• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3493 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۵ فروردين

سقوط مرگبار مادر و فرزند از چرخ و فلك

جزييات حادثه از زبان رييس شوراي شهر برازجان

اعتماد| سقوط مادر و فرزندي از ارتفاع 15 متري چرخ و فلكي در پارك آزادي برازجان بوشهر، مرگ مادر و جراحت كودك چهار ساله‌اش را رقم زد.
در اين حادثه كه شامگاه سيزدهم فروردين امسال، هنگام مسافرگيري چرخ و فلك اتفاق افتاد، ابتدا زن 35 ساله با سقوط از ارتفاع و برخورد چندباره با ميله‌هاي آن، در دم جان خود را از دست داد. لحظاتي بعد كودك خردسال او نيز به دليل واژگوني كابين به پايين سقوط كرد اما با وجود شكستگي در چند نقطه بدن، از مرگ حتمي نجات يافت.
هنگام سقوط اين زن، برادرزاده او نيز در يكي ديگر از كابين‌هاي چرخ و فلك شاهد حادثه بود. او به رييس شوراي شهر برازجان گفته است كه قبل از وقوع حادثه ديده كه «بخشي از زنجير كابيني كه عمه و فرزندش در آن بودند، جدا شده» و همين اتفاق باعث سقوط آنها شده است.
مرتضي نيكجو، رييس شوراي شهر برازجان با بيان اين موضوع، به روايت مسوولان پارك آزادي درباره اين حادثه نيز اشاره كرد و به «اعتماد» گفت: «در حالي كه برادرزاده 12 ساله متوفي از جدا شدن زنجير كابين به عنوان علت وقوع حادثه ياد كرده، مسوول چرخ و فلك در جلسه اضطراري شورا، گفته است كه اين مادر و فرزند، شامگاه جمعه سوار چرخ‌وفلك 20 متري شدند اما زن جوان در حالي كه هنوز مسافرگيري به اتمام نرسيده بود، در ارتفاع 15متري در كابين سرپا ايستاد و اقدام به تكان دادن آن كرده كه همين اقدام باعث از بين رفتن تعادل كابين و سقوط او و كودكش شد.» به گفته او مسوول چرخ و فلك در اين جلسه گفته است كه چندين بار به متوفي تذكر داده اما بي‌توجهي‌اش به اخطارها باعث وقوع حادثه شده است.
نيكجو در ادامه به انتقال كودك مصدوم به بيمارستان گنجي و مساعد بودن حال عمومي او پس از انجام عمل جراحي خبر داد و افزود: «به گفته پزشكان، كودك مصدوم از چند ناحيه بدن دچار شكستگي شده اما خوشبختانه خطر رفع و او به بخش عمومي منتقل شده است.»
به گفته رييس شوراي شهر برازجان، پس از تشكيل دو جلسه در شوراي شهر و بازديد تيمي از مسوولان از محل حادثه، تاييد شد تا بيمه خسارت وارده به خانواده جانباخته را پرداخت كند. نيكجو گفت: «بيمه بايد ديه متوفي را به خانواده‌اش پرداخت كند. شورا به جد پيگير ماجراست و مقصر حادثه را شناسايي و با آن برخورد قانوني مي‌كند تا حق و حقوق خانواده جانباخته پرداخت شود.»
وقوع اين حادثه بحث استاندارد بودن چرخ و فلك را به ميان كشيده است. به گفته نيكجو، براساس تحقيقات ابتدايي، در يك سال گذشته، گزارشي از سازمان استاندارد مبني بر غيراستاندارد بودن وسايل اين پارك داده نشده است. او گفت: «پارك آزادي و وسايل آن متعلق به شهرداري برازجان است اما سازمان استاندارد، در بازديد‌هايي كه در يك سال گذشته از آن داشته، گزارشي مبني بر استاندارد نبودن وسايل به شهرداري نداده است. البته سازمان استاندارد گفته كه اين گزارش را ارسال كرده است كه تحقيقات ما در اين خصوص آغاز شده و اگر متوجه شويم كه اين گزارش داده شده و قصور از سوي شهرداري بوده حتما پيگيري خواهيم كرد.»
اشاره رييس شوراي شهر برازجان به گفته‌هاي مدير روابط عمومي استاندارد بوشهر است كه از پلمب تعدادي از وسايل اين پارك قبل از تعطيلات و اخطار به مدير آن ياد كرده است. مجيد بحريني گفته است: «شهربازي برازجان پيش از ايام نوروز دوبار ازسوي كارشناسان استاندارد مورد بازرسي قرار گرفت اما موفق به اخذ پروانه استاندارد نشد.» بحريني با اشاره به پلمب دستگاه‌هاي غيراستاندارد اين پارك از تعهد مدير آن به عدم استفاده از اين وسايل خبر داده و افزوده است: «با وجود پلمب دستگاه‌هاي غيراستاندارد و تعهد مدير پارك اما اين محل فعاليتش را در ايام نوروز از سر گرفت.» او اين اتفاق را هشداري به شهرداري‌ها و متصديان شهربازي‌ها دانسته تا در برابر سختگيري و ضوابط استاندارد مقاومت نكنند و به اصول فني بيشتر بها دهند.
به گزارش تارنماي محلي «نواي جنوب» قرار است جزييات حادثه در جلسه مشترك شوراي شهر، شهرداري و سازمان استاندارد مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون