• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

جزييات حادثه مرگ سه خواهر در استخر كشاورزي از زبان اهالي روستاي آزادگان

دخترها هنگام بازي، داخل آب افتادند

    طيبه شجاع‌حيدري/ خطر هر لحظه به سه خواهر نزديك مي‌شد. مادر و پدرشان با فاصله از آنها، در گوشه‌اي از گلخانه مشغول كار بودند و نمي‌دانستند كه دختربچه‌هاي‌شان در كنار استخر كشاورزي پرآب بازي مي‌كنند. صداي خنده دخترها خيال آنها را آسوده كرده بود. ناگهان اين صدا قطع شد. پدر و مادر كه به خود آمدند، دختران‌شان را نديدند. دنبال‌شان گشتند اما آنچه يافتند آسمان را روي سرشان خراب كرد؛ آيدا، سكينه و فهيمه (سه خواهر 5 تا 12 ساله) درون استخر بدون حصار افتاده و خفه شده بودند. پدر و مادرشان اكنون، چند روز پس از مرگ آنها، به روستاي خود بازگشته‌اند، آنها هرگز فرشيد (2ساله) و فرشته (7 ماهه)، دو فرزند ديگر خود را به گلخانه نخواهند برد.
17/1/94 تاريخ مرگ سه خواهر است كه روي سنگ قبرشان حك خواهد شد. آنها وقتي درون آب پر از جلبك افتادند، راهي براي نجات نيافتند. يكي از اهالي روستاي آزادگان جيرفت كه شاهد داد و فرياد پدر و مادر آنها بود به «اعتماد» گفت: «فهيمه و سكينه از همكلاسي‌هاي دختر من بودند. آنها ساعت 11 صبح روز حادثه با هم از مدرسه برگشتند اما ديگر خبري ازشان نشد تا اينكه طرف‌هاي ساعت سه ظهر، صداي گريه پدر و مادرشان ما را به گلخانه كشاند. وقتي رسيديم با جنازه‌هاي‌شان روبه‌رو شديم. پدر خانواده پس از بيرون كشيدن جنازه دخترانش با اورژانس تماس گرفته بود اما تلاش آنها هم براي بازگرداندن كودكان بي‌فايده ماند. بچه‌ها فوت كرده بودند. » به گفته او پدر و مادر اين سه دختر، اواخر تابستان پارسال براي كار در گلخانه به روستاي آزادگان آمده بودند.
يكي ديگر از اهالي روستا نيز كه معتقد بود، ضعف ايمني گلخانه‌ها باعث وقوع اين حادثه شده است، گفت: «اين استخرهاي كشاورزي علاوه بر اينكه حصار ندارند، در اطراف بعضي‌هاي‌شان هم سيم‌هاي برق زيادي وجود دارد كه براي كارگران گلخانه‌ها و كودكان‌شان كه در كنار اين استخرها زندگي مي‌كنند، خطرناك است.» به گفته او جنوب كرمان، سازمان جهاد كشاورزي مستقل از استان دارد اما تاكنون از سوي مسوولان آن، اقدامي در راستاي نظارت بر گلخانه‌ها و تامين امكانات ايمني و استاندارد‌سازي شان انجام نشده است.
سالانه كارگران زيادي از شهرهاي بم، نرماشير، ريگان، عنبرآباد، رودان و... براي كار به گلخانه‌هاي جنوب كرمان مي‌روند كه بيشتر آنها به شكل خانوادگي در همان گلخانه‌ها و در اتاقك‌هايي به نام كاوار كه از شاخ و برگ درختان خرما درست مي‌شود، زندگي مي‌كنند؛ در حالي كه استخرهاي كشاورزي همچنان بدون حصار است و كودكان همواره عاشق بازي...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون