• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3531 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع شركت‌كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم:

امريكا «طاغوت اعظم» و«شيطان اكبر» است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع شركت‌كنندگان در سي‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، ايمان به خدا و كفر به طاغوت را مبناي اصلي و واقعي اقتدار دانستند و با تاكيد بر اينكه امريكا «طاغوت اعظم» و «شيطان اكبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترين وظيفه علما، روشنفكران و نخبگان، «روشنگري» و «جهاد تبييني» در قبال فريبكاري‌هاي طواغيت است و امت اسلامي نيز بايد فريب وعده‌هاي قدرت‌ها را نخورد و از تهديدهاي آنها هم نهراسد.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن قدرداني از برگزاركنندگان و دست اندركاران اين مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامي» خواندند و افزودند: در شرايطي كه سياست‌هاي استكبار بر ايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان است، امت اسلامي بايد با تمسك به اين نعمت بزرگ الهي در مسير وحدت و انسجام حركت كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از بركات جلسات قرآني را انس قشرهاي مختلف مردم به‌ويژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان كردند: امت اسلامي، امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند تعاليم و مفاهيم و معارف قرآن است زيرا واقعيات زندگي مسلمانان، فاصله زيادي با قرآن دارد.
ايشان با اشاره به تلاش گسترده قدرت‌هاي طاغوتي براي ضربه زدن به اسلام و امت اسلامي، گفتند: آنها مي‌دانند كه اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صداي آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نيستند و موضوع فلسطين به عنوان غصب يك كشور اسلامي به فراموشي سپرده‌ نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، رمز غلبه بر اين توطئه‌ها را تمسك به قرآن و به دست آوردن مباني اصلي قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعي در «ايمان و پايداري» و «كفر به طاغوت» است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اظهار تاسف از تمسك برخي كشورهاي اسلامي به طاغوت به جاي تمسك به خدا، تاكيد كردند: كشورهايي كه در منطقه، مجري سياست‌هاي امريكا هستند، در واقع به امت اسلامي خيانت و زمينه نفوذ امريكا را فراهم مي‌كنند. ايشان، ايمان و پايداري ملت ايران و ايستادگي آنان در مقابل زياده‌خواهي‌هاي امريكا را عامل اصلي اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانستند و تاكيد كردند: علت هراس قدرت‌ها از ملت ايران و انواع توطئه‌ها بر ضد اين ملت، اقتدار بر مبناي اسلام است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» مي‌ترسد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه مواضع و عملكرد صادقانه جمهوري اسلامي ايران، عامل اصلي تاثيرگذاري ايران در ميان مسلمانان و يكي ديگر از عوامل اقتدار نظام اسلامي است، خاطرنشان كردند: تاكنون نه وعده‌هاي طواغيت توانسته ملت ايران را فريب دهد و نه تهديدهاي آنها موجب ترس ملت شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از نيازهاي مبرم دنياي اسلام را، فريب نخوردن در قبال وعده‌هاي قدرت‌ها و نهراسيدن از تهديدهاي آنها دانستند و افزودند: امروز مهم‌ترين وظيفه همه در امت اسلامي به‌ويژه علما، روشنفكران و تحصيلكردگان كشورهاي اسلامي، مبارزه براي روشنگري و جهاد تبييني درباره حقايق دنياي اسلام است.
ايشان، ظهور گروه‌هاي تروريستي تكفيري در منطقه و ايجاد جنگ و اختلاف ميان مسلمانان به نيابت از دشمنان را نتيجه گمراهي و فقدان روشنگري برشمردند و گفتند: بايد از محافل قرآني براي روشنگري، استفاده كرد و كساني كه از كشورهاي مختلف به اين محافل مي‌آيند، بايد ملت‌هاي خود را ارشاد و آگاه كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه كمك و نصرت الهي منوط به حركت ملت‌هاي اسلامي است و اين حركت در گرو جهاد تبييني است، خاطرنشان كردند: ترديدي وجود ندارد كه «جبهه كفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامي مبارز و مجاهد» وادار به عقب‌نشيني خواهد شد.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي، نماينده ولي‌فقيه و رييس سازمان اوقاف و امور خيريه، شعار سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را «يك كتاب، يك امت» خواند و گفت: در اين دوره از مسابقات ۱۳۰ نفر در رشته‌هاي حفظ و قرائت قرآن از ۷۰ كشور شركت كردند.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي فاجعه منا به‌ويژه شهداي قرآني، خاطرنشان كرد: حضور قاريان روشندل از كشورهاي مختلف براي نخستين‌بار، تجليل از خانواده‌هاي شهداي قرآني و شهداي مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌هاي قرآني و برپايي نمايشگاه و محافل قرآني از جمله فعاليت‌هاي انجام گرفته در سي‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون