• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

اعلام موضع وزارت ارشاد در مقابل طرح واگذاري موزه هنرهاي معاصر به بخش خصوصي

ملانوروزي: رسما اعلام مي‌كنم منتفي است!

 

 علي مطلب‌زاده/ واكنش‌ها و اظهارنظر نسبت به واگذاري موزه هنرهاي معاصر تهران به بنياد رودكي همچنان ادامه دارد. انتشار اخبار و جزييات بيشتر در مورد طرح واگذاري موزه هنرهاي معاصر و واكنش‌هاي مختلفي كه در اين روزها از سوي جامعه تجسمي نسبت به اين موضوع صورت گرفت، سرانجام مسوولان دولتي را وا داشت تا در مورد اين موضوع توضيحات بيشتري ارايه كنند. در تازه‌ترين واكنش‌ها به اين موضوع معاونت توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم واگذاري مديريت موزه هنرهاي معاصر به بنياد فرهنگي- هنري رودكي را تكذيب و در متني توضيحات بيشتري در مورد اين موضوع ارايه داد. در اين متن آمده:
 «١- بنياد مذكور در زمره نهادها و موسسات عمومي غيردولتي وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بوده كه با تصويب مجلس شوراي اسلامي ايجاد شده و بخش خصوصي نيست.
٢- در اجراي سياست‌هاي تكليفي مندرج در قوانين از جمله مواد ١١٨ و ٢١٤ قانون برنامه پنجم توسعه، مواد ٢٢ و ٢٤ قانون مديريت خدمات كشوري، ماده ٨٨ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (١) و مواد ٥ و ٢٧ قانون الحاق برخي از مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (٢) و آيين‌نامه‌هاي مربوطه، دستگاه‌هاي اجرايي موظف‌اند نسبت به واگذاري امور غيرحاكميتي واحدهاي تحت نظر دولت در چارچوب مقررات موضوعه اقدام كنند.
3- اين وزارتخانه نيز در اجراي تكاليف قانوني مذكور و همچنين برنامه عملياتي سه ساله خود كه به موجب مصوبه شماره ١٢٧٦٧٥/ت ٥٠٦٤٢ مورخ ٢٨/١٠/٩٣، هيأت محترم وزيران، تكليف شده است، برنامه واگذاري مديريت برخي از مراكز اجرايي خود را به تصويب كميته ساختار و فن‌آوري‌هاي مديريت رساند تا دفاتر ذي‌ربط براساس مقررات موضوعه اقدام كنند (موضوع مفاد نامه شماره ١٦٤٤٠٦/٩٤/٧٢ مورخ ٤/١٢/٩٤)، لكن از آنجا كه مصوبات كميته بايد به تاييد مقام عالي وزارت به عنوان رييس شوراي راهبري و توسعه وزارت برسد، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي در تاريخ ٢١/١٢/١٣٩٤ با واگذاري مديريت موزه هنرهاي معاصر به بخش غيردولتي از جمله بنياد فرهنگي - هنري رودكي، مخالفت و بر استمرار مديريت آن توسط وزارت متبوع تاكيد كرد و به همين دليل واگذاري مديريت موزه يادشده بطور كامل از برنامه دستور جلسات كميته خارج شده است.»صحبت از منتفي شدن اين طرح در حالي صورت مي‌گيرد كه پيش از اين مسوولان دولتي از علي مرادخاني، معاون هنري وزارت ارشاد گرفته تا مجيد ملانوروزي، رييس موزه هنرهاي معاصر تهران از عدم مطرح شدن اين طرح و صحبت در مورد آن حرف زده بودند. تجمع هنرمندان در مقابل موزه هنرهاي معاصر تهران در واكنش به اين موضوع يكي ديگر از موضوعاتي بود كه در روزهاي گذشته در فضاي مجازي واكنش‌ها و اظهارنظرهاي منفاوتي در پي داشت. در اين تجمع كه روز گذشته در مقابل موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد نماينده انجمن‌هاي نقاشان، تصويرگران و سفالگران نامه‌اي خطاب به علي جنتي وزير ارشاد قرائت كردند و در اين نامه از علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت ارشاد خواسته شد تا به خاطر عدم شفافيت و پنهان‌كاري رسما از جامعه هنري و مردم عذرخواهي كند. همچنين مجيد ملانوروزي، مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي ارشاد و رييس موزه هنرهاي معاصر هم با حضور در ميان تجمع‌كنندگان به آنها اطمينان داد كه موضوع واگذاري موزه هنرهاي معاصر به بنياد رودكي رسما منتفي شده است. حفظ امنيت و آرامش اين تجمع را نيروي انتظامي برعهده داشت و به آرامي برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون