• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3518 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

نمايندگان فوتبال ايران، سرنوشت عربستاني‌ها را رقم مي‌زنند

دور گروهي ليگ قهرمانان آسيا، امروز و فردا به پايان مي‌رسد، اما هنوز هيچ تيم عربستاني مجوز حضور در مرحله بعد را به دست نياورده و بايد در اين هفته‌ با نمايندگان ايران بازي كنند. تا قبل از برگزاري هفته ششم، تيم‌هاي لوكوموتيو ازبكستان، ذوب آهن و تراكتورسازي از ايران، الجيش قطر، اف سي سئول كره جنوبي، شاندونگ ليوننگ و شانگهاي از چين و اف‌سي سيدني استراليا، صعود خود را به مرحله يك‌هشتم نهايي قطعي كرده‌اند. هشت تيم ديگر باقي مانده نيز چهارشنبه جواز حضور در مرحله حذفي را كسب مي‌كنند. پس از حذف نفت در مرحله پلي‌آف، ايران با سه نماينده در اين مسابقات شركت كرد و عملكرد نسبتا موفقي هم داشتند. ذوب آهن و تراكتورسازي در هفته‌ پنجم و پس از شكست نمايندگان عربستاني مجوز صعود به مرحله بعد را گرفتند و فقط سپاهان كه حال و روز خوشي هم ندارد از اين ر‌قا‌بت‌ها كنار رفت. در سوي مقابل رقيب ديرينه ايران، يعني عربستان با چهار نماينده در اين مسابقات حاضر است، اما هنوز نتوانسته‌اند صعودشان به مرحله بعد را قطعي كنند. نكته بارز اين هفته‌ مصاف نمايندگان عربستان با ايران است و آنها براي صعود به مرحله بعد حتما بايد نمايندگان ايران را شكست دهند، اما اگر سه نماينده ايران بتوانند حتي يك مساوي از عربستاني‌ها كسب كنند، عملا سه نماينده عربستان حذف خواهند شد. در صورت پيروزي نمايندگان ايران مقابل عربستاني‌ها، اين موفقيت وقتي چشم‌گيرتر مي‌شود كه دولت و فدراسيون فو‌تبا‌ل عربستان به دلايل واهي، حاضر به بازي در ايران نشدند و اگر چهار نماينده اين كشور به مرحله بعد صعود نكنند در ليگ قهرمانان آسيا سال آينده امتياز كمي در تقسيم‌بندي تيم‌ها خواهند داشت و شايد ديگر با چهار نماينده در اين بازي‌ها شركت نكنند.
  تراكتورسازي ايران – الهلال عربستان
سرخپوشان تبريز قبل از بازي با 12 امتياز صعود خود به مرحله بعد را به عنوان تيم نخست قطعي كرده‌اند و در بازي رفت هم اين تيم را در قطر برد تا سه امتياز بازي خارج از خانه را كسب كند. تراكتورسازي اين هفته‌ در عمان كه به عنوان ميزبان تيم‌هاي ايران مشخص شد به ميدان مي‌رود و در صورت كسب پيروزي يا تساوي مقابل الهلال و پيروزي احتمالي پاختاكور ازبكستان مقابل الجزيره امارات، الهلال به رده سوم سقوط مي‌كند و به ‌اين‌ ترتيب حذف خواهد شد.
  سپاهان – الاتحاد
سپاهان تنها تيم حذف شده ايران در دور گروهي است و با سه امتياز در قعر گروه قرار دارد، اما الاتحاد هم وضعيت چندان خوبي ندارد و با شش امتياز سوم است. طلايي پوشان ايران در دو هفته‌ گذشته ليگ برتر دو تيم نسبتا خوب نفت تهران و گسترش فولاد را شكست داده‌اند و با كسب تساوي مقابل الاتحاد، مانع صعود نماينده عربستان به مرحله بعد مي‌شوند.
  النصر عربستان -‌ ذوب‌آهن ايران
ذوب‌آهن قبل از اين بازي با 11 امتياز صعودش به مرحله بعد را قطعي كرد و براي صدرنشيني تنها به يك تساوي نياز دارد، اما النصر با پنج امتياز در رده سوم است و سه امتياز كمتر از لخويا هشت امتيازي دارد. از طرفي تفاضل گل النصر 6- است و لخويا تفاضل گل 5 + دارد و به نظر نمي‌رسد نماينده عربستان بتواند 10 گل به ذوب‌آهن بزند و لخويا بازنده ديدار بنيادكار ازبكستان باشد.
  الهلال عربستان – الجيش قطر
پس از حذف نفت در مرحله پلي‌آف مقابل الجيش، ايران نماينده‌اي در اين گروه ندارد. در اين گروه الجيش با 10 امتياز صعودش به مرحله بعد را قطعي كرد و در صدر قرار دارد. العين امارات هم هفت امتيازي است و در صورت شكست نسف قارشي، قعرنشين گروه فرصت صعود به الهلال را نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون