• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3530 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

آخرين نطق نماينده آبادان:

خنده‌دار است بگويم «سيدمحمدخاتمي» بنويسند «رييس دولت اصلاحات»

گروه سياسي| آخرين نطق نماينده‌ آبادان شايد يكي از به‌يادماندني‌ترين سكانس‌هاي حضور هشت ساله سيد حسين دهدشتي در مجلس بود. جايي كه او حرف‌هايي را زد كه نه حتي «كمتر» بلكه هيچگاه با اين ادبيات از تريبون مجلس شنيده نشده است. دهدشتي آخرين نطقش را با لزوم توجه به «تقواي سياسي» آغاز كرد و در ادامه با اشاره به تخريب دولت و رييس‌جمهور توسط منتقدان گفت: اف بر آنان كه به دنبال دلسرد كردن مردم و كاهش مشاركت مردم در انتخابات هستند تا به اهداف جناحي‌شان برسند. مردم را تا زماني آگاه و بصير مي‌دانند كه فقط مانند خودشان فكر كنند؟ آيا تخريب تهمت به رييس‌جمهور و رييس مجمع تشخيص مصلحت، تضعيف نظام و ريختن آب به آسياب دشمن نيست؟

حكم ممنوع‌التصويري از كجا آمده است؟
او سپس با اشاره به موضوع «ممنوع‌التصوري» گفت: فردي را كه مورد اعتماد و وثوقِ و مردم است زير بار شديد‌ترين حملات صداوسيما و تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي ممنوع‌التصوير، ممنوع‌البيان كرده و اجازه دفاع از خود هم به او ندهيم، اخلاقي است؟ تقواي سياسي چه شد؟ من كه نماينده مردم هستم نمي‌دانم اين حكم از كجا صادر شده و قانوني هست يا نه. روزي مي‌گويند مصوبه شوراي امنيت ملي است و روز ديگر از دستور دادستاني سخن مي‌گويند. عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مگر نه اينكه طبق اصل سي و هفتم قانون اساسي اصل‏، برائت‏ است‏ و هيچ كس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمي‌شود، مگر اينكه جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ اثبات‏ شود. قانون اساسي كه نبايد فقط زينت‌المجلس ما باشد. او اضافه كرد: خنده‌دار نيست اگر من الان بگويم سيد محمد خاتمي، فردا خبرنگار جرات نكند اسم ايشان را بياورد و بنويسد رييس دولت اصلاحات!؟ خنده‌دار نيست صداوسيماي ما تصوير نخست وزير رژيم صهيونيستي را نمايش مي‌دهد، اما از نشان دادن تصوير رييس‌جمهور اسبق جمهوري اسلامي ابا دارد؟ اين گونه است كه صدا و سيما به جاي وحدت كه وصيت هميشگي حضرت امام بود، در اختلافات مي‌دمد.

آيا نام حمله‌كنندگان به سفارت عربستان
منتشر مي‌شود؟
وي با اشاره به سخنان سخنگوي قوه قضاييه درباره دلايل فوت فوتباليست مشهور، ادامه داد: در‌‌ همان جا از صدور كيفرخواست عليه ۴۸ نفر از كساني كه در آتش زدن سفارت عربستان دخالت داشتند خبر داديد. آيا مي‌توان اميدوار بود كه حداقل پس از محكوميت اين عده هم مردم را از علت اقدام‌شان، مشوقان، آمران يا حداقل نام آنها آگاه كنيد؟ حمله به سفارت دانسته يا نادانسته موجب كمك به آل سعود، در راستاي اهداف ايران هراسي‌اش و به خصوص براي كمرنگ كردن جنايت منا بود. چرا نام حمله‌كنندگان و آمران حمله به آقاي مطهري در شيراز، منتشر نمي‌شود؟ جلسات دادگاه زنجاني هر روز برگزار مي‌شود اما جلسات دادگاه سعيد مرتضوي كه در همكاري با زنجاني تخلفات گسترده داشته و شبانه چك‌هاي ميلياردي رد و بدل مي‌كردند چند ماه يك‌بار برگزار مي‌شود.

تهديد شديم
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: بنده به عنوان مسوول پرونده شستا براي آخرين بار از اين تريبون، رسما اعلام مي‌كنم: تخلفات عديده سعيد مرتضوي براي مجلس اثبات شده. مجلس براي اين تحقيق و تفحص‌ها هزينه مي‌كند، هزاران نفر- ساعت وقت صرف شده، كار‌شناسان ما از سوي كساني كه مشخص نشد متعلق به كدام نهاد بودند تعقيب مي‌شدند. تهديد شديم، در انتخابات به‌شدت تخريب شديم، اما پا پس نكشيده و نمي‌كشيم. اما طبق قانون قوه قضاييه سه ماه فرصت داشته به اين پرونده رسيدگي كند. با اين همه، اين نحوه رسيدگي در قوه قضاييه منطبق با عدل و انصاف و اصل تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي كيفري است؟

چرا پرونده‌هاي آقاي احمدي‌نژاد سال‌هاست در مرحله تحقيق و بررسي مانده است؟
دهدشتي خاطرنشان كرد: چرا پرونده‌هاي آقاي احمدي‌نژاد سال‌هاست در مرحله تحقيق و بررسي مانده؟ چرا قوه قضاييه جديتي به خرج نمي‌دهد تا آقايان هوس صدارت دوباره و برپايي امپراتوري دروغ و فساد به سرشان نزند و وعده‌هاي آنچناني ندهند؟ آيا وعده دروغ مصداق تخلف انتخاباتي نيست؟ بايد كساني كه به دليل وعده‌هاي دروغ، هدر دادن بيت‌المال در افتتاحيه‌هاي نمايشي و تخلفات گسترده از قانون، به دادگاه كشاند تا عبرتي براي آيندگان باشد. او اعلام كرد: مجلس بايد در بُعد نظارت هم پويا‌تر باشد. متاسفانه بعضي از ابزار‌هاي نظارتي مجلس مثل تحقيق و تفحص بسيار كم اثر شده. البته در موضوع زنجاني ورود مجلس بسيار به موقع و موثر در تشكيل پرونده قوه قضاييه بود، اما در پرونده آقاي مرتضوي روند رسيدگي توسط دادگاه كند است. نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي همچنين اظهار كرد: در پرونده تحقيق و تفحص از منطقه آزاد اروند متاسفانه با وجود گذشت چهار ماه از تكميل و تحويل گزارش تحقيق و تفحص، بعضي از همكاران ما به ويژه در كميسيون اقتصادي، بازي فرسايشي را به كار گرفته‌اند كه گزارش آن در مجلس قرائت نشود. در صورتي كه طبق قانون كميسيون يك ماه فرصت دارد گزارش نهايي را جهت قرائت به صحن مجلس بفرستد. چه كساني از قرائت اين گزارش واهمه دارند؟ او اضافه كرد: همكاران عزيز، مردم فهيم آبادان و خرمشهر هنوز خاطره «سكه‌هاي كثيف» اهدايي سازمان منطقه آزاد اروند به تهيه‌كننده صدا و سيما را فراموش نكرده‌اند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون