• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

خبر كوتاه

سكان فدراسيون جهاني واليبال همچنان در دست گراسا
آري‌ گراسا، رييس فدراسيون جهاني كه تا چندي ديگر دوره نخست رياستش در فدراسيون جهاني به پايان مي‌رسد براي دور دوم خود را كانديد كرد. نكته جالب اينكه هيچ كس حاضر به ر‌قا‌بت با گراسا نشد تا عملا او بدون رقيب از همين حالا پيروز انتخابات باشد. تمام كنفدراسيون‌هاي قاره‌هاي پنجگانه حمايت خود را از رييس فعلي فدراسيون جهاني اعلام كرده‌اند.

ماراتن بين‌المللي پارس، فردا برگزار مي‌شود
مسابقه بين‌المللي دووميداني ماراتن پارس، با حضور بيش از 100 دونده خارجي از 36 كشور جهان و دوندگاني از ايران، صبح روز شنبه 21 فروردين در شهرستان مرودشت استان فارس در مسير تاريخي تخت جمشيد و نقش رستم برگزار خواهد شد. شركت‌كنندگان در اين مسابقه نفسگير، مسير 42 كيلومتر و 195 متر را خواهند پيمود. اين مسابقه براي نخستين‌بار با عنوان ماراتن پارس به صورت بين‌المللي به ميزباني استان فارس برگزار مي‌شود.

مصاف كاراته‌كاهاي ايران در پنجمين مرحله ليگ‌جهاني
كاراته‌ كاهاي ايران كه در قالب پنج تيم در پنجمين مرحله ليگ جهاني در امارات حضور يافته‌اند از روز شنبه به مصاف حريفان خود مي‌روند. تيم‌هاي منتخب سبك‌هاي كان‌ذن‌ريو، هاياشيها، كن‌شي‌كان، شوتوكان wskf و هيات كاراته گلستان به نمايندگي از ايران در اين دوره از رقابت‌هاي كاراته‌وان حضور دارند. پيش از اين نمايندگان ايران در رقابت‌هاي ليگ جهاني فرانسه و هلند نيز حضور پيدا كرده بودند. در اين رقابت‌ها كه به ميزباني دوبي برگزار مي‌شود 659 كاراته‌كا از 59 كشور جهان حضور دارند.

حضور حدادي در اردوي 20 روزه روسيه
احسان حدادي، نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك كه پيش از اين قرار بود 18 فروردين به اردوي روسيه برود، با تغيير برنامه شنبه 21 فروردين به اين كشور اعزام مي‌شود. حدادي همراه با ساخاروف ماساژور خود به روسيه مي‌رود. كيم بوخونسف، مربي او نيز در حال حاضر در اين كشور به سر مي‌برد. بعد از بازگشت از اين اردو او در رقابت‌هاي قهرماني كشور شركت مي‌كند و بعد از آن در نخستين مرحله ليگ الماس در دوحه حضور مي‌يابد. آلمان و كاليفرنياي امريكا مقصد بعدي اردوهاي حدادي براي كسب آمادگي بيشتر جهت حضور در المپيك است.

شطرنج‌بازان راهي رقابت‌هاي جهاني امارات شدند
چهاردهمين دوره رقابت‌هاي شطرنج قهرماني دانشجويان جهان دركشور امارات برگزار مي‌شود و به همين منظور تيم ملي دانشجويان ايران با حمايت و همكاري دانشگاه پيام نور با تركيب هشت ورزشكار زن و مرد تهران به مقصد دوبي ترك كرد. علي فقير نواز، نيما جوانبخت، پويا ايدني، امير رضا پوررمضانعلي در بخش مردان و آتوسا پوركاشيان، ميترا حجازي پور، غزل حكيمي فرد و هانيه خلجي، در بخش زنان ورزشكاران اين تيم را تشكيل مي‌دهند. همچنين احسان قائم مقامي و محمد نقي ابراهيم‌زاده به عنوان سرمربي و مربي و محمد بخردي به عنوان سرپرست اين تيم را همراهي مي‌كنند. مراسم افتتاحيه اين مسابقات روز يكشنبه 22 فروردين برگزار و دور اول اين رقابت‌ها ساعت 9 صبح فردا به وقت محلي آغاز خواهد شد. چهاردهمين دوره رقابت‌هاي قهرماني شطرنج دانشجويان جهان از 21 تا 27 فروردين ماه در شهر ابوظبي امارات برگزار مي‌شود.

پله: بازيكنان امروزي متعلق به شركت و آژانس‌ها هستند
ستاره پيشين برزيلي معتقد است كه در حال‌ حاضر بازيكنان به شركت‌ها و آژانس‌ها تعلق دارند. پله در مصاحبه‌اي با تلگراف درباره وضعيت بازيكنان اين عصر صحبت كرد و گفت: به ياد دارم در دوران بازيگري‌ام بازيكنان بزرگي از كشورهايي همچون انگليس، آلمان، هلند، برزيل و... وجود داشتند. اكنون تنها سه بازيكن بزرگ در جهان به نام‌هاي ليونل مسي، كريستيانو رونالدو و نيمار حضور دارند. در گذشته بازيكنان به باشگاه‌هاي خود تعلق داشتند و فرصت رشد در آنجا را داشتند، اما اكنون فو‌تبا‌ليست‌ها متعلق به شركت‌ها و آژانس‌ها هستند. ستاره سال‌هاي دور برزيل در پايان اظها‌ر كرد: امروزه در شروع بازيگري بهترين بازيكنان، به سرعت شركتي حضور پيدا مي‌كند و به آنها مبلغي مي‌پردازد و آنها را خيلي زود بدون اينكه رشدي داشته باشند به جاي ديگري مي‌فرستند. پس پول‌هاي زيادي به اين بازيكنان مي‌دهند و اين باعث مي‌شود اشتياق به بهتر شدن آنها از بين برود.

جانشين رونالدو و مسي از نظر دل پيرو
هافبك سابق ايتاليا معتقد است كه در آينده نيمار برنده توپ طلا خواهد شد. دل پيرو با سايت گل درباره رقابت ليونل مسي و كريستيانو رونالدو براي بهترين بازيكن جهان شدن صحبت كرد و گفت: هيچگاه درباره اينكه كدام يك بهترين است صحبتي نكردم چون به نظرم انتخاب خيلي سختي است. اگر چشمانم را ببندم و يكي از آنها را انتخاب كنم براي من بهتر است چون آن دو فوق‌العاده هستند. با اين حال ستاره پيشين يونتووس مسي و رونالدو را برندگان آينده توپ طلا نمي‌داند. هافبك ايتاليايي در اين باره گفت: نيمار در بهترين شرايط خود قرار دارد ولي هنوز خيلي جوان است. بازيكن آينده داري است و فرصت بالايي در كسب توپ طلا خواهد داشت. دل پيرو درباره تيم ملي برزيل گفت: روزي كه هفت بر يك از آلمان شكست خوردند باوركردني نبود. نمي‌دانم در آن بازي چه گذشت. براي ما كه بيرون از زمين هستيم توضيح آن سخت است و فكر مي‌كنم توضيح آن براي كساني كه در زمين بودند هم دشوار است. غيرقابل باور بود و يك تراژدي محسوب مي‌شد. اميدوارم كه برزيل در جام جهاني آينده عملكرد خيلي خوبي داشته باشد.

جابر و پارك مهمانان قر‌عه‌كشي مقدماتي جام جهاني
فيفا از دو بازيكن بزرگ آسيا يعني سامي جابر و پارك جي سونگ دعوت كرده است كه در مراسم قر‌عه‌كشي انتخابي جا‌م جها‌ني در كنار داتوجان، دبيركل كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا (AFC) حاضر باشند تا گوي‌هاي سرنوشت ساز تيم‌ها براي حضور در جا‌م جها‌ني را مشخص كنند. در اين مراسم قرار است اكثر مربيان حاضر در 12 تيم آسيايي كه به اين مرحله رسيده‌اند حاضر باشند. دبيركل كنفدراسيون آسيا درباره اين دو بازيكن گفت: خوشحال هستيم كه دو بازيكن اسطوره‌اي فو‌تبا‌ل آسيا در اين مراسم حضور دارند. سامي جابر در چهار جا‌م جها‌ني پي در پي بازي كرده است. همچنين پارك سونگ نيز در سه جا‌م جها‌ني متوالي گلزني كرده است و افتخارات زيادي را براي قاره آسيا كسب كرده‌اند. خوشحاليم كه آنها در اين مراسم حاضر خواهند بود. قر‌عه‌كشي انتخابي جا‌م جها‌ني در قاره آسيا ساعت 16:30 روز سه‌شنبه (24 فروردين) به وقت محلي در كشور مالزي مقر كنفدراسيون فو‌تبا‌ل آسيا برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون