• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

معاون پارلماني رييس‌جمهور:

حمله نظامي به ايران قطعي بود

دولت در برابر بي‌انصافي‌ها تحمل خود را از دست نمي‌دهد

گروه سياسي|  برنامه پيش روي دولت «تحمل» است؛ تحمل در برابر تمام بي‌انصافي‌هايي كه در قضاوت عملكرد آن صورت مي‌گيرد. مردان تدبير و اميد بنا ندارند كاري انجام دهند كه مبادا خلاف منافع ملي باشد. از مشقات دولت مي‌گويند، از سالي كه بسيار سخت بر آنان گذشت، از سقوط آزاد قيمت نفت مي‌گويند و از كاهش درآمدهاي مالياتي، اما ديگر هيچ گله‌اي را پاسخ نمي‌دهند. مجيد انصاري كه راوي مشكلات گذشته است، از ماجراي بلوكه شدن دو ميليارد دلار دارايي ايران در امريكا شروع مي‌كند. ماجرايي كه هرچه گفتند و دولت قبل به گردن نگرفت، تنها با مانع منافع ملي، مقامات را وادار به سكوت كرد. معاون پارلماني رييس‌جمهور با بيان اينكه ما بي‌انصافي‌ها، ناملايمت‌ها و كج‌تابي رسانه‌ها را تحمل مي‌كنيم تاكيد مي‌كند: اگر بخواهيم در زمينه‌هاي مختلف پاسخ دهيم و بگوييم چه اتفاقي افتاده است - مثل همين ماجراي بلوكه شدن دو ميليارد دلار از دارايي‌هاي ايران در امريكا- اگر منافع ملي را در آن در نظر نگيريم و اصل ماجرا را بيان كنيم آن وقت مردم بيشتر قدر آقاي ظريف، آقاي صالحي و تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را مي‌دانند هرچند كه در حال حاضر نيز مردم قدردان آنها هستند.

از نگاه دولت تعداد نمايندگان خانم مجلس دهم 18 نفر است؛ نه 18 منهاي يك نفر
انصاري كه در جمع معلمان اسلامشهر سخنراني مي‌كرد، با اشاره به مشكلات مالي دولت گفت: مشكلات مالي دولت در سال 94 بي‌سابقه بوده است. سال 94 به لحاظ مشكلات اقتصادي و مديريت منابع و مصارف كشور دشوارترين سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است. تامين بودجه كشور كه بيش از 80 درصد آن به خاطر ساختار بيمار اقتصادي در دهه‌هاي گذشته بودجه جاري كشور را شامل مي‌شود. كاهش شديد صادرات و سقوط آزاد قيمت نفت از 110 دلار به زير 30 دلار در سال 94، كاهش درآمدهاي مالياتي و غيره جزو مشكلات دولت بود. معاون پارلماني رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود از معلمان، آموزگاران به خاطر نقش ويژه‌اي كه در حماسه 7 اسفند آفريدند تشكر كرد و افزود: خوشبختانه تركيب منتخبان مجلس شامل همه جريانات سياسي داخل نظام از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقلين است كه نويد مجلس هماهنگ‌تر، كارآمد‌تر و منسجم‌تر را مي‌دهد. به خانم‌ها بايد تبريك مضاعف گفت كه ركورد شكستند و 18 نماينده زن به مجلس فرستادند. از نگاه دولت تعداد نمايندگان خانم مجلس دهم 18 نفر است؛ نه 18 منهاي يك نفر. تنها قانوني كه در قانون اساسي براي آن حد نصاب تعيين شده است آيين‌نامه مجلس است و رسيدگي به اسناد داوطلبان بعد از انتخاب شدن در تصويب اعتبارنامه‌ها بر عهده مجلس است. امام هم همواره تاكيد مي‌كردند كه در بررسي اعتبارنامه‌ها، مجلس دقت كند. فقط نمايندگان مردم مي‌توانند منتخبان مردم را تعيين تكليف كنند.  قرار بود به ايران حمله نظامي شود مجيد انصاري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برجام پرداخت و گفت: دولت 18 ماه هزينه سنگيني را به لحاظ وقت و فداكاري سرداران اين عرصه گذاشت و ملت ايران در مذاكره با 1+5 گذاشت و برجام را به فرجام رساند. امروز زمان اجرايي شدن برجام است. به گزارش جماران وي با تاكيد بر اينكه اكنون نوبت اجراي برجام رسيده است، اظهار كرد: من به اندك كساني كه مخالف اجراي برجام هستند و چشم بر واقعيت بسته‌اند و بديهيات را منكر مي‌شوند، عرض مي‌كنم شما كه مي‌گوييد برجام چه نتيجه‌اي داشته است من به شما عرض مي‌كنم كه اگر برجام نبود وضعيت امروز ايران چگونه مي‌شد. رييس‌جمهور فرانسه در ديداري كه با آقاي روحاني داشته است رسما گفته كه قرار بوده است به ايران حمله نظامي انجام شود و اين حمله قطعي شده بوده و تنها در زمان اجراي آن اختلاف نظر وجود داشت كه انتخابات سال 92 در ايران و مذاكرات هسته‌اي، سايه جنگ را از سر ايران برداشت.

به خواب كسي نمي‌آمد عضو باشگاه هسته‌اي جهان شويم
معاون پارلماني رييس‌جمهور، با بيان اينكه برجام سبب‌ساز نقض شدن 6 قطعنامه فصل هفتم شوراي امنيت عليه ايران شده است، اظهار كرد: ما بدون اينكه گامي به عقب برداشته باشيم همچنان حقوق هسته‌اي خود را حفظ كرده‌ايم و سانتريفيوژهاي ما در نطنز مي‌چرخند و امروز محصول آب سنگين اراك را خود امريكا از ما مي‌خرد كه در گذشته بازاري نداشت. انصاري با بيان اينكه به خواب كسي هم نمي‌آمد كه ما وارد باشگاه هسته‌اي جهان شويم، اظهار كرد: در حال حاضر ذخاير كيك زرد هسته‌اي ما به دو برابر قبل از مذاكرات افزايش يافته است و ما چيزي را از دست نداده‌ايم. ما كه نمي‌خواهيم بمب بسازيم البته اگر هم مي‌خواستيم هيچ كس نمي‌توانست جلوي ما را بگيرد اما فتواي رهبري نيز بر حرمت بمب هسته‌اي است و ما را بيهوده متهم كردند و تيم مذاكره‌كننده آن پرونده را بست. معاون پارلماني رييس‌جمهوري ادامه داد: اينكه سازمان كشتيراني ما مي‌تواند آزادانه در درياهاي دنيا تردد كند و به‌طور مستقيم معامله كنيم آيا دستاورد كمي است؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون