• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

وزير دفاع درباره اظهارات دولتمردان امريكايي چه گفت؟


وزير دفاع گفت: اگر كري قدري تامل كند دچار فراموشي و تحليل غلط نخواهد شد. به گزارش ايسنا، سردار حسين دهقان، وزير دفاع با اشاره به محدود كردن توان موشكي ايران از سوي دولتمردان امريكايي بيان كرد: شما چه زماني را سراغ داريد كه آنها چنين رفتاري را نداشته باشند كه حالا بگوييم در رفتارشان تغييري ايجاد شده است.
وي ادامه داد: آنچه جان كري وزير خارجه امريكا عنوان كرده است از چند جنبه قابل بررسي است، نخست اينكه آنچه عنوان كرده ناشي از استيصال امريكايي‌ها و ناتواني آنها در حفاظت و حمايت از متحدان منطقه‌اي بوده است، ديگر اينكه امريكايي‌ها تلاش كرده‌اند كه ايران‌هراسي را تقويت كنند تا كشورهاي منطقه به آنها وابسته شوند تا فروش تسليحات امريكا بيشتر شود. همچنين آنها اينگونه القا كرده‌اند كه لازمه بقاي آنها در حوزه سياسي همراهي‌شان با امريكا است.
وي خاطرنشان كرد: اگر دولتمردان امريكايي مدعي هستند به دنبال برقراري ثبات و امنيت هستند بايد به سه سوال ما جواب بدهند؛ نخست اينكه دليل حضور آنها در مناطق مختلف چيست؟ براي دفاع از منافع خودشان يا منافع ملت‌ها؟ اگر انصاف داشته باشند بي‌شك جواب‌شان منفي است و منافع خودشان را بيان خواهند كرد. دوم آيا آنها به خاطر منافع كشورهاي مختلف است كه در امر داخلي كشورها دخالت مي‌كنند و تلاش مي‌كنند نظام‌هاي سياسي همراه خودشان را حفظ كنند كه حتي بديهي‌ترين بديهيات حقوق بشر را زير پا مي‌گذارند و هيچ واكنشي نشان نمي‌دهند؟ اين در حالي است كه اگر يك كشور با آنها همراه نباشد فرياد دفاع از حقوق بشر آنها بلند نمي‌شود. وزير دفاع در رابطه با سومين پرسشي كه كري و دولتمردان امريكايي بايد پاسخگوي آن باشند، گفت: چه انتفاعي از راه‌اندازي گروه‌هاي تكفيري مانند داعش و طالبان مي‌برند؟ اين گروه‌ها همواره از عوامل ايجاد ناامني، از بين بردن ثبات و تروريست جهاني بوده‌اند. امريكايي‌ها اگر به دنبال امنيت و آسايش منطقه‌اي هستند يك راه‌حل بيشتر ندارد، اينكه آنجا را تخليه كنند، مدافع جريان‌هاي تكفيري نباشند و از آنها حمايت نكنند. اگر كري قدري تامل ‌كند اينقدر ياوه نخواهد گفت و كمتر دچار فراموشي و تحليل غلط خواهد شد.
دهقان همچنين در مورد شهيد صياد شيرازي يادآورشد: شهيد صياد شيرازي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي حين انقلاب و پس از آن همواره به عنوان يك سرباز در خدمت نظام و انقلاب بود و از يك هوشمندي خاص برخوردار بود. ايشان توانستند در ترويج و توسعه انقلاب اسلامي و افكار امام خميني(ره) در اركان ارتش نقش ويژه‌اي ايفا كنند.
وي ادامه داد: شهيد صياد به دنبال مقام نبود و همواره به اين مي‌انديشيد كه كجا را مي‌تواند متحول كند. بنابراين او همواره يك سرباز در خدمت انقلاب بود كه تلاش مي‌كرد يك ارتش انقلابي را در تراز جمهوري اسلامي ايران شكل بدهد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون