• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

80درصد مردم نمي‌توانند به بيمارستان خصوصي بروند

اعتماد| ايرج حرير چي؛ سخنگوي وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در بيمارستان‌هاي خصوصي فقط 60 درصد اشغال تخت وجود دارد؛ در حالي كه 80 درصد مردم استطاعت مراجعه به آن را ندارند و فقط 2 تا 4 درصد مي‌توانند هزينه‌هاي آن را پرداخت كنند. فرهنگ غلطي كه بين برخي افراد وجود دارد اين است كه كيفيت خدمات در بيمارستان‌هاي خصوصي از دولتي بهتر است اما اين تصور اشتباه است و در 90درصد موارد، كيفيت خدمات در بيمارستان‌هاي دولتي از خصوصي بهتر است.
وي درباره دريافت‌هاي غيرمتعارف جامعه پزشكي گفت: اين شائبه ايجاد شده كه وزارت بهداشت برخورد و رسيدگي‌اش را كند كرده؛ در حالي كه وزير بهداشت تاكيد دارد با همان شدت رسيدگي كند.
تاكنون همكاري جامعه پزشكي در اين مورد فوق‌العاده بوده به‌طوري كه در بيمارستان‌هاي دولتي دريافت زيرميزي به صفر رسيده، در بيمارستان‌هاي خصوصي در شهرستان‌ها صفر يا نزديك به صفر و در شهر تهران موارد نادر مشاهده شده است. البته روش‌هاي دريافت زيرميزي تغيير كرده و متاسفانه مي‌بينيم بيماري پرداخت غيرمتعارف خود را به حساب مادر پزشك معالج در شهر ديگري واريز مي‌كند كه البته با تمام اين موارد برخورد كرده و آنها را شناسايي كرده‌ايم، به روساي دانشگاه‌ها و نظام پزشكي گفته‌ايم فضاي ما در زيرميزي عدم شكايت نيست چرا كه بيمار در شرايطي قرار مي‌گيرد كه اين پول را بدهد و آمارها بايد به سمتي برود كه با فرهنگسازي دريافت غيرقانوني وجود نداشته باشد. به‌طور كلي مردم بايد بدانند براي خدمات بستري هر پرداختي و دريافتي خارج از صورتحساب بيمارستان حتي مقادير ناچيز غيرقانوني  است.
وي همچنين درباره خودكشي يك بيمار در بيمارستان ميلاد كه متعلق به تامين اجتماعي است گفت: هموطن ما در بيمارستان ميلاد متاسفانه اقدام به خودكشي كرده و دچار آسيب جدي شده اما در مورد سوابق، نوع بيماري، اينكه آيا درخواست پول شده يا نه يا درخواست ديگري به‌جز سونوگرافي داشته، بررسي شده اما بايد مرجع قضايي رسيدگي كند. ما اطلاعات‌مان دقيق است، علت مشخص است، حتي وضعيت مراجعه و اقداماتي كه براي اين بيمار انجام شده نيز مشخص است اما منتظر اعلام نظر مراجع قضايي  هستيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون