• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

امروز؛ كي‌روش رودر روي اعضاي هيات‌رييسه

فوتبال ملي ايران در انتظار نتيجه نشست اضطراري

اختلافات كي‌روش با مديران فدراسيون فوتبال به اوج خود رسيده است. بهانه هم همان بهانه هميشگي است. مرد پرتغالي از عدم حمايت از تيم ملي ناراحت است. امكانات ضعيف و نداشتن زمين تمرين مناسب باعث شده صداي اعتراض‌هاي او بلندتر از هميشه به گوش برسد. با اين حال در راستاي اين اعتراض‌ها هم تسويه‌حساب‌هاي شخصي مثل تمام ماه‌هاي گذشته جو بدي را در فضاي فوتبال ايران به وجود آورده است. درگيري سرمربي تيم ملي با دبيركل فدراسيون فوتبال اين روزها باز هم صدر اخبار رسانه‌هاي ورزشي را به خود اختصاص داده است؛ تا جايي كه باز هم حرف از استعفاي كي‌روش در ميان است. او اواخر سال گذشته رسما به صورت شفاهي اعلام كرد كه استعفاي خود را به تاريخ يازدهم ارديبهشت‌ماه (زمان برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال) تقديم علي كفاشيان مي‌كند. رفتاري كاملا انتخاباتي كه براي دفاع از رييس فعلي فوتبال ايران انجام و باعث شد انتقادات زيادي به اين مربي انجام شود. با اين حال حمايت كي‌روش مقدماتي را براي تثبيت قدرت كفاشيان در فوتبال ايران فراهم نكرد. رييس نتوانست براي انتخابات فدراسيون ثبت‌نام كند. در اين شرايط اعتراض‌هاي اعضاي كادر فني تيم ملي باز هم ادامه داشت. بعد از اين جريان‌ها مديران فدراسيون ماجراي احتمال تعويق انتخابات فدراسيون به خاطر عدم تصويب اساسنامه را در رسانه‌ها راه انداختند و نگراني‌ها در اين زمينه به اوج خود رسيد. اما اين پروژه از آنجايي كه بيشتر براي مديران فعلي فدراسيون منفعت داشت تا فوتبال ايران، با اعتراض رسانه‌ها و مسوولان مجلس و دولت و وزارت ورزش همراه شد؛ تا جايي كه وزارت ورزش و جوانان رسما اعلام كرد كه انتخابات فدراسيون فوتبال بايد در تاريخ مقرر برگزار شود و هيچ ثبت‌نام جديدي هم از نامزدها صورت نخواهد گرفت. به اين ترتيب كفاشيان ديگر تحت هيچ شرايطي رييس فوتبال ايران نخواهد شد و اين واقعيتي است كه حالا كي‌روش هم بايد با آن كنار بيايد.
    
به دنبال اوج‌گيري اختلافات كي‌روش با عليرضا اسدي و كمبود امكانات تيم ملي، علي كفاشيان رسما اعلام كرد كه كي‌روش حاضر نيست با اين شرايط به كار خودش ادامه بدهد. سرمربي تيم ملي هم در آخرين مصاحبه‌هاي خود با صراحت ضمن به كار بردن ادبياتي تند عليه عليرضا اسدي، رسما اعلام كرد كه «بازي ‌تمام شد و آنها برنده شدند». با اين وجود نكته بسيار مهم و كليدي اين است كه كي‌روش با فدراسيون فوتبال قرارداد دارد. او تا به امروز از علي كفاشيان حمايت كرده است و رييس فعلي هم در مواقع بحراني بهترين استفاده را براي مقابله با مشكلات از اعتراض‌ها و خداحافظي‌هاي تكراري كي‌روش داشته است.
اين‌بار اما قرار است هيات رييسه فدراسيون فوتبال درست براي حل مشكل كي‌روش به موضوع درگيري‌ها رسيدگي كند. امروز براي فوتبال ملي ايران روزي سرنوشت‌ساز خواهد بود چرا كه مرد پرتغالي در فدراسيون فوتبال حاضر خواهد شد تا رو درروي اعضاي هيات‌رييسه مشكلات را دوباره بازگو كند. طبيعتا در پايان جلسه امروز هيچ‌وقت تصميم هيات‌رييسه به عنوان بالاترين مرجع سياست‌گذاري و تصميم‌گيري در فوتبال ايران به عنوان منتخبان مجمع، منجر به قطع همكاري با اين مربي نخواهد شد، چرا كه فسخ قرارداد با كي‌روش هزينه‌هايي سنگين براي فدراسيون به دنبال خواهد داشت. از نظر فني هم ضربه‌هاي بدي به تيم ملي وارد خواهد كرد. از همين رو امروز كي‌روش مشكلات و خواسته‌هاي خود را به صورت رسمي در جلسه هيات‌رييسه مطرح مي‌كند و اعضا هم فدراسيون فوتبال را موظف خواهند كرد كه در نخستين فرصت تمام مشكلات تيم ملي را حل كرده و برنامه‌ريزي مناسب و استاندارد بر اساس خواسته‌هاي كي‌روش جهت حضور پرقدرت ايران در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه داشته باشد. از مصاحبه‌هاي روزهاي اخير اعضاي هيات‌رييسه هم به خوبي مشخص است كه آنها با مصاحبه‌هاي مكرر كارلوس كي‌روش عليه عليرضا اسدي و مسوولان فدراسيون و بعضا وزارت ورزش مشكلات اساسي دارند. به اين ترتيب امروز طبيعتا هيات‌رييسه نسبت به اين رفتارهاي كي‌روش هم تذكرات جدي به علي كفاشيان و اين مربي خواهد داد.
    
اعضاي كادر فني تيم ملي در مصاحبه‌هاي اخير خود رسما از رياست‌جمهوري و دولت، خواهان كمك ويژه به تيم ملي شده‌اند. اين در حالي است كه وظيفه برنامه‌ريزي براي تيم ملي و فراهم كردن امكاناتي نظير البسه و زمين تمرين و هواپيما و بازي‌هاي دوستانه و اردوهاي مناسب داخلي و خارجي بر عهده فدراسيون فوتبال است؛ فدراسيوني‌ كه در تمام سال‌هاي گذشته در امور اقتصادي ضعيف‌ترين عملكرد را داشته و هيچ‌وقت نتوانسته قراردادهاي خوب اسپانسرينگ تجاري در راستاي اعتلاي فوتبال كشور منعقد كند. با اين وجود حمايت دولت از تيم ملي هم خواسته كي‌روش و همه مردم ايران خواهد بود. بايد ديد در جلسه امروز نتيجه مباحث مطرح شده چه خواهد شد. آيا عليرضا اسدي حاضر به مناظره با سرمربي تيم ملي در اين نشست خواهد شد؟ آينده تيم ملي به آنچه در جلسه امروز اتفاق مي‌افتد بستگي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون