• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به‌كار پنجمين دوره مجلس خبرگان

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز به‌كار پنجمين دوره مجلس خبرگان، ضمن تبريك به اعضاي اين مجلس به خاطر دستيابي به اعتماد و انتخاب ملت، تاكيد كردند: اهميت اين مجلس عظيم‌الشأن، ناشي از عظمتِ مسووليتي است كه بر دوش منتخب آن نهاده شده و اين «مسووليت»، حراست دقيق و همه‌جانبه از هويت اسلامي و انقلابي نظام حاكم بر كشور و هدايت دستگاه‌هاي درهم‌تنيده اين نظام به سمت هدف‌هاي والا و عاليقدر آن است. متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي كه صبح ديروز ازسوي حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمّدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري در آغاز به‌كار پنجمين دوره مجلس خبرگان قرائت شد، به شرح زير است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
آغاز به كار پنجمين دوره مجلس خبرگان در ايام ولادت حضرت ولي‌الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مباركي است كه بايد به فال نيك گرفت و اطمينان به تسديد و تاييد الهي و رعايت و رضايتِ ولوي را در دلِ مومنِ به صدق وعده‌هاي الهي، افزون و پايدار ساخت. همچنين همزماني با سوم‌خرداد را كه نماد پيروزي مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهي است، بايد قدر دانست و از آن پديده شگفت‌آور، درس آموخت. خداوند عزيز و حكيم را با همه دل سپاس مي‌گزارم كه به ملت مومن و شجاع و باوفا توفيق تشكيل اين مجلس را ارزاني فرمود و نظام جمهوري اسلامي را بار ديگر به بيعتي عمومي سرافراز ساخت.
به شما برگزيدگان نيز به خاطر دستيابي به اعتماد و انتخاب ملت تبريك مي‌گويم و توفيق در تقديم خدمت شايسته به كشور و مردم را براي شما از خداوند عليم و بصير مسألت مي‌كنم. اهميت اين مجلس عظيم‌الشأن، ناشي از عظمت مسووليتي است كه بر دوش منتخب آن نهاده شده است. اين مسووليت در يك جمله: حراست دقيق و همه‌جانبه از هويت اسلامي و انقلابي نظام حاكم بر كشور و هدايت دستگاه‌هاي درهم‌تنيده اين نظام به سمت هدف‌هاي والا و عاليقدر آن است. اداي اين مسووليت سنگين نيازمند صلاحيت‌هايي است كه در قانون اساسي به آن اشاره شده است.
تشخيص وجود و بقاي اين صلاحيت‌ها برعهده اين مجلس معظم است و اين به‌نوبه خود مسووليت‌هاي بزرگي را متوجه آن مي‌سازد: آشنايي با جايگاه جمهوري اسلامي در دنياي كنوني؛ توجه به پديده جذاب مردمسالاري ديني در ميان انبوه شيوه‌هاي گوناگون حكومت كه در آنها يا معنويت و دين، يا مردم، يا هر دو قرباني شده‌اند؛ توجه به نقش بي‌مانند ايمان و باورهاي برآمده از معارف اسلامي در نوع گزينش‌هاي مردمي؛ توجه به تاثير تقواي فردي و سياسي شخص رهبر در حفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواري نظام... اينها بخشي از مسووليت‌هاي اين مجلس معظم را كه متشكل از فقهاي مردمي و اثرگذار است، يادآور مي‌شود و اداي آن را مطالبه مي‌كند. هريك از سرفصل‌هاي مذكور متضمن وظايفي است كه حسن انجام آن، كشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون مي‌گردد و رهبر را در اداي آن مسووليت بزرگ و بي‌همتا مدد مي‌رساند.
توفيق شما حضرات محترم و خود را در پيمودن اين مسير مبارك كه راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حياتي ايشان بود، از خداوند منان مسألت مي‌كنم.

سيدعلي خامنه‌اي
۱/خرداد/۱۳۹۵

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون