• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3532 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد

بغض رضا كيانيان در شب‌ بزرگداشتش در مشهد

فكر نمي‌كردم مردم و مسوولان بيايند برايم بزرگداشت بگيرند

گروه فرهنگ و هنر| چند سالي است كه مشهدي‌ها براي رضا كيانيان در روز تولدش سنگ تمام مي‌گذارند و هر سال همزمان با روز تولد او مراسم بزرگداشتي برايش برگزار مي‌كنند. اين‌بار اما اين اتفاق يك ماهي زودتر افتاد و در روز پاياني هفته گذشته مراسم بزرگداشت شصت‌وپنج‌سالگي اين بازيگر در مشهد برگزار شد؛ مراسمي كه به گفته خود كيانيان باعث شد چندباري در حين اجراي مراسم بغض كند. رضا كيانيان البته متولد تهران است اما به اين دليل كه از يك سالگي در مشهد زندگي كرده باعث شده تا او هم خودش را بيشتر اهل مشهد بداند تا تهران. بزرگداشت رضا كيانيان بخشي از مراسم ارديبهشت تئاتر خراسان رضوي بود كه در سالن اصلي تئاترشهر مشهد برگزار مي‌شد. كيانيان اما اين‌بار ترجيح داد بر خلاف مراسم‌هايي كه در سال‌هاي گذشته برگزار مي‌شد و در آنها از مسائل مختلف صحبت مي‌كرد، تنها از تئاتر صحبت كند؛ «حدود 50 سال پيش پسري در مشهد وقتي سال سوم دبيرستان بود، به دليل آنكه به بازيگري علاقه‌ داشت از برادرش خواهش كرد تا او را به گروهش ببرد، اما برادر قبول نكرد تا نگويند پارتي‌بازي كرده است. » همين صحبت‌ها بهانه‌اي شد تا كيانيان كه كار بازيگري را با تئاتر شروع كرده در ادامه از نخستين نقشي كه در تئاتر برادرش، داوود كيانيان بازي كرده حرف بزند. او گفت: «آن پسر سال‌ها تلاش كرد و همه كار كرد اما به صحنه راهش ندادند و بعد از سال‌ها برادرش به او گفت بيا و بازي كن و نقش من اين بود كه به صحنه بيايم، به امام‌زاده سلام بدهم و از صحنه خارج شوم، اما براي همان نقش تلاش كردم كه البته در همان شب اول توقيف شد.»
كيانيان با اشاره به اينكه رفته رفته خودم را به همه ثابت كردم، توضيح داد: «كارم در تئاتر و نيز نقشم بيشتر شد. ما در تئاتر زحمت كشيديم و امشب چند بار در اين سالن بغض كردم چون فكر نمي‌كردم كه يك روز در مشهد همه هنرمندان دور هم جمع شوند و مردم و مسوولان بيايند و براي من بزرگداشت بگيرند.»
كيانيان در اين مراسم هم براي مشهدي‌ها سنگ‌تمام گذاشت و جايزه‌اش را به تمام هنرمندان تئاتر مشهد كه به گفته او پرچم تئاتر خراسان را بالا نگه‌ داشته‌اند، تقديم كرد؛ «آماري كه از تئاتر مشهد شنيدم نشان مي‌دهد كه همچنان مثل روزهاي قبل از انقلاب پرچم تئاتر مشهد بالاست و بعد از تهران، دومين قطب تئاتر ايران است.»
كيانيان در پايان اين مراسم هم يادي كرد از مسوول تئاتر خراسان در زماني كه كارش را در تئاتر شروع كرده و در بخشي از صحبت‌هايش واكنشي هم به حرف‌هاي وزير ارشاد داشت. او گفت: «در مشهد شخصيتي وجود دارد به نام دكتر محمدرضا لطفي كه در زمان آغاز به كار ما در تئاتر، مسوول تئاتر خراسان شد. او فرشته بود و به معني واقعي كلمه مسوول بود و مسوول كسي است كه بداند وقتي مسوول مي‌شود از صدقه سر هنرمندان است. مثلا وزير ارشاد براي آن وزير ارشاد مي‌شود كه از هنرمندان حمايت كند نه اينكه براي آنان فخر بفروشد.»
كيانيان در پايان با اشاره به اينكه مسوولان زيادي به تئاتر آمدند اما دكتر لطفي ستاره درخشان اين عرصه است، گفت: «از تمام مسوولان تئاتر و هنرمنداني كه در اين مراسم حضور پيدا كردند و از من كه امروز در 65 سالگي هستم تجليل كردند، تشكر مي‌كنم. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون