• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3494 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين

خبر كوتاه

شايعه عجيب: پيشنهاد 4 ميلياردي برانكو  به پرسپوليس
تا پيش از اين همه از ترديد‌هاي باشگاه براي تمديد قرارداد برانكو ايوانكوويچ مي‌گفتند و حالا كه دو طرف براي امضا قراردادي تازه به توافق رسيده‌اند، رقم احتمالي اين قرارداد سوژه شده است. دليل اين سوژه شدن هم مي‌تواند رفتار خود باشگاه‌نشين‌هاي پرسپوليس باشد كه هنوز به طور موثق و رسمي در مورد مبلغ قرارداد جديد برانكو صحبتي نكرده‌اند. البته كه در فوتبال ما هيچ‌كس به افشاي قراردادها عادت ندارد و تا به حال همچنين موردي پيش نيامده اما از آنجا كه يك طرف اين ماجرا پرسپوليس است و در سوي ديگرش برانكو، طبيعي است كه شايعه‌ها هم تا مي‌توانند حرافي كنند؛ شايعه‌هايي كه البته منبع خبري خود را مسوولان غيررسمي باشگاه پرسپوليس معرفي و ادعا كرده‌اند كه برانكو ايوانكوويچ براي تمديد قراردادش 4 ميليارد تومان طلب كرده است. حال آنكه مسوولان باشگاه پرسپوليس هنوز حتي به مدت قرارداد تازه مرد كروات اشاره نكرده‌اند و مخبرهاي باشگاه‌ هم انگار چيزي درباره يك‌ساله يا دو ساله بودن اين قرارداد نشنيده‌اند كه تنها به رقم احتمالي آن- اگر ادعاي‌شان درست باشد- پرداخته‌اند و البته همين رقم را هم جز خودشان نه كسي تاييد كرده و نه حتي تكذيب.

پيرواني از كي‌روش خداحافظي كرده است
اين طور به نظر مي‌رسيد كه سرنوشت افشين پيرواني در تيم ملي به ماندن يا رفتن كارلوس كي‌روش بستگي دارد و با ماندن اين مربي، پيرواني نيز در تيم ملي خواهد ماند، اما مدير تيم ملي ايران طي روزهاي گذشته از كي‌روش نيز خداحافظي كرده و اين امكان وجود دارد كه تيم ملي در آينده‌اي نزديك بدون مدير به كار خود ادامه دهد. البته كي‌روش و كفاشيان زير بار درخواست پيرواني نرفته و از وي درخواست كرده‌اند تا او به كار خود ادامه دهد. نكته قابل توجه اينكه پيرواني كه خود سابقه بستن بازوبند كاپيتاني را در كارنامه دارد در اين مدت بدون قرارداد و گرفتن مبلغي براي تيم ملي كار كرده است، به نظر مي‌رسد از كمبود امكانات براي فوتبال ايران و تيم ملي خسته شده و مشكلات مربوط به تيم ملي باعث شده تا پيرواني اين تصميم را بگيرد.

آزمون: دوست دارم با عربستان همگروه شويم
مدت‌هاست كه بين تيم‌هاي ملي ايران و عربستان رقابت شديدي وجود دارد. همين چند روز پيش بود كه اعلام شد رقابت اين دو تيم يكي از خصمانه‌ترين رقابت‌ها در دنياي فوتبال است. اتفاق اخير هم باعث تشديد اين تخاصم شده است. اما همين مساله انگيزه سردار آزمون را براي بازي با عربستان و شكست دادن اين تيم بيشتر كرده است. آزمون در پاسخ به اين سوال كه دوست دارد ايران در مرحله پاياني انتخابي جام جهاني با چه تيم‌هايي همگروه شود گفته است: «از همه بيشتر دوست دارم با عربستان روبه‌رو شويم. منتظر آن روز هستم كه مقابل عربستان بازي كنم. براي اين بازي خيلي انگيزه دارم. دقيقا قبل از بازي با عمان به خودم قول داده بودم كه گلزني كنم و همين‌طور هم شد. از اقدامات اخيرشان هم معلوم است كه مي‌ترسند و بايد از ايران هراس داشته باشند. از كارهايي كه انجام مي‌دهند، مشخص است كه ترس دارند. براي ما فرقي ندارد كه در كشور بي‌طرف باشيم يا نه و در هر صورت آماده شكست عربستان هستيم، اما حق‌مان است در كشور خودمان بازي كنيم. ما تيم ملي ايران هستيم و دوست داريم در ايران هم بازي كنيم.»

حسني‌خو: وزارت موافق ماندن كي‌روش در ايران است
عده زيادي از هواداران فوتبال همچنان معتقدند كه وزارت ورزش تمايلي براي ماندن كارلوس كي‌روش در تيم ملي ايران ندارد و به همين دليل حمايتي از اين تيم نمي‌كند. اما رضا حسني‌خو، مديركل حراست ورزش كه نقش مهمي در ماندن كي‌روش در ايران داشت مي‌گويد وزارت ورزش موافق ماندن كي‌روش در ايران است. حسني‌خو مي‌گويد: «از نظر وزارت ورزش مشكل خاصي براي ادامه همكاري با كارلوس كي‌روش وجود ندارد. سرمربي تيم ملي گزينه مناسبي براي هدايت اين تيم است. نتايجي هم كه تاكنون براي اين تيم رقم خورده نتايج مورد قبول بوده و جا دارد از همين طريق از اعضاي تيم ملي و كادر فني آن تشكر كنيم. جمع‌بندي وزارت ورزش درباره كي‌روش مثبت بوده. ممكن است انتقاداتي وجود داشته باشد. مانند همه ما كه ممكن است به كار يكديگر انتقاد داشته باشيم. اما نمره كي روش نزد وزارت ورزش نمره قبولي است. او مربي خوبي است و به نظر ما بايد بماند. در اين شرايط و در زمان فعلي مصحلت هم نيست كه كي روش از تيم ملي جدا شود. ان‌شاءالله با همين كي روش تيم ملي به جام جهاني خواهد رفت و مردم هم شاد و خشنود خواهند شد.»

جوسازي العربيه: ايراني‌ها نمي‌خواهند در عمان بازي كنند
شبكه العربيه در جوسازي اخير خود عليه فوتبال ايران گزارشي را مبني بر نارضايتي شديد ايراني‌ها از انتخاب عمان منتشر كرد. در گزارش العربيه آمده است: «كنفدراسيون فوتبال آسيا در تعطيلات نوروز كشور عمان را به عنوان كشور بي‌طرف انتخاب كرد. دبير فدراسيون فوتبال ايران AFC  را متهم كرد كه اين كار خلاف قوانين و مقررات است. عليرضا اسدي اعلام كرد كه انتخاب كشور عمان بدون اطلاع باشگاه‌هاي ايراني بوده است. همچنين مديرعامل باشگاه ذوب آهن هم از فدراسيون فوتبال ايران خواسته بود تا يكي از كشورهاي افغانستان، تاجيكستان يا لبنان را براي ميزباني از تيم‌هاي عربستاني انتخاب كند. »در ادامه اين گزارش به درخواست فدراسيون فوتبال ايران از فيفا اشاره شده است: «فدراسيون فوتبال ايران روز چهارشنبه گذشته نامه‌اي فوري را به فيفا ارسال كرد و در اين نامه خواستار اين شد تا در صورت همگروهي با عربستان در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸، از اين تيم در ورزشگاه آزادي تهران ميزباني كند. »اين در حالي است كه كنفدراسيون فوتبال آسيا بعد از رايزني با فدراسيون فوتبال ايران، كشور عمان را به عنوان كشور بي‌طرف براي ميزباني از تيم‌هاي عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا انتخاب كرد و مقرر شد تا ايراني‌ها در اين كشور بازي كنند. حتي ورزشگاه‌هاي سلطان قابوس و السيب هم به عنوان ميزبان بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني و عربستاني به AFC پيشنهاد شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون