• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3509 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت

تاييد قصاص مردي كه دوستش را به آتش كشيد

ركنا| حكم قصاص مرد جوان كه دوستش را در جريان تسويه حساب آتشين كشته بود ديروز در ديوان عالي كشور مهر تاييد خورد و قطعي شد. شامگاه 29 تيرماه سال 91 فريادهاي گوشخراش پسر 25ساله‌اي به نام مرتضي در يكي از خيابان‌هاي اسلامشهر پيچيد. مرتضي كه سرتا پا آتش بود با تلاش همسايگان به بيمارستان شهداي يافت‌آباد برده شد ولي تلاش پزشكان براي نجات وي بي‌نتيجه ماند و او 11 روز بعد به خاطر شدت سوختگي جان سپرد.  
در جلسه دادگاه پدر مرتضي گفت: پسرم قبل از مرگش در بيمارستان به من گفت كه محسن او را روي ماشين خوابانده و به رويش بنزين پاشيده بود. كارشناسان بررسي صحنه جرم نيز تاييد كرده‌اند روي ماشين آثار فرورفتگي و سوختگي وجود دارد. به همين خاطر من به هيچ قيمتي از خون پسرم نمي‌گذرم و قاتل او بايد اعدام شود.
وقتي محسن در جايگاه ويژه ايستاد، گفت: مرتضي دوست صميمي‌ام بود و انگيزه‌اي براي كشتن او نداشتم. آن شب بنزين ماشينم تمام شده بود. به همين دليل بطري نوشابه خانواده را پر از بنزين كردم. سرگرم ريختن بنزين در باك ماشينم بودم كه مرتضي به شوخي ضربه‌اي به دستم زد. همان لحظه بنزين روي بدن مرتضي پاشيد و چون در حال سيگاركشيدن بود آتش گرفت. قبول دارم كه دوستم 300هزار تومان از كارت عابربانكم برداشت كرده بود و از او دلخور بودم اما دشمني‌اي با او نداشتم و راضي به مرگ او نبودم. در پايان جلسه دادگاه هيات قضايي وارد شور شد و محسن را به قصاص محكوم كرد. اما اين حكم در شعبه 31ديوان عالي كشور تاييد نشد و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.
در دومين جلسه رسيدگي به اين ماجرا كه در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران تشكيل شد بار ديگر پدر قرباني براي محسن حكم قصاص خواست. در پايان آن جلسه هيات قضايي وارد شور شد و اين‌بار نيز محسن را به قصاص محكوم كرد. اين حكم در شعبه 31 ديوان عالي كشور تحت رسيدگي موشكافانه قرار گرفت و و پس از كش و قوس فراوان مهر تاييد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون