• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

حضور رسانه‌اي رييس دولت‌هاي نهم و دهم دوباره اوج مي‌گيرد

احمدي‌نژاد: اي‌كاش ۸۰ ميليون همچون صياد داشتيم

گروه سياسي|گويا روزهاي ديده شدن محمود احمدي‌نژاد دوباره از راه رسيده است. شايد خيلي مهم نباشد كه كجا ديده شود و چه بگويد. مهم بازگشت او به مركز توجهات عمومي است. چه در سخنراني آمل باشد و چه مراسم بزرگداشت شهيد صياد شيرازي. چه از «شيطنت شيطان» بگويد و چه درباره كمال انساني شهيد صياد صحبت كند. در سالي كه پايان آن روزهاي آغاز مبارزات انتخاباتي رياست‌جمهوري دوازدهم خواهد بود، رفت و آمد احمدي‌نژاد به هر جايي و سخنانش در هر جمعي مي‌تواند هزار و يك گمانه را زنده كند. آن هم در روزهايي كه خيلي‌ها بر اين باورند كه حضور او تنها چيزي است كه مي‌تواند جمع از هم پاشيده اصولگرايان را ترميم كند. حالا او كمتر مراسم‌هاي مختلف را از دست مي‌دهد و بيشتر روي برنامه‌هاي عمومي خود تاكيد دارد. تنها دو روز بعد از سخنان پرحاشيه‌اش در شهرستان آمل، در مراسم بزرگداشت شهيد صياد شيرازي حاضر شد و اين از معدود دفعاتي بود كه رييس دولت‌هاي نهم و دهم حاضر شد تا در جمع خبرنگاران سخني بگويد. هر چند سخنان او حداقل به شكل مستقيم ربطي به مسائل سياسي روز نداشت اما باز هم در تار و پود آن مي‌شد ردي از همان احمدي‌نژاد «بهاري» را يافت كه سخن گفتن از كمال انساني، قسمت ثابت سخنان بود. او ديروز هم درباره شخصيت شهيد صياد شيرازي همين گونه سخن گفت؛ «شهيدصياد شيرازي توانست همه ظرفيت‌هاي خود را بشناسد و به چنان كمالي برسد كه دنيا ديگر براي او جايي نداشت و در نهايت يك دست شقي صياد شيرازي را از ما گرفت.» احمدي‌نژاد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: «اگرچه انسان ظرفيتي تا بي‌نهايت دارد، ولي دنيا نمي‌تواند همه آن را تحمل كند.» وي با بيان اينكه «شهيدصياد شيرازي توانست همه ظرفيت‌هاي خود را بشناسد و به چنان كمالي برسد كه دنيا ديگر براي او جايي نداشت»، تصريح كرد: «اين شهيد بزرگوار از ابتدا انساني مصمم، بااراده و داراي آرمان بود و‌ اي كاش كه ما امروز 80 ميليون صياد شيرازي داشتيم.» احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: «وقتي ما در شهادت افراد تبريك و تسليت مي‌گوييم، در حقيقت اين تبريك به آنهاست كه توانستند به اهداف الهي خود برسند و تسليت هم براي ما و جامعه بشري است كه چنين پيشقراولاني را از دست داده‌ايم.» آخرين حضور عمومي احمدي‌نژاد در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد صياد شيرازي در حالي رقم خورده است كه نزديكان او در تكاپو براي سخنراني وي در شهرستان ملارد هستند. حضوري كه قرار بود پنجشنبه همين هفته انجام شود اما سايت دولت بهار كه منتسب به نزديكان محمود احمدي‌نژاد است، اعلام كرده كه اين مراسم به تاريخ ديگري موكول شده است. اما همزمان با پررنگ شدن حضور رييس دولت‌هاي نهم و دهم در عرصه عمومي، منتقدان و مخالفان وي هم در اين رابطه به موضع‌گيري پرداخته‌اند. موضع‌گيري‌هايي كه شايد براي محمود احمدي‌نژاد و اطرافيان او بيش از آنچه محتواي مثبت يا منفي‌شان مهم باشد، اصل آنها اهميت داشته باشد. در ادامه چهار موضع‌گيري متفاوت درباره تحركات اين روزهاي احمدي‌نژاد را مي‌خوانيد:

 

بهروز نعمتي: خيلي از عملكردهاي دولت‌هاي احمدي‌نژاد با گذشت زمان براي مردم مشخص و روشن شده است. اتفاقاتي كه در آن دوره افتاد براي خرج كردن خيلي شيرين بود اما بعد اختلاس‌ها، رحيمي‌ها و بابك زنجاني‌ها پيش آمدند و مردم هيچگاه اين تخلفات را فراموش نخواهند كرد. تيم رسانه‌اي احمدي‌نژاد مي‌خواهد رييس دولت‌هاي نهم و دهم را از چنين مسائلي دور كند تا بخواهند او را براي رياست‌جمهوري مطرح كنند.
حسين ابراهيمي: ايشان هم مثل هر فرد ايراني آزاد است و مي‌تواند در انتخابات نامزد شود. وي زمينه راي و پشتوانه مردمي دارد و احتمال موفقيتش زياد است. اگر احمدي‌نژاد در دو سال آخر رياست‌جمهوري درجا نمي‌زد، يكي از موفق‌ترين روساي جمهور كشور محسوب مي‌شد. البته برخي افراد مثل بابك زنجاني از فرصت‌هاي پيش آمده مثل تحريم سوءاستفاده كردند كه قوه قضاييه هم برخورد كرد ولي شخص احمدي‌نژاد هيچ خيانت و سوءاستفاده‌اي از بيت‌المال نكرد و هيچ كس هم چنين ادعايي نداشت.
سيد رضا اكرمي: احمدي‌نژاد به دليل قانون‌شكني، عدم رعايت اخلاق و بيان برخي اظهاراتي كه در داخل و خارج كشور ضررهايي به همراه داشت، نبايد كانديدا شود. او هزينه‌هاي زيادي براي سياست خارجي كشور ايجاد كرد و قطعنامه‌هاي صادر شده عليه ايران را كاغذپاره مي‌دانست. احمدي‌نژاد از ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليارد درآمد نفتي استفاده درستي نكرد و ما شاهد بوديم كه دوران رياست‌جمهوري‌اش با قرض و بدهكاري به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و پيمانكاران به پايان رسيد.
عبدالرضا داوري: ايشان هيچ صحبتي مبني بر تاييد حضورشان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 نكرده است. حضور ايشان در آمل براي حضور در همايشي براي تجليل از شهيد مدافع حرم بود. من تا آنجايي كه اطلاع دارم آقاي احمدي‌نژاد تا به امروز مطلقا هيچ برنامه‌اي براي انتخابات ندارد. تمامي سفرهاي آقاي احمدي‌نژاد اين گونه است كه از ايشان به دليل محبوبيتي كه دارند، دعوت به عمل مي‌آيد زيرا هزينه اين سفرها بسيار زياد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون