• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3535 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

خبر كوتاه

احراز تخلف 17 مقام مسوول وقت وزارت علوم در پرونده بورسيه‌ها
اعتماد| روز گذشته خبرگزاري فارس به نقل از دادستان ديوان محاسبات كشور نوشت: «عليه 17 نفر از مسوولاني كه در زمينه بورسيه‌ها مسووليت دارند و اقدامات آنها منجر به تحميل بار مالي بر بيت‌المال شده است دادخواست صادر كرده‌ايم. » اين خبر كه در مصاحبه با فياض شجاعي منتشر شده بود خيلي زود از روي سايت خبرگزاري فارس حذف شد. اين مصاحبه كه واكنشي بود به اظهارات محمود صادقي، منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينكه «دادستان ديوان محاسبات جرات نمي‌كند عليه مسوولان پرونده بورسيه‌هاي غيرقانوني دادخواست صادر كند. »، دادستان ديوان محاسبات كشور با تاكيد بر اينكه پرونده بورسيه‌هاي غيرقانوني از سال 93 در اين دادسرا مطرح شده است و تلاش شده تا روند بررسي آن به دور از جنجال باشد، گفت: «كساني كه بورسيه‌شان توسط وزارت علوم باطل شده قطعا وجوه پرداختي بابت بورسيه‌هاي ابطالي بايد جبران شود، چون بر امر باطل نبايد اثر و باري مترتب باشد. رسيدگي ما منجر به احراز تخلف 17 نفر از مسوولان ذي‌مدخل وقت در وزارت علوم و مبلغ 52 ميليارد ريال ضرر و زيان بيت‌المال شده كه عليه همه آنان با ادعاي جبران مبلغ مذكور، دادخواست صادر شده است. » شجاعي گفته است كه ديوان محاسبات در مورد پرونده‌اي اگر تخلف را احراز كند با قاطعيت متخلفين را تحت تعقيب قرار مي‌دهد، اگر هم تخلف يا ايراد ضرر و زيان به بيت‌المال را احراز نكند با شجاعت نظر خود را اعلام مي‌كند.


اعتبار ساماندهي سواحل افزايش مي‌يابد

ايسنا| قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي گفت: در سال جاري اعتبارات ساماندهي سواحل افزايش مي‌يابد.
مرتضي ميرباقري در افتتاح طرح جلوگيري از غرق‌شدگان كه در ساري برگزار شد، اظهار كرد: مازندران از استان‌هاي مورد اقبال گردشگران بود اما وجود آمار بالاي غريق در اين استان شايسته نبود و نيازمند تدبيري بود تا اين ميزان كاهش يابد. وي با بيان اينكه كاهش غريق اقدامي با فعل و انفعالات فراوان است، تصريح كرد: در سال گذشته تعداد غريق 15 درصد كاهش يافت و نمره استان از 12 به 17 رسيد و بايد از اين به بعد به تدريج آمار را كاهش بدهيم. 

 

درگيري‌هاي قهوه‌خانه‌ها  ۵۰۰ نفر را روانه زندان مي‌كند

اعتماد| دبير دبيران شوراياري منطقه ۱۲ گفت: بيشترين مشكلات ما در قهوه‌خانه‌هاست. ساليانه ۱۰ الي ۱۵ نفر در اين مكان‌ها با چاقو كشته مي‌شوند و بالغ بر ۵۰۰ نفر نيز به زندان‌ها مي‌روند.
ميكاييل سعيد، دبير دبيران شوراياري منطقه ۱۲ درباره مشكلات اين منطقه گفت: بيشترين مشكلات ما در قهوه‌خانه‌هاست. ساليانه ۱۰ الي ۱۵ نفر در اين مكان‌ها با چاقو كشته مي‌شوند و بالغ بر ۵۰۰ نفر نيز به زندان‌ها مي‌روند و راهكار آن اين است كه قهوه‌خانه‌هاي داراي مشكل بسته شوند و بنده به كلانتري منطقه ۱۲ اعلام كردم كه اگر در ساعت ۹ شب در قهوه‌خانه‌ها را ببندند، آمار دزدي در اين منطقه كاهش مي‌يابد.
دبير دبيران شوراياري منطقه ۱۲ افزود: ملك‌هايي در اين منطقه رها شده كه وعده‌گاه اراذل و اوباش شده است، خيلي از افراد از اين منطقه
مهاجرت كرده‌اند و خانه‌هاي آنها تبديل به انباري شده است.


ادامه كاهش قيمت  داروهاي خارجي در سال ۹۵

تسنيم| رسول ديناروند، رييس سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم كاهش قيمت داروهاي خارجي در سال ۹۵ از ممنوعيت تجويز داروهاي خارج از فهرست دارويي رسمي كشور خبر داد و درباره قيمت‌گذاري داروهاي جديد نيز گفت: «در مورد داروهاي توليد ايران روند بر كاهش قيمت نيست زيرا داروهاي داخلي براساس داروهاي ژنريك هستند و اين‌گونه داروها حداقل قيمت را دارد و قيمت آنها بسيار پايين است و تمركز ما نيز بر قيمت‌گذاري اين داروها اين است كه توليدكننده داخلي دچار زيان نشود و افزايش قيمت داروي داخل نيز بيشتر از تورم كشور نخواهد بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون