• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3547 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ خرداد

انتقاد روحانی از برخی رسانه‌ها:

فقط انتظارات جامعه را افزایش می دهند

 

گله‌مندي از رسانه‌ها اين‌بار در حضور رييسي كه به تازگي به پاي ثابت جلسات هيات دولت تبديل شده است. اين شايد چندمين بار باشد كه حسن روحاني به طور مشخص از مواجهه برخي رسانه‌ها با مسائل كشور انتقاد دارد. انتقادي كه تلاشي هم براي پنهان كردن آن نمي‌كند و مي‌گويد برخي موجب افزايش انتظارات جامعه از طريق رسانه‌هاي‌شان شده‌اند.  حسن روحاني در بررسي شعار سال، انتقادات خود را از نحوه پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتي در برخي رسانه‌ها آن هم در حضور علي عسگري، رييس جديد سازمان صدا و سيما بيان مي‌كند. انتقاد از برنامه‌هايي كه صرفا انتظارات جامعه را افزايش مي‌دهند، با اين ابراز تاسف حسن روحاني همراه مي‌شوند كه چرا در مقابل، نقش تلاش و كوشش همگاني و اميد به آينده كمرنگ جلوه داده مي‌شود و در ادامه تاكيد دارد كه اين امر خلاف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت با تاكيد بر تلاش مضاعف براي تحقق سريع اقتصاد مقاومتي كه به عنوان شعار سال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي نامگذاري شده، اظهار داشت: براي تحقق سريع اقتصاد مقاومتي همه بايد در كنار هم تلاش كنيم تا در سايه اين تلاش به اهداف تعيين شده دست يابيم. وي ارتقاي روحيه اميد، وحدت و تلاش همگاني را براي رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي ضروري دانست و گفت: در چنين صورتي است كه شرايط مناسبي براي بهبود وضعيت جامعه و مردم به وجود مي‌آيد. رييس‌جمهور همچنين به نقش ارزشمند رسانه‌ها در پيشبرد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي پرداخت و ادامه داد: متاسفانه برخي رسانه‌ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتي صرفا انتظارات جامعه را افزايش داده و در مقابل، نقش تلاش و كوشش همگاني و اميد به آينده را كمرنگ مي‌كنند كه اين اساسا خلاف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است.

اخلاق لازمه انقلابي بودن است
روحاني در ابتداي سخنان خود نيز با بيان اينكه ماه رمضان، ماه بركت و رحمت الهي است، با بيان اينكه آغاز دولت يازدهم و مراسم تنفيذ و تحليف و معرفي وزرا به مجلس در ماه مبارك رمضان انجام شده است، خاطرنشان كرد: در سال گذشته نيز توفيق برجام در ماه رمضان حاصل شد و اميدوارم در اين ماه نيز دولت و مردم در كنار يكديگر و با هماهنگي، موفقيت‌هايي را به دست آورند و ماه رمضان پربركتي را شاهد باشيم.  وي با بيان اينكه رحمتي كه در ماه رمضان وعده داده شده در سايه اخلاق حسنه، رفتار درست و اخلاق اجتماعي صحيح حاصل مي‌شود، اظهار داشت: همواره بايد به اصول اخلاقي توجه داشته باشيم چرا كه اسلام دين اخلاق است و انقلاب ما نيز انقلابي اسلامي بوده و هست و بنابراين نهايت انقلابي بودن، توجه به رفتار اسلامي و اجراي مكارم اخلاقي است و اخلاق لازمه انقلابي بودن است.
رييس‌جمهور افزود: هدف اصلي، دستيابي و اجراي احكام الهي و موازين اسلامي است و اگر همه آن اجرايي شود، اخلاق حسنه ايجاد مي‌شود و در آن صورت از آسيب‌هاي اجتماعي كاسته شده، رفاقت جاي رقابت‌هاي تخريبگر را مي‌گيرد و از دروغ، ريا و تخريب اثري باقي نخواهد ماند. روحاني گفت: ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي است كه در تمام سطوح جامعه و رسانه‌ها و در فضاهاي حقيقي و مجازي شاهد اخلاق ديني، وحدت و اخوت اسلامي باشيم.  رييس‌جمهور همچنين با آرزوي امنيت و ثبات براي كشورهاي همسايه و اسلامي اظهار اميدواري كرد: ماه رمضان ماه پيروزي ملت‌هاي مسلمان منطقه بر كفر، تروريسم و خشونت بوده و كشورهاي اسلامي در همه صحنه‌ها در برابر صهيونيست‌ها، تروريست‌ها و خشونت‌گرايي و افراط‌گرايي، موفق و پيروز بوده و مسلمانان در همه نقاط جهان در ثبات و امنيت باشند.

دولت كمك به ايتام و خانواده‌هاي نيازمند را وظيفه خود مي‌داند
حسن روحاني همچنين شامگاه سه‌شنبه در مراسم افطار با ايتام و مددجويان فرهيخته و نخبه تحت‌پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي گفت: حمكفرمايي مهرباني و شفقت در جامعه باعث افزايش رحمت الهي خواهد شد و دولت كمك به ايتام و خانواده‌هاي نيازمند را وظيفه و افتخار خود مي‌داند.  رييس‌جمهور كه در نخستين افطار ماه مبارك رمضان، ميزبان ايتام بود، با تبريك ماه مبارك رمضان؛ ماه رحمت الهي و آمرزش گناهان به همه ايتام و مددجويان كشور اظهار داشت: ما در قبال همه فرزندان عزيز كشور وظيفه سنگيني داريم و يك مسلمان، همه فرزندان جامعه را فرزندان خود مي‌داند.  روحاني با اشاره به آمار كاهش مددجويان و افزايش حاميان ايتام در جامعه و تمركز نهادهاي مسوول بر توانمند‌سازي بيش از پيش اين قشر از جامعه گفت: اين آمار بيانگر احساس مسووليت ديني و انساني همه دست‌اندركاران است. رييس‌جمهور، با تاكيد بر اينكه همه تلاش‌ها بايد بر توانمندسازي خانواده‌هاي نيازمند متمركز شود، گفت: كاهش آمار مددجويان و افزايش حاميان ايتام بيانگر اين واقعيت است كه ما در مسير درستي گام بر‌مي‌داريم.  روحاني با اشاره به ضرورت مشاركت بيش از پيش مردم در ياري ايتام و خانواده‌هاي نيازمند، اظهار داشت: اين فرزندان عزيز جامعه بايد از جنبه‌هاي علمي، مادي و عاطفي حمايت شوند و احساس كنند كه جامعه در كنار و پشتيبان آنان است. رييس‌جمهور تاكيد كرد كه اميد به آينده پيشرفت، ترقي و تعالي اين كشور در سال جاري به مراتب بيش از سال گذشته است و دولت همه تلاش خود را براي كمك به نيازمندان به‌كار مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون