• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

روز آغاز امامت امام زمان(عج) تعطيل شد

يك روز به تعطيلات رسمي كشور افزوده شد. روز گذشته، ‌مجلس ‌تصويب كرد هشتم ربيع‌الاول، ‌روز آغاز امامت امام زمان (عج) ‌تعطيل رسمي شود. بحث ساماندهي تعطيلات رسمي كشور از مدت‌ها پيش مطرح شده بود تا برخي از تعطيلات با مناسبات مذهبي، ‌استاني شود و در عوض دولت روزهاي بين تعطيلي را تعطيل اعلام كند. اما اين بحث، ‌به حال خود رها شد و خبري از پيگيري آن در دست نيست.
نمايندگان مجلس در جريان بررسي لايحه احكام دايمي برنامه‌هاي توسعه، با وجود پيشنهادي كه با مخالفت شماري از نمايندگان اقتصادخوانده مجلس از جمله غلامرضا كاتب، كمال‌الدين پيرموذن و احمد توكلي مواجه شد، موافقت كردند كه روز آغاز امامت امام زمان به عنوان تعطيل رسمي تعيين شود. نمايندگان مخالف در اخطارهاي جداگانه‌اي عنوان كردند اين ‌نوع تعطيلي به اقتصاد كشور ضربه مي‌زند و بار مالي براي دولت به همراه
دارد.  
چندي پيش مركز پژوهش‌هاي مجلس پيشنهادي براي ساماندهي تعطيلات رسمي كشور مطرح كرد. پيشنهادي كه بر اساس آن شمار تعطيلات سراسري كشور از 25 روز كنوني به 16 روز كاهش مي‌يابد و مناسبت‌هاي مذهبي از ليست تعطيلات رسمي خارج شده و تنها در برخي استان‌ها تعطيل مي‌شود. در مقابل كاهش تعطيلات رسمي اين امكان را به دولت مي‌دهد كه «روزهاي بين‌ التعطيلي» را تعطيل اعلام كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون