• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

عدد نوشت

حجم سندهاي امضاشده در سفر لهستان و فنلاند

رييس اتاق بازرگاني ايران: 2/1 ميليارد دلار سند همكاري در سفر به لهستان و فنلاند امضا شد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران با تشريح سفر هيات اقتصادي ايران به دو كشور اروپايي گفت: در سفر هيات اقتصادي به لهستان و فنلاند، يك ميليارد و 200 ميليون دلار سند همكاري دوجانبه به امضا رسيد كه برخي از اين اسناد در قالب تفاهمنامه و برخي در قالب قرارداد است.
محسن جلال پور به ايرنا گفت: هيات اقتصادي ايران در لهستان و فنلاند 50 سند امضا كردند كه 30 سند مربوط به همكاري با فعالان اقتصادي لهستان و 20 سند مربوط به فعالان اقتصادي فنلاند است. وي ارزش اسناد امضا شده در لهستان را 700 ميليون دلار ذكر كرد و گفت: از اين ميزان، 240 ميليون دلار در بخش نيروگاهي، 200 ميليون دلار در بخش شيلات و بقيه مربوط به بخش‌هاي ديگر بود؛ همچنين ارزش اسناد امضا شده در فنلاند 500 ميليون دلار برآورد شده كه در بخش‌هايي همچون صنعت، ماشين‌آلات و‌ آي. سي. تي (ICT) است.
نشست اقتصادي ايران و سوئد ديروز با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان و خانم «آن ليند» وزير امور اتحاديه اروپا و تجارت سوئد در هتل شرايتون استكهلم برگزار خواهد شد. در اين نشست، رييس اتاق بازرگاني ايران و رييس تجارت سوئد سخنراني مي‌كنند و فضاي كسب و كار و ظرفيت‌هاي بازار در دو كشور و همچنين وضعيت ايران در پساتحريم مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.


ارزش نخستين مناقصه نفتي ايران در خليج فارس

نخستين مناقصه نفتي ايران در دوره پساتحريم به ارزش ۱۷۰ ميليون يورو و براي اجراي طرح حفاري ١۲حلقه چاه نفتي در سيري و افزايش ۱۰ هزار بشكه‌اي توليد نفت در خليج فارس برگزار مي‌شود.
شركت ملي نفت ايران اعلام كرد: در راستاي اجرايي كردن مصوبه هيات‌مديره شركت نفت در خصوص انجام پروژه حفاري، تعمير ١۸ حلقه چاه توليد نفت منطقه سيري به روشEPDF، شركت نفت فلات قاره ايران تهيه اسناد مناقصه اين پروژه را در دستور كار خود قرار داده است.
هزينه سرمايه‌گذاري اين پروژه، ١٧٠ ميليون يورو در طول ٣ سال بوده و بازپرداخت هزينه‌ها به ميزان ۲١٠ ميليون يورو شامل اصل سرمايه‌گذاري و ۴٠ ميليون يورو هزينه بانكي از محل ۵٠ درصد ارزش افزايش توليدات چاه‌ها در مدت زمان ٣ سال انجام مي‌شود.

 

واجدين شرايط دريافت سبد غذايي از هفته آينده

وزير تعاون از توزيع سبد حمايت غذايي ۸۰ تا ۱۲۰ هزار توماني بين بيش از ۱۰ ميليون نفر از دوشنبه هفته آينده خبر داد.
علي ربيعي با بيان اينكه نخستين بسته حمايت غذايي به مناسبت فرارسيدن ماه مبارك رمضان تحويل خانوارهاي نيازمند قرار مي‌گيرد؛ كالاها و اقلام پيش‌بيني شده در اين سبد را متناسب با نياز افرادي دانست كه دچار سوءتغذيه هستند.
وي افزود: خانوارهاي مشمول اين طرح مي‌توانند به محض دريافت پيامك از طريق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و از پيش تعيين شده كالاهاي مورد نياز خود را دريافت كنند.
ربيعي ارزش ريالي سبدهاي حمايت غذايي را براي خانوارهاي مشمول اين طرح بين 80 تا 120 هزار تومان اعلام كرد و گفت: دولت در نظر دارد امسال در چهار نوبت سبد حمايت غذايي را بين خانواده‌هاي نيازمند توزيع كند.
وي عرضه يك وعده غذاي گرم در مهدهاي كودك در استان‌هاي كمتر برخوردار و توزيع شير در مدارس را از ديگر برنامه‌هاي حمايتي دولت در سال 95 دانست و افزود: به زودي اين برنامه‌هاي حمايتي دولت اجرايي خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون