• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3539 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد

وضعيت نامشخص منتخب مردم بندرلنگه ادامه دارد

وزارت كشور: از دلايل ابطال آرا بي‌خبريم

گروه سياسي| اگر اقدام شوراي نگهبان در مورد رد صلاحيت منتخبين مردم در انتخابات هفتم اسفند دامن منتخب سوم اصفهان را گرفت در دور دوم انتخابات هم منتخب بندر لنگه بود كه اسير اين داستان شد و تمام آرايش باطل. هم وزارت كشور و هم منتخب مردم بندر لنگه مي‌گويند شوراي نگهبان درمورد اين رد صلاحيت و ابطال آرا هيچ توضيحي نداده است. در اين ميان، معاون سياسي وزير كشور اعلام كرده شوراي نگهبان طي نامه‌اي ابطال انتخابات بندر لنگه را به وزارت كشور اعلام كرد و با اين روند بايد در اين حوزه انتخابيه انتخابات ميان‌دوره‌اي برگزار شود، اما دلايل ابطال انتخابات در حوزه انتخابيه بندرلنگه از سوي شوراي نگهبان به وزارت كشور اعلام نشده است. از سوي ديگر خالد زمزم‌نژاد هم گفته شوراي نگهبان هنوز درباره ردصلاحيت از من توضيحي نخواسته و هيچ مستنداتي به من نشان داده نشده است.
نظر شوراي نگهبان برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌اي در بندرلنگه است
مقيمي در مورد انتخابات بندرلنگه گفت: در اين مورد شوراي نگهبان طي نامه‌اي ابطال انتخابات را به وزارت كشور اعلام كرد و با اين روند بايد در اين حوزه انتخابيه انتخابات ميان‌دوره‌اي برگزار شود، اما دلايل ابطال انتخابات در حوزه انتخابيه بندرلنگه از سوي شوراي نگهبان به وزارت كشور اعلام نشده است. معاون سياسي وزارت كشور در ادامه در واكنش به اينكه برخي مي‌گويند دليل ابطال آراي بندرلنگه دخالت دولت در انتخابات بوده است، گفت: دولت هيچ دخالتي در هيچ‌يك از حوزه‌هاي انتخابيه نداشته است و ما اين اظهارات را اتهام عليه وزارت كشور مي‌دانيم و اين حق را براي خود محفوظ مي‌دانيم كه با اين اتهام‌زني‌ها برخورد كنيم. او افزود: اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه تا امروز كسي در مورد ادعاي دخالت دولت در انتخابات سندي به ما ارائه نكرده است. مقيمي تاكيد كرد: وقتي در دور اول شوراي نگهبان صحت انتخابات در ۲۰۷ حوزه انتخابيه را مورد تاكيد قرار مي‌دهد؛ يعني همه روند‌ها درست انجام شده است. اگر هم روند انتخابات اخيرا در بندرلنگه مورد تاييد قرار نگرفته است، هنوز دليل آن به ما اعلام نشده در حالي كه بايد استناد قانوني اين موضوع كتبا به وزارت كشور اعلام شود ضمن اينكه صحت انتخابات در اين حوزه انتخابيه هم ابتدا مورد تاييد قرار گرفته بود و بعد از شكايت‌هايي كه به شوراي نگهبان رسيد تصميم به ابطال انتخابات اتخاذ شد.
اعتراضم به ابطال آرا را پيگيري مي‌كنم
خالد زمزم‌نژاد كه پيش از اين از سوي وزارت كشور به عنوان منتخب مردم در دور دهم مجلس شوراي اسلامي در اين حوزه انتخابيه معرفي شده بود، درباره ابطال انتخابات غرب استان هرمزگان اظهار داشت: راي من در انتخابات دور دوم مجلس شوراي اسلامي حداكثري بود و هم در هيات اجرايي و هم در هيات نظارت نتايج انتخابات تاييد شده بود. با اين حال بعد به نتايج انتخابات اعتراض شد و بازشماري آرا در حوزه انتخابيه غرب استان انجام شد كه نشان مي‌داد نتيجه اعلام شده درست است و صورتجلسه هم براي استان و هم براي مركز فرستاده شد. بعد گفتند آرا مخدوش بوده و به خاطر مخدوش بودن انتخابات را باطل كرده بودند. زمزم‌نژاد تصريح كرد: انتخابات سالم بود و از طريق شوراي نگهبان اعتراض خود را پيگيري خواهم كرد و در اين زمينه با آقاي مقيمي، آقاي لاريجاني، بيت رهبري و همه ظرفيت‌هاي موجود براي صيانت از راي مردم اعتراض كردم تا ان‌شاءالله به صحن مجلس برگردم. شوراي نگهبان هنوز درباره رد صلاحيت از من توضيحي نخواسته و هيچ مستنداتي به من نشان داده نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون