• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

افشارزاده: هيچ اختلافي بين وزارت ورزش و كميته المپيك نيست

سجادي : نامه نوشتن ما به معاون اول رييس‌جمهور درست نيست

مشاور وزير، شرايط ورزش در فاصله چندماهه تا المپيك را مطلوب ارزيابي مي‌كند، اين در حالي است كه سخنان معاون وزير خلاف اين را نشان داده و اين‌طور برداشت مي‌شود كه مشكلاتي وجود دارد كه هر لحظه مي‌تواند آتش زير خاكستر اختلافات را شعله‌ور كند

  وحيد جعفري  / بهرام افشارزاده، مشاور وزير ورزش و جوانان و مديركل حوزه وزارتي اين وزارتخانه مي‌گويد كه هيچ اختلافي ميان وزارت ورزش و جوانان و كميته المپيك وجود ندارد و اينكه وزارت هيچگاه در كار كميته المپيك دخالت نكرده و در مورد فدراسيون‌هاي ورزشي نيز وظيفه‌اش نظارت است و حمايت نمي‌كند. اما با اينكه افشارزاده همه‌چيز را رو به راه دانسته و با اشاره به در پيش بودن المپيك به عنوان مهم‌ترين رويداد ورزشي سال 95، گفته است: «تلاش مي‌كنيم تا با ايجاد يك هماهنگي بين وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك و البته ايجاد هماهنگي‌هاي لازم با فدراسيون‌هاي المپيكي فضايي را به وجود بياوريم كه ورزشكاران در كمال آرامش تمرينات خود را دنبال كنند و مشكلي از نظر حمايت مالي نداشته باشند. وزير دستور ويژه‌اي به فدراسيون‌هاي المپيكي و معاونين وزارت داده تا حمايت لازم و مناسب از ورزشكاران صورت پذيرد. در حال حاضر شرايط خوبي داريم و اميدوارم با اين روند بهترين شرايط آماده‌سازي براي ملي‌پوشان فراهم شود. هيچ مشكلي ميان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك وجود ندارد. البته برخي اختلاف‌نظرها در اين ميان وجود دارد كه به پيشبرد امور كمك مي‌كند و مشكلي براي هر دو بخش ايجاد نمي‌كند.» نصرالله سجادي، معاون ورزش حر‌فه‌اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان در آخرين اظهارنظر خود به نكاتي اشاره كرده كه خلاف گفته‌هاي افشارزاده است و تا حدود زيادي نگران‌كننده و نشان مي‌دهد با اينكه مشاور وزير مدعي شده مشكلي در دستگاه ورزش در فاصله چند ماهه تا المپيك وجود ندارد، يك جرقه كافي است تا آتش زير خاكستر اختلافات بين مسوولان ورزش كشور و برخي فدراسيون‌ها شعله‌ور شود و ورزش را به حاشيه بكشد.
 
برخي از افراد مي‌خواهند خود را خيلي بزرگ جلوه دهند
نصرالله سجادي در پاسخ به سوالي در مورد نامه‌نگاري‌هاي صورت گرفته برخي از مسوولان ورزش ايران با شخص رييس‌جمهور گفته: «ما بايد در چارچوب سازماني كه كار مي‌كنيم تابع مقررات آنجا باشيم و اگر مسووليتي داريم بر اساس قرارداد خود عمل كنيم. متاسفانه در كشور ما برخي افراد پاي خود را فراتر از اختيارات سازماني مي‌گذارند و پيش از ارايه دغدغه‌هاي خود با فردي كه آنها را به كار گمارده است، به نزد اشخاصي با مراتب بالاتر مسووليت مي‌روند. اگر قرار باشد هر شخصي رييس‌جمهور را خطاب قرار دهد و يا حتي خطابش به وزير باشد، امري صحيح نيست. اين يك رويه غلطي است كه وجود دارد. در اين ميان برخي از افراد مي‌خواهند خود را خيلي بزرگ جلوه دهند و يا اينكه شايد منظور خاصي از اين مسائل دارند. شايد فكر مي‌كنند تمام مسائل يك تيم فو‌تبا‌ل، واليبال و يا بسكتبال را يك مقام ارشد حل كند.»
سجادي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما تعمدا نامي از كشتي نياورديد، گفت: «خير. اين‌طور نيست. هيچ فرقي نمي‌كند. صحبت من روي مسائل اساسي است. البته اين قضيه فراگير نيست و فقط در يك يا دو رشته و البته در مورد يك يا دو نفر شاهد آن هستيم. ما 50 فدراسيون ورزشي داريم و از نظر بنده كه مسوول مستقيم كار با فدراسيون‌ها هستم هيچ فرقي ميان فدراسيون‌ها وجود ندارد. البته قطعا رشته‌اي كه در المپيك مدال‌آوري مي‌كند براي ما اهميت بيشتري دارد و يا رشته فو‌تبا‌ل كه مردم علاقه بسياري به آن دارند، مهم است. اينكه بخواهيم شكايت ناهمواري زمين چمن را به جاي ديگري ببريم، درست نيست. البته اين موارد در نهايت رسيدگي هم مي‌شود، ولي بخشي از اين موارد فرافكني است.»
معاون وزير در پايان با اشاره به اينكه بيان چنين مواردي جريان‌سازي و جهت‌دهي شده نيست، گفت: «من اعتقادي ندارم كه اين موارد به صورت جهت دهي شده مطرح مي‌شود. قطعا بيان چنين دغدغه‌هايي از روي دلسوزي است. صحبت من روي يك موضوع اصولي است. براي مثال اينكه من به عنوان معاون وزير ورزش و جوانان به معاون اول رييس‌جمهور نامه بنويسم درست نيست. من در وزارت ورزش و جوانان با شخص وزير ورزش و جوانان در ارتباط هستم و بايد با ايشان در تماس باشم. البته چنين مواردي حل‌ناشدني نيست و به راحتي مي‌توان آنها را بر طرف كرد. ما در كنار ورزشكاران براي رسيدن به موفقيت حضور داريم و در كنار اين امر پاداش قهرمانان را نيز در موعد مقرر پرداخت مي‌كنيم. البته بيشتر كار ما معطوف به نظارت است و از نزديك پيگير عملكرد ورزشكاران هستم و اگر مواردي باشد كه بايد از سوي وزارتخانه پيگيري شود قطعا به صورت جدي آنها را دنبال خواهم كرد. خو‌شبختا‌نه مشكل مالي براي آماده سازي ورزشكاران وجود ندارد. ورزشكاران نيز همواره مي‌گويند حضور ما در اين اردوها سبب دلگرمي است، اما من براساس وظيفه در اين اردوها حضور پيدا مي‌كنم و قطعا امسال با توجه به در پيش بودن بازي‌هاي المپيك وقت بيشتري را براي اين امر مي‌گذارم.»

گودرزي: موفقيت در المپيك مهم‌ترين برنامه سال جاري است
محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان، در نخستين نشست شوراي معاونان با بيان اينكه در حوزه قهرماني تبلور اين موفقيت در المپيك ريو خواهد بود و تمام تلاش براي كسب نتايج خوب در اين رويداد بزرگ است، گفت: برنامه اصلي در سال جديد، المپيك و مسائل و نيازهاي قهرمانان و موفقيت در اين بازي‌ها است. ورزش ايران در سال گذشته موفق عمل كرد. اين ادعا بر اساس آمار و ارقام است. دوبرابر شدن مدال‌ها در حوزه قهرماني، توسعه بيشتر ورزش همگاني و تكميل و تجهيز زيرساخت‌ها با توجه به ميزان بودجه عمراني تخصيص يافته به وزارت ورزش حكايت از موفقيت ورزش ايران در سال ٩٤ دارد. وي آرامش، اميد و تقويت اين حس در بين مخاطبان اين دو بخش در جامعه را از دستاوردهاي خوب وزارتخانه در سال گذشته دانست. گودرزي انضباط مالي و نگاه عدالت‌محور بودجه‌اي به تمام فدراسيون‌ها را از ديگر موفقيت‌هاي وزارتخانه در سال گذشته دانست. تمامي معاونان، مديران كل ستادي و استاني در سال جديد با توان و همت بالا در خدمت اهداف نظام و كشور و اجرايي كردن شعار سال باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون