• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3522 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

پاسخ دونالد ترامپ به جنبش «هركس جز ترامپ»

من با همه فرق دارم

گروه جهان|« من با همه كساني كه رياست كاخ سفيد را به عهده گرفته‌اند فرق دارم. البته اگر حزب جمهوريخواه با من متحد مي‌شد بهتر بود اما هيچ بايد و لزومي در اين خصوص وجود ندارد.» اين پاسخ دونالد ترامپ، تك‌نامزد جمهوريخواهان به جنبش «هركس جز ترامپ» است. رهبران ارشد جمهوريخواه يك به يك فاصله خود را با مردي كه نامش در سايه اسم اين حزب قرار گرفته است، افزايش مي‌دهند اما ميلياردر امريكايي مي‌گويد كه اين فاصله‌گيري مثلا هم‌حزبي‌هايش از وي برايش كمتر اهميتي ندارد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، افزايش همصدايي رهبران ارشد جمهوريخواه كه به جنبش «هركس جز ترامپ» پيوسته‌اند شامل ميت رامني، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2012 ميلادي و جورج بوش پدر و جورج بوش پسر، روساي جمهور سابق امريكا از حزب جمهوريخواه مي‌شود. دونالد ترامپ، نامزد پيشروي جمهوريخواهان در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا گفت: آيا لازم است كه حزب جمهوريخواه با من متحد شود؟ فكر نمي‌كنم. من با همه كساني كه رياست كاخ سفيد را به عهده گرفته‌اند فرق دارم. البته اگر حزب جمهوريخواه با من متحد مي‌شد بهتر بود اما هيچ بايد و لزومي در اين خصوص وجود ندارد. در همين حال گروهي از محافظه‌كاران مخالف با نامزدي ترامپ اعلام كردند كه براي يك نامزد جايگزين اقدام رسمي به راه انداخته است. گروه «محافظه‌كاران ضد ترامپ» در بيانيه‌اي گفت: اين نه‌تنها مبارزه‌اي براي قلب و روح حزب جمهوريخواه است، بلكه مبارزه‌اي براي آينده كشورمان نيز محسوب مي‌شود. مسير رقابت انتخاباتي همچنان براي يك نامزد محافظه‌كار با صلاحيت باز است. ما به ترامپ يا كلينتون راي نخواهيم داد اما در انتخابات شركت خواهيم كرد. اين در حالي است كه ترامپ گفت: انتظارم اين است كه حتي برخي راي‌دهندگان دموكرات در انتخابات از من حمايت كنند، من در مبارزات انتخاباتي شركت خواهم كرد و راي ميليون‌ها دموكرات را نيز به دست مي‌آورم. من راي طرفداران برني سندرز، را به دست مي‌آورم چرا كه آنها كارهاي تجاري من را  مي‌پسندند.
مانع سخنراني مخالف خود نشويد
در حالي كه پايان رياست‌جمهوري اوباما نزديك است و كارزار انتخاباتي امريكا ادامه دارد، وي در جشن فارغ‌التحصيلي دانشجويان هاروارد در واشنگتن هزاران تن از دانشجويان را كه اكثرا سياهپوست بودند به تغيير امريكا از طريق اقدامات مدني و توافق ترغيب كرد. به گزارش روزنامه گاردين، باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا با اشاره به حضور كمرنگ جوانان در انتخابات كنگره در سال 2014 گفت: اشتياق حياتي است اما بهتر است شما استراتژي داشته باشيد و بهتر است كه استراتژي شما راي ‌دادن را هم شامل بشود. آيا گمان نمي‌كنيد كه ممكن بود در شرايط كنگره‌اي كه من با آن سر و كار دارم تغييراتي ايجاد مي‌شد؟
اوباما تاكيد كرد كه نسل جوان بايد هيجان خود را به عمل تبديل كند. وي افزود: تغيير نيازمند چيزي بيش از هيجان است؛ تغيير نيازمند برنامه و سازماندهي است. اخير شاهد فعاليت‌هاي جنبش‌هاي جوانان از جمله در ايجاد «زندگي سياهان مهم است»  و «توييتر سياه» بوده‌ايم. من بسيار مفتخرم كه يك گروه از فعالان سياه اين مساله را درك كرده‌اند. براي ايجاد تغيير ساختاري و پايدار، آگاهي صرف كافي نيست. تغيير نيازمند تغيير در قوانين و تغييرات در عرف است. اجازه بدهيد من از شما سوال كنم كه اگر حبس همگاني براي شما مهم است، چه اقدامي براي فشار وارد كردن بر اعضاي كنگره كه الان لايحه اصلاحات كيفري مدت‌هاست نزد آنها مانده، انجام داده‌ايد؟وي در اشاره‌اي احتمالي به دونالد ترامپ، آخرين بازمانده جمهوريخواهان در رقابت‌هاي انتخاباتي امريكا گفت كه فعالان و دانشجويان نبايد مانع از سخنراني و برگزاري مراسم‌هاي افرادي شوند كه با آنها مخالفند. اوباما تاكيد كرد: حركتي در سراسر كشور آغاز شده كه در آن تلاش مي‌شود دانشجويان را ترغيب كنند مانع سخنراني كساني شوند كه با نظرات آنها موافق نيستيد يا اينكه بخواهند يك تجمع سياسي را برهم بزنند. اين كار را نكنيد! فرقي نمي‌كند آنچه از دهان آن سخنران بيرون مي‌آيد تا چه حد مسخره يا توهين‌آميز است. مادربزرگم همواره به من مي‌گفت هر بار كه يك نادان سخن مي‌گويد تنها جهل خود را نمايان مي‌كند.

شما بدترين كابوس ترامپ هستيد
جان كري، وزير امور خارجه امريكا هم به كمپين تلاش براي ممانعت از رياست‌جمهوري ترامپ پيوسته است. وزير خارجه امريكا در جمع تعدادي از دانشجويان اين كشور گفت، تنوع نژادي و مذهبي آنها «بدترين كابوس دونالد ترامپ» است و اين كار آنهاست تا با مسائل جهاني چون تروريسم و تغييرات آب و هوايي مقابله كنند. به گزارش شبكه خبري ‌اي‌بي‌سي، جان كري، طي سخنراني خود در جشن فارغ‌التحصيلي 25 هزار دانشجوي دانشگاه Northeastern  با اشاره به وجود تنوع مذهبي و نژادي در بين اين دانشجويان به عقايد دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز جمهوريخواهان در انتخابات آتي رياست‌جمهوري امريكا پرداخت و عنوان كرد: شما فوق‌العاده‌ايد؛ به خودتان نگاه كنيد و ببينيد كه از هر نژاد، مذهب، شكل و اندازه هم كلاسي و دوست داريد در بين شما دانشجوياني از 85 كشور جهان با ده‌ها زبان مختلف حضور دارند. شما متنوع‌ترين دانشجويان در تاريخ دانشگاه هستيد و به عبارت ديگر بدترين كابوس دونالد ترامپ‌.
يكي از سخنگويان وزارت خارجه امريكا مي‌گويد، اظهارات كري درباره ترامپ فقط شوخي براي خنداندن جمعيت بوده است اما خود كري در ادامه اظهاراتش به نظر آمد كه يك بار ديگر ترامپ را بدون اينكه نامي از وي ببرد مورد هدف قرار داد: ما هيچ‌وقت با مشورت با فروشندگان آهنگ و اعضاي يك كارناوال به درجات بالا نخواهيم رسيد؛ كساني كه وانمود مي‌كنند قدرتمندترين كشور روي زمين مي‌تواند با درون نگري و پنهان شدن پشت ديوارها بزرگ باقي خواهد ماند.

ترامپ پاي رسوايي اخلاقي «بيل كلينتون» را به ميان كشيد
«دونالد ترامپ» كه فعلا تنها نامزد جمهوريخواهان براي رقابت با دموكرات‌ها بر سر ورود به كاخ سفيد است، در يكي ديگر از سخنراني‌هاي مهيج خود در جمع هواداران، سابقه رسوايي جنسي همسر «هيلاري كلينتون» و نقش هيلاري در اين داستان را دستمايه حمله به رقيب دموكرات خود كرد. وي در اين خصوص گفت: «من اما با خودم مي‌گويم كه هيچ‌كس در اين كشور يا حتي شايد در تاريخ اين كشور، در مورد (رابطه با) زنان از بيل كلينتون بدتر نبود؛ او يك فاجعه بود.»
اشاره ترامپ احتمالا به مشهورترين مورد رسوايي اخلاقي بيل كلينتون يعني رابطه نامشروع او با «مونيكا لويسنكي» است. ميلياردر جمهوريخواه، پاي هيلاري را هم به اين رسوايي كشاند و گفت: «يك كسي بود كه با سرپوش گذاشتن بر كارهاي بيل كلينتون، او را در ادامه اين روند خودتخريبي كمك كرد و اين شخص، كسي نبود جز هيلاري كلينتون. هيلاري دنبال اين زنان مي‌رفت و زندگي آنان را نابود مي‌كرد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون