• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3499 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ فروردين

منوچهر ستوده درگذشت

مهر|منوچهر ستوده، جغرافيدان، پژوهشگر ادبي و از مفاخر ملي ايران، پس از يك دوره بيماري ناشي از عفونت ريه، در سن ۱۰۳ سالگي و در بيمارستان طالقاني چالوس، ‌دار فاني را وداع گفت.
علي دهباشي، روزنامه‌نگار باسابقه و از دوستان نزديك زنده‌ياد منوچهر ستوده با تاييد خبر درگذشت اين استاد دانشگاه و پژوهشگر برجسته ادبي گفت: استاد منوچهر ستوده ساعت ۱۱ جمعه، ۲۰ فروردين در بيمارستان طالقاني شهرستان چالوس ‌دار فاني را وداع گفت.
به گفته دهباشي، پيكر استاد ستوده صبح يكشنبه ۲۲ فروردين از محل اين بيمارستان به طرف قبرستان تازه‌آباد سلمان‌شهر تشييع مي‌شود تا به وصيت خودش در كنار دوستش زنده‌ياد دكتر صادق كيا، رييس اسبق فرهنگستان زبان و ادب فارسي، به خاك سپرده شود.
مديرمسوول نشريه بخارا همچنين از برگزاري مراسم يادبود وي در روز چهارشنبه، ۲۵ فروردين از ساعت ۴ تا ۷ عصر در محل كانون زبان فارسي واقع در خيابان وليعصر، سه‌راه زعفرانيه، خيابان عارف نسب، شماره ۱۲ خبر داد.
منوچهر ستوده از مفاخر بنام ايران بود كه در ۲۸ تير ۱۲۹۲ در عودلاجان از محله‌هاي قديم تهران به دنيا آمد با اين حال همواره به سرزمين پدري و مادري خود يعني مازندران، عشق زايدالوصفي نشان مي‌داد. ستوده تا سن چهار سالگي در محله سرچشمه زندگي كرد. در سن هفت‌‌سالگي به مدرسه ابتدايي امريكايي رفت و دوره شش‌ ساله ابتدايي را در اين مدرسه گذراند.
فهرست كتاب‌هاي ستوده ۵۲ جلد است و تعداد مقالات او تا به امروز به ۲۸۶ عدد رسيده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون