه ردصلاحيت‌هاي گسترده اتفاق افتاد و عده‌اي تلاش داشتند كه ما را از حضور در انتخابات دلسرد كنند، اما ما باز هم در انتخابات شركت كرديم. اين مهم را نبايد فراموش كرد كه در ۳۰۰ حوزه انتخابيه مجلس شوراي اسلامي، در ۱۰۰ حوزه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان نتوانستند حتي يك نفر را هم انتخاب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون