• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

عدد نوشت

مسافران هوايي نوروز  

با به پايان رسيدن تعطيلات رسمي عيد نوروز سازمان هواپيمايي كشوري آخرين آمارها از پروازهاي نوروزي را اعلام كرده كه براساس آن تعداد مسافران هوايي كشور در طول اين تعطيلات از مرز سه ميليون نفر گذشته است. براساس اعلام اين سازمان از تاريخ 25 اسفندماه سال 1394 تا
13 فروردين‌ماه سال جاري حدود 23 هزار پرواز داخلي و بين‌المللي در كشور انجام گرفته است كه از اين رقم حدود پنج هزار و 200 پرواز به مسيرهاي خارجي انجام شده است. هرچند در برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته از سوي مسوولان صنعت هوانوردي كشور برنامه سفرهاي نوروزي تا 18 فروردين‌ماه تعيين شده، اما طبق اطلاعات ارايه شده بخش عمده‌اي از سفرها تا روز 13 فروردين‌ماه به انجام رسيده است.
 
ورود ميوه‌هاي نوبرانه تابستاني

حسين مهاجران، رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان با بيان اينكه افزايش قيمت گوجه فرنگي موقتي است و تا چند روز ديگر كاهش مي‌يابد، از آمدن ميوه‌هاي نوبرانه همچون گوجه درختي، زردآلو و گيلاس تا يك‌ماه آينده خبر داد و اظهار كرد: قيمت گوجه فرنگي كه در چند روز اخير افزايش يافته كاملا موقتي است و تا چند روز آينده شاهد ورود آن از مناطق ديگر به تهران خواهيم بود و به دنبال آن قيمتش كاهش مي‌يابد. تا حدود يك‌ماه آينده شاهد ورود ميوه‌هاي نوبرانه خواهيم بود و به ترتيب گوجه درختي، زردآلو، گيلاس، هلو، آلو و سيب‌هاي گلاب وارد بازار مي‌شوند. مهاجران همچنين درباره فروش ميوه‌هاي قاچاق در مغازه‌هاي سطح شهر نيز گفت: به دليل برخورد شديدي كه با عرضه ميوه‌هاي قاچاق صورت گرفت، ميزان آن بسيار كاهش يافته است، به عنوان مثال گلابي چيني كه به‌راحتي يافت مي‌شد در حال حاضر در مغازه‌ها به چشم نمي‌خورد.

بارش باران
در تهران

حجم بارش‌هاي استان تهران از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 94) تاكنون به 195 ميليمتر رسيده است كه در مقايسه با دوره بلندمدت 48 ساله شش درصد كاهش نشان مي‌دهد. خسرو ارتقايي، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با اشاره به بارندگي‌هاي اخير تهران اظهار كرد: اين ميزان بارندگي در مقايسه با 163 ميليمتر سال گذشته افزايش و نسبت به 208 ميليمتر دوره بلندمدت 48 ساله شش درصد كاهش يافته است. وي با بيان اينكه وضعيت بارندگي در سال آبي جاري بهتر از سال آبي گذشته بوده است، تصريح كرد: با اين وجود به دليل خشكسالي‌هاي مستمر در سال‌هاي گذشته، حجم روان‌آب‌هاي استان تهران و مقدار آبي كه به پشت سدها منتقل مي‌شود همچنان كمتر از متوسط بلندمدت است.

سهم مصرف بنزين هر ايراني

بيش از دو ميليارد و ۱۵۰ ميليون ليتر بنزين و گازوييل در تعطيلات نوروزي امسال سوخت تا سرانه مصرف سوخت نوروزي هر ايراني به بيش از ۳۰ ليتر برسد. در طول تعطيلات پاياني اسفند ماه سال گذشته تا پايان نوروز سال جاري بيش از دو ميليارد و ۱۵۰ مليون ليتر بنزين و گازوييل در كشور مصرف شد. به عبارت ديگر، در دوره ۱۷ روزه آغاز سفرهاي نوروزي، با ثبت ركوردهاي جديد مصرف بنزين به طور متوسط هر ايراني بيش از ۳۰ ليتر بنزين و گازوييل مصرف كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون