• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

سارقان جسد سركرده خود را سوزاندند

انهدام باند سارقان مسلح ۶ طلافروشي پس از ۳ قتل


اعتماد| باند سارقان مسلح كه در مدت 5 سال، 6 طلافروشي را مورد سرقت قرار داده و سه نفر را كشته بودند از سوي پليس پايتخت متلاشي شد.
به گزارش تسنيم، رسيدگي به اين پرونده از شامگاه چهارم بهمن 93 با يورش سارقان مسلح به يكي از طلافروشي‌هاي خيابان مولوي آغاز شد. با حضور ماموران پليس، صاحب طلافروشي گفت: «ساعت 7 شب، در مغازه را براي ورود زن جواني باز كردم اما به محض انجام اين كار، دو مرد با كلت كمري وارد شدند و با تهديد آن، سه كيلوگرم طلاي ويترين را دزديدند و با موتوري كه سر كوچه منتظرشان بود فرار كردند. آنها پنج نفر بودند.» چند روز پس از حادثه، شاكي بار ديگر با فوريت‌هاي پليسي تماس گرفت و از پرسه زدن يكي از سارقان مسلح در اطراف طلافروشي خبر داد. به سرعت تيمي از ماموران به محل سرازير شدند. سارق با مشاهده آنها پا به فرار گذاشت. او كه به سلاح سرد مجهز بود و با پاشيدن اسپري اشك‌آور به صورت يكي از ماموران، همچنان به فرار خود ادامه مي‌داد، در تعقيب و گريز به دام افتاد. متهم 25 ساله پس از دستگيري به مقر انتظامي منتقل شد اما در بازجويي‌ها مشخص شد كه او تنها به سارقان مسلح طلافروشي شباهت دارد. در حالي كه به نظر مي‌رسيد تحقيقات پليسي با بن‌بست مواجه شده باشد، سرانجام ردپاي يكي از سارقان شناسايي و او اول فروردين امسال دستگير و به قتل سه نفر و سرقت از شش طلافروشي اعتراف كرد. متهم 22ساله به علي ايزد موسي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي تهران گفت: «من و پنج نفر از دوستانم از چند سال قبل سرقت‌هاي مسلحانه به طلافروشي‌ها را آغاز كرديم. ما به شش طلافروشي دستبرد زديم و در اين سرقت‌ها از كلاشينكف و كلت كمري استفاده كرديم.»
در بازجويي‌ها مشخص شد كه نخستين سرقت اين باند، پنج سال پيش و از يك طلافروشي در دنا بود. دومين سرقت، يك سال بعد، در كرج رخ داد. سارقان پس از آن، هنگام سرقت يك دستگاه موتوسيكلت، راكب آن را كشتند و بار ديگر سرقت‌هاي مسلحانه خود را پي گرفتند. اين‌بار يكي از طلافروشي‌هاي خمين مورد حمله آنها قرار گرفت و شش كيلوگرم طلاي‌شان به سرقت رفت. سرقت چهارم، در نسيم شهر، سرقت پنجم در خيابان مولوي تهران و سرقت ششم نيز در كهريزك اتفاق افتاد. سارقان موفق شده بودند در مجموع، ده‌ها كيلوگرم طلا و جواهرات را به سرقت ببرند.
با اين همه، سرقت مسلحانه از طلافروشي تنها جرم متهمان نيست. متهم دستگير شده درباره دو قتلي كه خودش مرتكب شده است نيز گفت: «علي، سركرده باند و ساير همدستانم هميشه بخش زيادي از وجوه سرقتي را به سرقت مي‌بردند و 130 ميليون تومان نيز به من بدهكار بود و سهم من را نمي‌داد، در آخرين مرتبه نيز حدود 2‌كيلوگرم ماده مخدر شيشه از او طلب داشتم و روز درگيري براي تسويه حساب با او قرار ملاقات گذاشتم، در محل قرار همراه خودم اسلحه داشتم و با كلت كمري گلوله‌اي به سرش شليك كردم، سپس جنازه‌اش را با كمك يكي از دوستانم حوالي دانشگاه شاهد برديم و در آنجا سوزانديم.» او درباره جزييات قتل پسر جواني به نام ميلاد نيز به بازپرس گفت: با دختري به نام سپيده آشنا شدم و برادر وي ميلاد از ارتباط ما آگاه شده بود، يك روز زماني كه در پارك بودم ميلاد مرا ديد و توانستم از دستش فرار كنم اما فرداي آن روز مجددا سراغ من آمد. با هم درگير شديم و با استفاده از كلت كمري گلوله‌اي به سمتش شليك كردم.» با اعترافات متهم، ساير همدستان او نيز دستگير شدند. تحقيقات از متهمان در دادسراي تهران همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون