• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3495 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ فروردين

خبر كوتاه

كشته شدن 29 نفر در انفجارهاي ديروز عراق
در جريان چهار انفجار تروريستي روز گذشته عراق 29 نفر كه بيشترشان از نيروهاي عراقي بودند، كشته و بيش از 40 نفر زخمي شدند. خبرگزاري «اعماق» وابسته به داعش، اعلام كرد اين گروه تروريستي دو عمليات انتحاري در جنوب بغداد را انجام داده است.

اختلاف در دولت مستعفي يمن
عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهور مستعفي يمن، خالد بحاح، نخست وزير مستعفي و معاون خود را بركنار و احمد عبيد بن دغر را به عنوان نخست وزير مستعفي جديد و علي محسن احمر، سرلشكر فراري ارتش يمن را به عنوان معاون خود و بحاح را به عنوان مشاورش تعيين كرد. به گزارش شبكه المسيره، تعيين محسن احمر تمايل عربستان را براي سلطه بر مزدورانش به ضرر نقش امارات نشان مي‌دهد. علي محسن احمر در پي انقلاب 2011 از نظام علي عبدالله صالح، رييس‌جمهور پيشين يمن جدا شد. احمر كه قبلا هادي او را به عنوان معاون فرمانده نيروهاي مسلح تعيين كرده بود در راستاي كسب حمايت برخي قبايل نزديك به صنعاء تعيين شده است كه همچنان تحت كنترل انصارالله هستند.

داعش در قلب رياض
وزارت كشور عربستان از كشته شدن يك نفر بر اثر انفجار بمب در جنوب رياض خبر داد. بر اساس اين گزارش اين بمب يك خودرو پليس سعودي را در الخرج هدف قرار داده است. خبرگزاري واس عربستان به نقل از سخنگوي امنيتي وزارت كشور سعودي اعلام كرد كه يكي از گشتي‌هاي امنيتي پليس سعودي در استان الخرج با بمب هدف قرار گرفته است و دستگاه‌هاي امنيتي مشغول تحقيقات هستند. گروه تروريستي داعش مسووليت اين انفجار را بر عهده گرفته است.

نقض آتش‌بس
واقف ديارگاخلي، سخنگوي وزارت دفاع جمهوري آذربايجان به ريانووستي اظهار كرد: طرف ارمنستاني اقدام به شليك توپخانه سنگين از جمله با استفاده از توپ‌هاي 60، 82 و 120 ميلي متري كرده است. در 24 ساعت گذشته آتش‌بس 121 بار نقض شده است. وضعيت تحت كنترل نيروهاي مسلح جمهوري آذربايجان است. ارتش آذربايجان كنترل منطقه‌اي كه روز شنبه «آزاد شد» را در دست دارد. در تاريخ 21 آوريل ارمنستان و جمهوري آذربايجان از تشديد درگيري‌ها ميان خود بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ خبر دادند. دو طرف همديگر را به نقض توافق آتش‌بس ميان خود بر سر اين منطقه كه در سال 1994 منعقد شده بود، متهم كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون