• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3498 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين

اخبار كوتاه

علي جنتي در ديدار با تعدادي از اعضاي حزب اعتدال و توسعه:
منافع نامشروع برخي در تداوم دوران آشفته گذشته است

علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت يازدهم و عضو هيات موسس حزب اعتدال و توسعه در ديدار با جمعي از اعضاي اين حزب اعلام كرد كه برخي مي‌خواهند توفيقات بزرگ دولت تدبير و اميد در حوزه سياست خارجي و ثبات اقتصادي را كه نقشي بسيار موثر در آينده كشور دارد كم‌اهميت جلوه دهند. وي افزود: اين دسته از افراد قصد دارند با ايجاد هياهوهاي بي‌حاصل، دولت و ملت را از تداوم مسيري كه در سال ۹۲ آغاز كرده‌اند، باز دارند اما موفق نخواهند شد. به گفته علي جنتي اجراي برنامه‌هاي بهبود وضعيت اقتصادي دستور كار اصلي دولت پس از اجراي برجام بوده است. وزير
فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه تاكنون بيش از ۴۰۰ آيين‌نامه و دستورالعمل دست و پاگير كه فعاليت‌هاي سالم اقتصادي را با اختلال مواجه مي‌كرد برداشته شده است، ادامه داد: اين اقدامات در كنار ديگر برنامه‌ريزي‌ها، راه را براي رونق اقتصادي در سال ۹۵ هموار كرده است. وي تصريح كرد: اميدواريم نام‌گذاري سال 95 با عنوان سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» از سوي مقام معظم رهبري، عزم و تحرك لازم را در همه بخش‌ها براي انجام اقداماتي عملي در كمك به دولت جهت اجراي برنامه‌ها و سياست‌هاي اقتصادي ايجاد كند. جنتي با بيان اينكه برخي‌ها كه منافع نامشروع اقتصادي و سياسي‌شان، در تداوم دوران آشفته گذشته است تاكيد كرد: برخي هنوز هم گمان مي‌كنند مي‌توانند با هياهوهاي بي‌حاصل، حاشيه‌سازي‌ها، وارونه جلوه دادن حقايق و  ايراد تهمت‌هاي ناروا، كشور را به وضعيت نابسامان گذشته برگردانند. اما دولت تدبير و  اميد بر عهدي كه با ملت دارد همچنان پايبند بوده و بدون توجه به حاشيه‌سازان، با آرامش و تداومِ مشي اعتدالي، راه خود را تا تحقق ديگر وعده‌هايي كه به ملت داده است با قوت ادامه خواهد داد.

هزينه تبليغات اصلاح‌طلبان 750 ميليون تومان بود
سيدحسين مرعشي، عضو شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان اعلام كرد كل هزينه انتخاباتي اصلاح‌طلبان در تهران 750 ميليون تومان بوده است. مرعشي گفته است: در مقابل تبليغات پر حجم رقيب مي‌خواستيم تبليغات درخوري داشته باشيم اما پول نداشتيم. وي افزود: تبليغات، هزينه بر است. برآورد حداقلي نشان مي‌داد كه تبليغات محيطي در پايتخت، نياز به 10 ميليارد تومان هزينه دارد. اين برآورد در شوراي ائتلاف راي نياورد، چون منابع تامين آن را نداشتيم. اين عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان در ادامه اظهار داشت: گزينه تبليغات سه ميليارد توماني روي ميز قرار گرفت، يعني به ازاي هر نماينده 100 ميليون تومان پول تبليغات بدهيم كه مبلغ زيادي هم نبود، اما سرانجام و در ميدان عمل، به ازاي هر نماينده، نتوانستيم بيشتر از 25 ميليون تومان بودجه تامين كنيم. مرعشي در پايان گفت: در واقع، كل هزينه تبليغات ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان -  از اعتدال و توسعه خبر ندارم -  با 750 ميليون تومان بسته شد.

حذف تندروها بااستقرار مجلس دهم
معاون رييس‌جمهور در دولت اصلاحات تاكيد كرد: با استقرار مجلس دهم كه مجلسي همسو با دولت است اميدواريم حرف‌هايي هم كه از تريبون آن شنيده مي‌شود به ويژه در مورد شخصيت‌هاي كشور، منطقي باشد. محسن مهرعليزاده در گفت‌وگو با ايلنا، با يادآوري موضوع ممنوع‌التصويري رييس دولت اصلاحات تاكيد كرد: وقتي محدوديتي ايجاد مي‌شود، عده‌اي عامدانه فضا را تند مي‌كنند؛ گويي برخي منفعت‌شان در ايجاد دعوا و حاشيه است و نمي‌توانند در منطق، حيات سياسي داشته باشند؛ به عبارتي ديگر نان برخي در دعوا و حاشيه‌ها است. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تاكيد كرد: با استقرار مجلس دهم كه مجلسي همسو با دولت است، اميدواريم حرف‌هايي كه از تريبون آن شنيده مي‌شود به ويژه در مورد شخصيت‌هاي كشور، منطقي باشد. او با بيان اينكه وقتي مسائل وارونه جلوه داده مي‌شود، اصالت‌ها و ارزش‌ها جاي خود را به بي‌ارزشي‌ها مي‌دهد، اظهار داشت: دولت بايد با استفاده از فضاي انتخاب مردم در سال 92 و 94 از منطق و عقلانيت در رفع محدوديت‌ها استفاده كند. معاون رييس‌جمهور در دولت اصلاحات با بيان اينكه معتقديم اين محدوديت‌ها ناشي از برخي فضاسازي‌هاي ايجادشده است، ابراز داشت: دستگاه‌هايي كه چنين محدوديت‌هايي را وضع كردند، بايد بگويند چرا اين اتفاق افتاده است. مهرعليزاده يادآور شد: با استقرار تركيب مجلس دهم تندروها به ميزان زيادي در صحنه رسمي كشور نخواهند بود و اين به عقلانيت بيشتر در بررسي خيلي از مسائل از جمله ممنوع‌التصويري آقاي خاتمي كمك مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون