• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

گزارش «اعتماد» از آخرين وضعيت مديرعامل سابق پرسپوليس

آقاي سياسي؛ اسپانسر سه باشگاه!

  حسين قهار /مديرعامل باشگاه پرسپوليس مدتي است كه شب‌ و روز خود را در زندان اوين سپري مي‌كند. غيرطبيعي بودن اتفاقات و حواشي اخير باشگاه پرسپوليس كه به بازداشت و انتقال حميدرضا سياسي در زندان اوين منتهي شد، در نوع خودش عجيب و غيرقابل باور است. اما براي آنهايي كه ريز اتفاقات فوتبال ايران را دنبال مي‌كنند، نحوه حضور «سياسي» متمول در فوتبال، عجيب‌تر از زنداني‌ شدن اين مدير است. هنوز خيلي‌ها به دنبال رسيدن به جواب اين سوال هستند كه به يك‌باره چه اتفاقاتي رخ داد كه حميدرضا سياسي وارد فوتبال شد و در همان قدم اول وقتي نتوانست عنوان مديرعاملي پرسپوليس را از آن خود كند، به عنوان رييس هيات‌مديره انتخاب و معرفي شد. بررسي حواشي چند ماه اخير خيلي خوب نشان مي‌دهد كه سياسي از همان روز اول سوداي مديرعاملي در سر داشت. شايد به همين دليل بود كه حمايت همه‌جانبه عليرضا رحيمي از علي دايي را بهانه قرار داد و جرقه اختلافات در مديريت باشگاه پرسپوليس زده شد. هزينه اين اختلافات اما جدايي ستاره‌هايي چون سيدجلال حسيني، محمدرضا خلعتبري، محسن مسلمان و... از پرسپوليس بود. به اين ترتيب دعوا و درگيري‌هاي به وجود آمده هم باعث شد هيات‌مديره همكاري لازم را براي جذب بازيكنان مورد نظر دايي در تيم نداشته باشد. او با بركنار كردن مديرعامل و سرمربي باشگاه كاري كرد كه هيچ كسي انتظار و قدرت آن را نداشت. اما سياسي اين كار را انجام داد و به اين ترتيب خودش همه‌كاره باشگاه پرسپوليس شد.
شايد روزي كه حميدرضا سياسي با شكايت شركت بهنام پيشروي كيش به دادگاه مي‌رفت تا پاسخگوي شكايت مسوولان اين شركت براي لغو يك‌طرفه قرارداد اسپانسرينگ‌شان باشد، باورش نمي‌شد كه ديگر به اين زودي‌ها از دادگاه خارج نشود و مستقيم راهي اوين شود. حضور او در دادگاه و حواشي جلسات رسيدگي به پرونده، مقدماتي را فراهم كرد كه مرد متمول با پرونده‌ها و مشكلات جديد ديگري هم روبه‌رو و در نتيجه گرفتار مشكلي شود كه اصلا انتظار آن را نداشت. حضور عجيب و غريب سياسي در فوتبال از همان روزهاي اول هميشه با حاشيه و درگيري همراه بوده است. برادر اين مدير همانطور كه خودش هم در رسانه‌ها اعلام كرده بود، همه‌كاره باشگاه راه‌آهن شده بود و سياسي اين تيم را از نظر مالي شارژ مي‌كرد. از همان ماه‌هاي پيش حتي خبري منتشر شده بود مبني بر اينكه سياسي هزينه‌هاي باشگاه استقلال را در پشت پرده پرداخت كرده است و اين مساله يك جنجال بزرگ رسانه‌يي به راه انداخته بود. اميررضا خادم معاون وزير ورزش بالاخره پرده از واقعيت برداشت. او در يك گفت‌وگوي راديويي اعتراف كرد كه سياسي در طول مدت 10 ماه حضورش در فوتبال، چيزي بالغ بر 30 ميليارد تومان شخصا براي سه تيم مختلف از جمله پرسپوليس هزينه كرده است!» اين صحبت خادم به صورت غيرمستقيم نشان داد كه اخبار منتشر شده درباره پرداخت‌هاي مالي ميلياردي سياسي به استقلال كاملا واقعيت داشت. و حالا سوال روز براي اهالي فوتبال اين است كه چرا بايد يك چهره غيرورزشي به يك‌باره وارد پرمخاطب‌ترين رشته ورزشي كشور شود و با در اختيار گرفتن مديريت مالي سه باشگاه بزرگ و قديمي پايتخت، در پرسپوليس، استقلال و راه‌آهن 30 ميليارد تومان هزينه كند و تنها يك هفته بعد از انتخابش به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس راهي زندان اوين شود. آن هم در شرايطي كه هيچ كسي از واقعيت پرونده‌هايي كه منجر به زنداني شدن مرد متمول شد با خبر نيست! نكته جالب اين است كه هوشنگ نصيرزاده، رييس كميته تدوين مقررات فدراسيون فوتبال گفته كه اگر اسپانسر سه باشگاه مشابه بودند تماميت مسابقات ليگ برتر زير سوال مي‌رفت. او اعلام كرده: مطابق اساسنامه و مقررات هيچ فرد يا گروه يا شركتي نمي‌تواند همزمان كنترل و اداره بيش از يك تيم را در يكسري از مسابقات برعهده داشته باشد اگر چنين اتفاقي رخ بدهد تماميت مسابقات زير سوال مي‌رود.» داستان حميدرضا سياسي و پرسپوليس و فوتبال تقريبا به پايان خط رسيده است. اما باز هم يك نكته ذهن اهالي فوتبال ايران را نسبت به اتفاقاتي كه در فوتبال در جريان است نگران مي‌كند. اينكه «سياسي»ها از كجا و با چه عقبه و روابطي وارد فوتبال مي‌شوند و به اين شكل قدرت‌نمايي و پول هزينه مي‌كنند.
اگر نوع انتخاب‌ها و حضور درست بود، پس چرا مديرعامل باشگاه پرسپوليس اين روزها زنداني است و ديگر اجازه فعاليت رسمي در ورزش ايران را ندارد؟ تكليف پول‌هايي كه او در باشگاه‌هاي پرسپوليس، استقلال و راه آهن هزينه كرده است چه مي‌شود؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون