• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3141 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۸ دي

اخبار كوتاه

ثبت‌نام مرادي و پوركيان براي رياست وزنه‌برداري

در دومين روز از مهلت 10 روزه‌يي كه براي ثبت‌نام كانديداي مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه‌برداري وجود دارد، علي مرادي و عبدالكريم پوركيان براي احراز پست رياست اين فدراسيون ثبت‌نام كردند. علي مرادي در حال حاضر سمت دبيركلي كنفدراسيون وزنه‌برداري آسيا را در اختيار دارد و پوركيان قهرمان اسبق آسيا و سرمربي سابق تيم ملي بوده كه در حال حاضر به عنوان بازرس و مشاور عالي كنفدراسيون وزنه‌برداري آسيا فعاليت مي‌كند. پيشكسوتاني نظير محمد نصيري و داود ملكي به همراه علي مرادي و پوركيان در فدراسيون وزنه‌برداري حضور يافتند.

داشتن دو تيم ملي بوكس اتفاق خوبي است

علي دانشمندفرد، دبير فدراسيون بوكس در مورد تقسيم شدن تيم ملي به دو تيم «الف» و «ب» اظهار كرد: اين موضوع شبهه‌يي است كه بين رزمي‌نويسان، اهالي رشته بوكس و فدراسيون پيش آمده و تيم ملي اصلا به دو قسمت تقسيم نشده است و قصد چنين كاري را نداريم. اين همان كاري است كه قبل از اين هم اجرا مي‌شد و يك تيم زير نظر اكبر احدي كار مي‌كرد و تيم بعدي ما زير نظر استكي بود. در آن زمان هم تيمي كه زير نظر استكي كار مي‌كرد براي پشتوانه‌سازي بود و اتفاقا كار خوبي بود كه انجام مي‌شد. اگر بودجه كافي وجود داشته باشد انجام اين كار و داشتن دو تيم ملي كار خوبي است.

مودريچ بازيكن سال كرواسي

براي چهارمين سال پياپي جايزه بهترين بازيكن فوتبال كرواسي به لوكا مودريچ رسيد. لوكا مودريچ در سال 2014 بازي‌هاي بسيار خوبي را با رئال مادريد به نمايش گذاشت و توانست با اين تيم قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. نمايش خوب مودريچ در رئال مادريد باعث شد تا براي چهارمين سال پياپي به عنوان بهترين بازيكن كرواسي انتخاب شود. رقيب اصلي مودريچ براي انتخاب بهترين بازيكن سال 2014 كرواسي مانژوكيچ، ستاره آتلتيكو مادريد بود كه روزهاي خوبي را با اين تيم سپري مي‌كند. مودريچ مدت‌هاست كه آسيب ديده و نمي‌تواند براي رئال مادريد بازي كند. او در حال حاضر در كرواسي به سر مي‌برد.

كفاشيان رييس كميته پزشكي فدراسيون را بركنار كرد

ايرنا| علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال احمد هاشيمان، رييس كميته پزشكي اين فدراسيون را از اين سمت بركنار كرد. دليل بركناري اين مدير برخي ابهامات مالي كه در اين كميته وجود دارد، عنوان شده است. علي كفاشيان نامه بركناري هاشميان را امضا و آن را ابلاغ كرده است. رييس فدراسيون فوتبال روز شنبه و پس از برگزاري مجمع سالانه اين فدراسيون عنوان كرده بود تغييرات در اين فدراسيون در راه است و هيچ گريزي از آن نيست. علي كفاشيان در پايان مجمع هم فريده شجاعي، نايب‌رييس بانوان اين فدراسيون را از اين سمت كنار گذاشته بود. با توجه به اين موضوع كه مديران فدراسيون فوتبال رسما اعلام كرده بودند كه شركت تجهيزات پزشكي آيفا با توجه به نامه سازمان بازرسي منحل خواهد شد و رياست اين شركت هم بر عهده احمد هاشميان بود، به نظر مي‌رسد كه بركناري هاشميان ارتباط مستقيمي به ماجراي ابهامات در صورت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال داشته باشد.

كاهش تيم‌هاي سري A

كارلو تاويكو، رييس فدراسيون فوتبال ايتاليا در گفت‌وگويي كه با روزنامه «كوريره دلو اسپورت» داشت، گفت: كاهش تيم‌هاي شركت‌كننده در رقابت‌هاي سري A از 20 تيم به 18 تيم هدف اصلي ما در سال 2015 است. مي‌خواهيم در 30 ژوئن اين موضوع را به همه‌پرسي‌گذاريم و به آن راي دهيم. اگر اين تصويب شود در دو فصل آينده رقابت‌هاي سري A با حضور 18 تيم برگزار خواهد شد. در رابطه با ليگ‌هاي پايين‌تر هم بعدها تصميم‌گيري خواهيم كرد. ما فرصت بسيار كمي براي آماده‌سازي جام ملت‌هاي اروپا 2016 داريم. نمي‌شود تيم را در فاصله 18 روز آماده كرد. بايد همه تيم‌ها با سرمربي تيم ملي همكاري كنند. اطمينان دارم كه همه باشگاه‌ها با اين تصميم موافقت خواهند كرد و نهايت همكاري را خواهند داشت. من خودم به عنوان رييس فدراسيون فوتبال ايتاليا دوست دارم تعداد تيم‌ها كم شود و ليگ زودتر به پايان رسد تا تيم ملي خود را به خوبي آماده كند. من هر روز با كونته صحبت مي‌كنم. او مربي بزرگ و پرتلاشي است. فدراسيون فوتبال ايتاليا همواره با مربي خود رابطه خوبي دارد و او را تنها نمي‌گذارد. هدف ما بازگرداندن فوتبال ايتاليا به روزهاي خوب خود است و هر كسي كه اعتراضي داشته باشد نشان مي‌دهد كه مخالف پيشرفت فوتبال ايتاليا است. تيم ملي در اولويت قرار دارد و براي موفقيت آن نهايت تلاش خود را مي‌كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون