• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3542 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ خرداد

تمام ستارگاني كه يورو 2016 را از دست دادند

غايبين بزرگ فرانسه

يورو 2016 فرانسه يكي از برترين بازي‌هاي ملي از بيست و يكم خرداد ماه با حضور 24 تيم برتر قاره اروپا آغاز مي‌شود. همه كشور‌ها بهترين بازيكنان خود را به تيم ملي دعوت كردند. در اين ميان، اسپانيا به سومين قهرماني پياپي‌اش در اين رقابت‌ها مي‌انديشد. انتخاب اين بازيكنان براي سرمربي‌ها كار دشواري بود و موجب شد برخي از بزرگ‌ترين بازيكنان از حضور در يورو باز بمانند. بعضي از آنها نيز به دليل آسيب‌ديدگي فرصت حضور در اين بازي‌ها را پيدا نكردند. آخرين نفري كه يورو را از دست داد، دني كارواخال، مدافع اسپانيايي رئال مادريد بود. او در ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا شنبه شب برابر اتلتيكو مادريد آسيب ديد. در زير به يازده بازيكن برتري كه يورو را از دست دادند اشاره مي‌شود.
جك بوتلند
دروازه‌بان 23 ساله انگليسي استوك سيتي فصل فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشت. او در 31 بازي فصل 31 گل دريافت و 10 بازي هم كلين شيت كرد. بوتلند در ديدار دوستانه انگليس برابر آلمان از ناحيه قوزك پاي راست آسيب ديد.
دني كارواخال
مدافع راست اسپانيايي رئال مادريد در ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا آسيب ديد و نتوانست اسپانيا را در يورو همراهي كند. او 24 ساله است و در 30 بازي در ليگ قهرمان و لاليگا به ميدان رفت.
رافائل واران
ديگر بازيكن آسيب‌ديده از ر‌ئال‌ ماد‌ريد است. مدافع فرانسوي نه تنها فينال ليگ قهرمانان اروپا را از دست داد بلكه نمي‌تواند كشورش را نيز همراهي كند. او در لاليگا 26 و در ليگ قهرمانان اروپا در هفت بازي به ميدان رفت. مدافع مادريد براي قرار گرفتن در تركيب اصلي با په‌په در ر‌قا‌بت بود. 23 ساله است و مهره كليدي براي ديديه دشان محسوب مي‌شد.
ونسان كمپاني
كاپيتان منچسترسيتي در ديدار برگشت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سانتياگوبرنابئو برابر مادريد آسيب ديد و از ميدان بيرون رفت و يورو را نيز از دست داد. بلژيك كه در روياي فتح اين جام است، يكي از مهم‌تر‌ين بازيكنانش را از دست داد. كمپاني 22 بازي را منچسترسيتي انجام داد و دو گل به ثمر رساند.
ژرمي ماتيو
چند روز پيش اعلام شد اين بازيكن فرانسوي بارسلونا نمي‌تواند تيم ‌ملي خود را همراهي كند. او در اين فصل به تعادل مناسبي نرسيد اما براي بارسا 34 بازي كرد و سه پاس گل داد.
كلوديو ماركيسيو
پارگي رباط صليبي پاي چپ هافبك ايتاليايي مانع از حضورش در يورو شد. او مي‌توانست جانشين خوبي براي آندرا پيرلو در ميانه ميدان باشد كه آنتونيو كونته يكي از مهره‌هاي كليدي‌اش را از دست داد. پيش از آسيب‌ديدگي‌ در 32 بازي براي يوونتوس به ميدان رفت.
ماركو وراتي
كونته يكي ديگر از بازيكنان خوبش را از دست داد. سرمربي تيم ‌ملي فوتبال ايتاليا نمي‌تواند از حضور ماركو وراتي، هافبك پا‌ر‌ي‌سن‌ ژر‌من بهره ببرد. آسيب‌ديدگي‌ او در ناكامي و فرانسوي‌ها برابر منچسترسيتي تاثيرگذار بود. تيم ‌ملي ايتاليا نيز كنترل بازي و خلاقيت را در ميانه ميدان از دست خواهد داد. وراتي براي PSG دو بازي انجام داد و پنج پاس گل داد.
ايلكاي گوندوغان
بازيكن آلماني نمي‌تواند به خاطر آسيب‌ديدگي‌ كشورش را در بازي‌ها همراهي كند. او در طول دوران فوتبالش با آسيب‌ديدگي‌هاي زيادي مواجه مي‌شود. امسال كمتر اين اتفاق افتاده و توانست در 40 بازي براي دورتموند به ميدان برود. سه گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد. هافبك ترك‌تبار همچنين جا‌م جها‌ني پيشين را به علت آسيب‌ديدگي‌ از دست داده بود.
الكس اوكسليد چمبرلين
بازيكن جوان انگليسي كه به سرعت در حال پيشرفت بود، به علت آسيب‌ديدگي‌ در فوريه برابر بارسلونا از حضور در ريو محروم ماند.
دنيس چريشف
اين بازيكن روس پس از حضور در والنسيا و درخشش در اين تيم نمي‌تواند تيم ‌ملي كشورش را همراهي كند. او در هشت بازي، سه گل براي والنسيا به ثمر رساند. روسيه از لحاظ تهاجمي به خاطر اين آسيب‌ديدگي‌ دچار مشكل خواهد شد.
دني ولبك
ولبك ديگر بازيكن آسيب‌ديده انگيس است. مهاجم آرسنال به خاطر اين موضوع تقريبا كل فصل را از دست داد. در 16 بازي‌ كه به ميدان رفت پنج گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. دقايق حضورش در ميدان به 900 دقيقه نيز نمي‌رسد.
   
البته بازيكنان ديگري نيز هستند كه يورو 2016 را از دست دادند. كورت زوما و آيمريك لاپورته نيز غايبان تيم ‌ملي فرانسه هستند. لوك شاو نمي‌تواند تيم ‌ملي انگليس را همراهي كند، فابيو كونترائو، دني و برنادو سيلو از همراهي پرتغال محروم شدند. الن زاگوئف نيز نمي‌تواند براي روسيه به ميدان برود. روز سه‌شنبه نيز لاسانا ديارا فرانسوي و ماركو رويس آلماني هم به دليل آسيب‌ديدگي يورو را از دست دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون